Rambo: Do pekla a späť (John Rambo)

6.4.2008|Olivia|
Rambo: Do pekla a späť (John Rambo)

Neporaziteľný  hrdina je späť vo filme, ktorý predbehol  svoje predchádzajúce diely v počte mŕtvych a takisto v množstve spôsobov, akými boli zabití. Tentokrát jeho mierumilovné nažívanie v južnej Ázii naruší skupinka  misionárov, ktorá ho presvedčí, aby im pomohol dostať sa na Barmu. Tam prevzala vládu samostatná vojenská skupina, ktorá  vraždí, plieni a verbuje mladých chlapcov do boja proti bezbranným roľníkom.

Nachádzame sa kdesi v Thajsku, kde John Rambo pôsobí ako kováč, chytač hadov a sprievodca turistov, keď tu zrazu sa objaví  hŕstka amerických misionárov na čele s Michaelom Burnettom (Paul Schulze – seriály Sopranovci, CSI, NCIS, Cold Case..) spolu s neodolateľnou Sarah (Julie Benz -  seriály NCIS, Buffy zabíjačka upírov, Angel..). Práve Sarah presvedčí zdanlivo neoblomného Ramba, aby ich odvieyol svojou lo+dou do džungle, kde miestni roľníci trpia pod samovládou miestneho vojska. Po niekoľkých dňoch po tom, ako Rambo vysadí misionárov v odľahlej dedine, sa za ním zastaví skupina vojakov, ktorí chcú, aby ich zobral tam, kam predtým vyprevadil misionárov.  V tom momente už máme za sebou niekoľko desiatok zastrelených, vybuchnutých a rozpáraných ľudí, ale dielo je ešte stále na začiatku. Evidentne zamilovaný Rambo sa ochotne pridá k americkej vojenskej skupine, aby zachránil Sarah a zvyšok skupiny, ktorú zajal krvilačný nepriateľ. Akčný hrdina okrem brutálnych aziatov musí tento krát čeliť aj svojej vojenskej minulosti, na ktorú, zdá sa, nie a nie zabudnúť.

Rambo : Do pekla a späť  (John Rambo, 2007)

Návrat do vlhkej džungle, kde je pánom len ten, kto sa tam naozaj vyzná je príjemným spestrením jarných dní. John Rambo toho má už veľa za sebou a zďaleka neexistuje nik, kto by ho mohol zaskočiť. Výnimkou nie je niekoľko sto členná vojenská skupina, ktorá sa s ľudskými životmi len tak nepára. Naopak kohokoľvek , kto nie je oblečený v ich rovnošate hneď rozpára, alebo rozstrieľa na framforce. Čistá romantika. Tento krát však Rambo nie je tak úplne armádou jedného muža, ako to bolo predtým, ale sa nevdojak primieša k skupinke vojakov, a ako ostrieľaný veterán im pomôže vyhrať nadmieru nevyrovnaný boj. A čo k tomu potrebuje? Luk a šípy, super ostrú mačetu a niekoľ ko bômb. Samozrejme, s času na čas si pomôže aj holými rukami. Pričom sa môžeme presne dozvedieť, čo taká nášľapná bomba, alebo snajperka dokáže spraviť s ľudským telom. Stallone  prehodí v tomto filme len zo päť viet, čo mu môže slúžiť ku cti, veď nemožno sa mu diviť keď stihol k filmu napísať scenár a sám si ho aj zrežíroval. Určite už mnohým došlo, že film nie je vhodný pre decká, ja by som na film pustila iba a len dospelákov s varovaním že možno uvidia scény, ktoré sa naozaj niekde na svete aj niekedy udiali, alebo ešte stále dejú. Nemyslím si však že film bol vyprodukovaný preto, aby rozpútal polemiky o nepokojoch vo svete. Skôr má utíšiť hlad fanúšikov Ramba po jeho neuveriteľne živelnej povahe a akcií, ktorú ponúka. Túto úlohu určite splnil. Možno by som mala len jednu pripomienku: všetko sa to udialo akosi rýchlo. Ale aj o tom je akcia. Zatiaľ čo Rocky Balboa bol vyspelý  postarši pán, ktorý násilie nepodporoval, v tomto filme od Stalloneho ukázal svoju brutálnejšiu stránku. Tentoraz  je to všetko o postaršom pánovi a jeho noži.

Celkovo Je Rambo štvorka vydarenou bodkou za sériou možno trochu prehnaných, ale aj tak vtipných akčných filmov o vojnovom hrdinovi, ktorý už od osemdesiatich rokov zastáva jednu z prvých priečok medzi jemu podobnými. Je otázne, či sme zvedaví aj na jeho pokračovanie.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Lions Gate Films