Taková normální rodinka

25.5.2008|Olivia|
Taková normální rodinka

Filmy z americkej produkcie sa väčšinou pozerajú preto, aby prekvapili, ohúrili, prípadne uchvátili. Filmy z českej produkcie sa pozerajú preto, lebo sa jednoducho veľmi dobre pozerajú. A to od začiatku, až do konca.

V starej českej dedinke žijú na hromade štyri generácie rodiny Hanákových. Sedemdesiatročná babička (Lilian Malkina), ktorá prekypuje životným elánom a ktorej vášňou je písanie detektívok. Jej dcéra, pani Hanáková (Eva Holubová) je rázna žena v domácnosti s veľkým srdcom a jej manžel, pán Hanák (Jaromír Dulava) je výpravca vlakov. Jeho celoživotnou láskou sú všakovaké zvieratá a má slabosť aj pre miestnu poštárku, pani Hrdličkovou. Staršia dcéra Pavla (Vanda Hybnerová) vychováva s mužom Petrom (Luboš Kostelný) dvoch hyperaktívnych synov. A mladšia dcéra Káča (Monika Zoubková) práve rieši vážny problém.  Po krátkej známosti so študentom Zdeňkom (Jiří Mádl) zistila, že je tehotná. Zdeněk sa chce zachovať ako chlap a príde požiadať Káčinho otca o ruku. V tom momente sa v rodine Hanákových rozpúta chaos plný podozrenia, nedorozumení, ale aj nových lások. Na to, či sa nakoniec Zdeněk stane súčasťou takej normálnej rodinky si treba počkať až do konca filmu.

Taková normální rodinka (2008)

Film vznikol na motívy knihy spisovateľky Fan Vavřincovej, ktorej televízna veselohra "Taková normální rodinka", natočená v roku 1968 zožala taký úspech, že z nej vyšlo ešte sedem častí. Scenár k rovnomennému celovečernému filmu napísal Patrik Hartl. Taková normální rodinka jednoznačne nadväzuje na pôvab tradičných českých veselohier. Je plná prírody, farieb, českého humoru a obľúbených českých, ale aj slovenských hercov. Navyše sa odohráva v príjemnom dedinskom prostredí, ktoré pôsobí upokojujúco a v dejinách českého filmu je to kulisa, ktorá zaručuje kvalitu. V poslednom čase, keď sa v kine má hrať český film, tak neváham a idem si ho pozrieť a musím povedať, že zatiaľ som sa nesklamala. A vskutku rozmýšľam, čo dodáva českým komédiám také upokojujúce fluidum. Je to ich rázna kultúra? Zvučný jazyk? Alebo talentovaní herci? Čímkoľvek to je, je isté, že si to uvedomujú hlavne samotní českí tvorcovia a produkujú viac filmov ako pred pár rokmi a Čechy prežívajú svoj nový zlatý filmový vek. Len filmové obsadenie sa od toho starého trochu pomenilo a namiesto Vladimíra Menšíka, alebo Heleny Rúžičkovej sa o zábavu publika stará napríklad Tatiána Vilhelmová, alebo ako aj v tomto filme obľúbený český mladý herec so zvláštnymi perami - Jiří Mádl.  Spestrenie filmu slovenskými hercami je zdá sa výsadou úspešnej českej snímky. Odchovanec VŠMÚ v Bratislave - Luboš Kostelný, ktorého objavil režisér Filip Renč a obsadil do filmu Rebelové (2001), si zahral flegmatického manžela Káčinej setry Pavly, alebo Marián Labuda, rodinný priateľ Hanákovcov, ktorý sa beznádejne zamiluje do Zdeňkovej ostrej matky (Ivana Chýlková).

Taková normální rodinka (2008)

Taková normální rodinka pôsobí hrejivo a rovnako vrelo ju aj odporúčam. Je možné že nezanechá príliš hlboké stopy na dojmoch ale počas filmu sa určite nudiť nebudete a po filme sa budete cítiť zrelaxovaní a oddýchnutí. A po vzhliadnutí tohto filmu neostáva nič iné len sa tešiť na ďalšie filmy od našich západných susedov.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Falcon