Disaster Movie

2.1.2009|Stano Sokolský|
Disaster Movie

Ak by som mohol, recenzia na tento výtvor (zámerne som to nechcel nazvať filmom) by skončila pri jedinej vete - je to kravina (použil by som ale viac vulgárny výraz). Budem sa snažiť ale vyprodukovať niečo dlhšie, aby som už teraz odradil milovníkov filmu od návštevy kina. Disaster Movie je doslova nešťastím, pohromou pre každého inteligentného jedinca. Ak by som bol jedným z tvorcov a bol by som pri zmysloch, asi by som sa neodvážil dať do názvu tohto produktu slovíčko "film", pretože si to ani náhodou nezaslúži.

Disaster Movie je produktom starej známej dvojice Jasona Friedberga a Aarona Seltzera, ktorá už zopár rokov celkom úspešne znázorňuje, ako by výsledky kinematografického úsilia nemali vyzerať. Na konte majú napríklad celú sériu Scary Movie, okrem toho Epic Movie a Meet the Spartans, ktoré sú všetky totálnym odpadom. Ak niekto považuje Uweho Bolla za najhoršieho režiséra všetkých čias, tak sa trpko mýli - Uwe je oproti spomínanej dvojici iba neškodný plyšový medviedik, ktorého výtvory sa aspoň zďaleka na filmy podobajú. Ich teória je totálne jednoduchá - počas istej doby iba sledujú dianie na filmovej scéne, vyberú si tie najúspešnejšie snímky, spravia na ne "paródiu", tieto útržky zmlátia dokopy bez ladu a skladu a hop - výsledok je na svete a môže ísť hneď na Strieborné plátna. Friedberg a Seltzer musia mať poriadnu guráž, kritizovať takto nepriamo iné snímky, aj keď sami nevedia natočiť nič poriadne. Tak isto dopadol aj Disaster Movie - zlepenec výsmechov z rôznych minuloročných filmov, spomeniem napríklad Juno, Hancock, Hellboy 2, Iron Man, Hulk, Temný Rytier, Kung Fu Panda, Speed Racer, Cloverfield alebo Noc v Múzeu. Ako keby nestačilo, terčom kritiky sa tento krát stali aj známe osobnosti, napríklad Britská speváčka Amy Winehouse. Doslova debilné scény nemajú konca - kraja, dej neexistuje, herci sú poväčšine mladí a neznámi, spoznal som iba Carmen Electru, ktorá sa ale v podobných hovadinách objavuje takpovediac pravidelne. Zaujímavé je však to, že Disaster Movie má byť pôvodne paródiou alebo komédiou, výsledok je ale na míle ďaleko od pôvodného plánu. Počas celých 90tich minút som sa uchechtol iba jediný krát pri scéne, kde Alvin a Chipmunkovia prejdu nečakane zo svojho upišťaného spevu do riadneho heavy metalu a oči majú zrazu podliate krvou. To je asi tak všetko - zvyšok dopadol iba ako trápne uťahovanie si z filmov, ktoré po celom svete na rozdiel od Disaster Movie uspeli.

Disaster Movie (2008)

O technických stránkach Disaster Movie ani len nejdem písať, pretože nič také sa v ňom nenachádza - strih a kamera sú maximálne úbohé, študenti prvého ročníka kinematografie to dokážu na sto krát vyššej úrovni s obyčajnou HD kamerou a softwarovou strižňou. Výprava prakticky neexistuje, nechápem, čo stálo na tejto hlúposti 20 miliónov Amerických Dolárov - predpokladám, že práva na parodovanie celej kopy filmov. Hudba k filmu? Nula bodov, Christopher Lennertz sa vôbec nesnažil a nedokázal ničím upútať.

Disaster Movie (2008)

Čo dodať na záver? Disaster Movie je sprostosť epických rozmerov, ktorú neodporúčam vidieť v kine ani náhodou. Teda pokiaľ nemáte k dispozícii veľmi silné drogy, vďaka ktorým by ste sa na ňom možno aj párkrát zasmiali. Ja osobne by som veľmi rád podpísal petíciu, ktorá by zakazovala Friedbergovi a Seltzerovi ďalšiu produkciu a presťahovala by ich oboch kamsi do Tramtárie, preč z civilizovaného sveta. Aspoň by recenzentov a iných divákov ušetrila od utrpenia. Disaster Movie si za 2 mesiace od svojej premiéry poctivo vybojoval sympatické druhé miestečko v rebríčku IMDB Bottom 100, ktorý obsahuje najhoršie filmy všetkých čias. Je to celkom adekvátne a vôbec by som nebol prekvapený, keby Disaster Movie tromfol aj momentálnu jednotku (Sweety Pie z roku 2001). A finálne hodnotenie? Čistá a jednoznačná nula, pretože toto je najhorší projekt z Hollywoodu, aký som kedy v živote videl a tento názor so mnou zdieľa obrovská kopa kritikov.

Zdroj:  moviemania.sk Foto © 20th Century Fox