Underworld 3: Vzbura Lykanov

25.1.2009|Stano Sokolský|
Underworld 3: Vzbura Lykanov

Pokračovania úspešných filmov boli odjakživa vo väčšine prípadov slabším odvarom svojich predchodcov, platilo to napríklad pre Supermana, Rýchlo a Zbesilo, alebo aj pre Underworld. Prvé dva filmy z tejto upírskej série boli režírované Lenom Wisemanom, ktorý sa postaral o relatívne slušnú zábavu a séria si získala slušný počet fanúšikov. Okrem Wisemana mala na úspech filmu aj predstaviteľka upírky Selene - Kate Beckinsale, ktorá v kine (alebo na DVD/Bluray) potešila hlavne mužskú časť publika. Spolu so Michaelom (Scottom Speedmanom) tvorili celkom podarenú dvojicu a príbeh mal aj niečo do seba. Ibaže porekadlo "do tretice všetko dobré" sa tento krát nenaplnilo a tretia (a pravdepodobne aj posledné) časť Underworldu je produktom na veľmi nízkej kvalitatívnej úrovni.

Musím sa priznať, že hoci veľa mojich známych považuje celú spomínanú sériu za hlúposť už od začiatku, mne sa prvé dva filmy páčili. Vzbura Lykanov je však niečo úplne iné. Na svedomí ju totiž má úplne neskúsený Patrick Tatopoulos, ktorý má okrem jedného bezvýznamného filmu absolútne nulové skúsenosti s réžiou a je to celkom dobre vidieť. Ak ste videli pôvodný prvý Underworld, dej tretieho filmu, ktorý vlastne nie je pokračovaním, ale prequelom (odohrávajúcim sa dávno pred udalosťami v jednotke), budete poznať veľmi dobre, keďže sa týka love story odohrávajúcej sa medzi Michaelom (Michael Sheen) a dcérou Viktora (Bill Nighy) Sonjou (Rhona Mitra), ktorá ale skončí dosť nešťastne. Myslím, že som neprezradil nič viac, ako ste mali možnosť zistiť z prvej časti. A ak započítame boj Lycanov o svoju nezávislosť, tak to je vlastne všetko, čo vo filme uvidíte. Dej je priamočiary a chudobný ako kostolná myš. Okrem toho je plný totálne nelogických scén, korunkou je ale úplný záver, ktorý som ja osobne akosi nepochopil a doteraz pre mňa zostáva záhadou.

Herci podali rôzne výkony, samozrejme začnem Rhonou Mitrou (ktorá bola dlhý čas modelkou Eidosu stvárňujúcou Laru Croft zo známej série hier Tomb Raider), ktorá takpovediac nahradila Kate Beckinsale, hoci hrá úplne inú postavu. Podľa môjho osobného názoru, čo sa týka vzhľadu (viem, že to nie je profesionálne hľadisko, ale aj tak), kľudne sa môže s Kate porovnávať, ale v prípade hereckých schopností je to už troška horšie. Je mierne rozpačitá a v niektorých momentoch hrá dosť neočakávane. Oveľa lepší výkon podal Michael Sheen, ktorý ako Michael dostal v snímke pomerne veľa priestoru a celkom mu to išlo. Avšak výhercom je Bill Nighy, ktorý svojim charakteristickým cholerickým spôsobom znova oživil upírskeho vodcu Victora a v niektorých momentoch priam exceluje. Zvyšok postáv je zbytočné spomínať, vôbec za to nestoja.

Underworld 3: Vzbura Lykanov (2009)

Technická stránka tretieho Underworldu je biedna. Trasľavá kamera mi liezla na nervy už od prvých scén, počas celého filmu sa zdá, akoby kameraman používal sivý, alebo tmavomodrý filter - v 90tich percentách scén totiž práve tieto dve farby dominujú a po čase to vyznieva fakt monotónne. Strih je prapodivný, v niektorých prípadoch sú scény doslova useknuté, ako keby sa strihalo na doraz (teda chceli z daného záberu využiť každú milisekundu). A na záver ešte spomeniem digitálne efekty, ktoré sú na úrovni asi tak Jurského Parku 2 z roku 1997 a vyzerajú doslova otrasne.

K hudbe napíšem iba to, že tak ako v prípade svojich predchodcov, aj k Vzbure Lykanov je k dispozícii hudobný Soundtrack (kapely ako AFI, Puscifer, Deftones, Alkaline Trio), ako aj Score, ktorého autorom je Paul Haslinger, autor Score k prvému Underworldu. Hodnotenie Soundtracku závisí na tom, kto je fanúšikom akej kapely a hudba Haslingera ma mierne prekvapila, jednoznačne patrí k najlepším znakom filmu.

Underworld - Vzbura Lykanov je úplne zbytočným pokračovaním relatívne dobrej upírskej série, ktoré pôvodnému tvorcovi Lenovi Wisemanovi istotne úsmev na tvári nevyčarí. Patrick Tatopoulos bohužiaľ veľmi nešťastne ukončil (vlastne v podstate začal, keďže je to prequel) trilógiu Underworldu a práve jeho dielo upadne do zabudnutia veľmi rýchlo. Návštevu kina odporúčam iba v prípade nudy.

Zdroj:  Moviemania.sk Foto © Lakeshore International