Ružový panter 2

15.2.2009|Ján Švihra|
Ružový panter 2

Komediálna sága o Ružovom panterovi, drahokame, ktorý láka dlhé prsty mnohých zlodejov šperkov, je známa po celom svete. Patrí medzi klasiku vo svojom žánre a automaticky sa s ňou spája meno Petera Sellersa, ktorý stvárnil hlavnú rolu. Nevedno prečo (ale je zrejmé, že išlo aj o peniaze), v hlavách amerických filmmakerov skrsol nápad ságu oživiť a vniesť do nej moderného ducha. Tak sme sa po rokoch dočkali Ružového pantera, v ktorom hlavnú rolu stvárňuje Steve Martin a teraz do kín dorazilo aj druhé pokračovanie – Ružový panter 2.

Začiatkom musím spomenúť jednu základnú vec, a to, že Steve Martin nikdy nenahradí Petera Sellersa. Jednoducho, sú to dve odlišné herecké osobnosti, ktorých na prvý pohľad spája jedine zmysel pre humor. Avšak, podľa mňa sa Steve Martin nesnaží kopírovať štýl svojho predchodcu, práve naopak, do postavy inšpektora Jacquesa Clouseaua, ktorú stvárňuje, vnáša svoj vlastný štýl. Nech je ako chce, treba podotknúť, že Steve Martin sa vo svojej role vyníma a práve na jeho hereckom výkone stojí kvalita celého filmu. No, aby som nepreháňal, hercov výkon film dvíha do pozície slabého nadpriemeru.

Pink Panther 2 (2009)

Steve Martin sa vyníma v mnohých vtipných dialógoch a do svojej postavy sa doslova vžíva. Komických situácií je už pomenej, v tomto snímka zaostáva za jednotkou (aj za predchádzajúcimi dielmi zo starej ságy), no zopár ich naozaj stojí za to. Navyše, scény podkresľuje, podľa môjho názoru, celkom dobrá hudba a ostatní herci sa snažia zapájať do vytvorenej atmosféry, vyzdvihol by som napríklad Jeana Rena. Výkony zvyšných sú priemerné (a to podotýkam, že vo filme hrali nositelia zvučných mien ako Andy García, Alfred Molina či Jeremy Irons).

Negatívnych prvkov som teda našiel v snímke zhruba rovnako ako tých pozitívnych. Dej je slabý, zápletka za predošlými dielmi zaostáva, v tomto ohľade mi príde film dosť jednoduchý. Aj vtipných momentov mohlo byť viacej.

Pink Panther 2 (2009)

Určite však neľutujem čas strávený pozeraním filmu, Ružového Pantera 2 odporúčam hlavne tým, ktorí majú chuť na ľahšiu komédiu, chcú sa trochu pobaviť a nemajú príliš veľké nároky. Pre mňa je Ružový Panter 2 príjemným oživením, no stále ostáva v hladine slabého nadpriemeru. Pôvodne som zamýšľal dať snímke 2,5 hviezdičky, no za herecký výkon Stevea Martina pridávam ešte pol hviezdičky, takže dokopy 3 z 5.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © MGM