Rýchli a zbesilí (Fast & Furious)

5.4.2009|Zuzana Kožaková|
Rýchli a zbesilí  (Fast & Furious)

Po neúspešnom pokuse presunúť nelegálne preteky do Tokia, sa režisér Justin Lin rozhodol vsadiť na istotu. Scenárista  Chris Morgan dokázal vykresať scenár s touto tematikou a snažil sa držať pôvodných častí, ktoré by zasadil  do nového deja. Nielenže vrátil dej filmu späť na americkú pôdu, ale pripravil nám aj poriadne prekvapenie v obsadení. Vracajú sa  späť skoro všetci pôvodní herci z  jednotky Rýchlo a zbesilo. Za volant sa opäť posadí svalovec Vin Diesel a vedľa neho už štartuje motor svojho vytuningovaného autíčka aj fešák Paul Walker. Otázkou však naďalej ostáva, či dokážu udržať rýchlosť počas celého filmu, akú nám už predviedli v jednotke. Snáď im to vydrží a mi opäť dostaneme chuť porušiť pravidlá a vrhnúť sa do nelegálnych pretekov spolu s nimi.

Dominikánska republika. Dominic Toreto ( Vin Diesel ) so svojou milovanou Letty (Michelle Rodriquez) sa pokúšajú ukradnúť pár litrov benzínu z idúceho konvoja. Akcia šľape na plné obrátky a adrenalín stúpa.  Ostrý strih a mrknutím oka sa razom ocitáme  v Los Angeles, kde sa druhý márnotratný syn, Brian O´Connor ( Paul Walker ), márne snaží rozložiť drogový kartel, ktorý vyváža drogy do Spojených štátov cez mexické hranice zbesilou jazdou podzemnými tunelmi. Brian dostane od nadriadených rozkaz oprášiť svoje šoférske umenie a preniknúť do gangu ako šofér. Obaja hrdinovia sa znova stretnú na nelegálnych pretekoch, pričom víťaz získa právo stať sa šoférom už spomínaného gangu. Budú spolu prepaľovať  gumy na asfalte, alebo každý pôjde len za seba?

Nadupaný trailer nás dokázal očariť už po prvých pár sekundách. Pri filme to zase také rýchle nebude. Hlavní hrdinovia sa stretnú až po pol hodine, pričom o „dojemné“ stretnutie rozhodne nepôjde. Počiatočné špekulácie, ktoré sa vyrojili tesne pred prvou klapkou, nepôsobili veru optimisticky a kompetentní sa vyjadrili, že vypustiť duo Diesel-Walker späť na asfalt nemusí byť tou najlepšou voľbou. Práve naopak. Duo Diesel-Walker bola asi tá jediná súčiastka, ktorá by nepotrebovala ani vymeniť, ani premazať.

Diesel nám už dokázal, že najlepšie mu je za volantom a keď pri tom môže naháňať zlosynov v super káre a pár krát si vystreliť z brokovnice, je nadmieru spokojný. Paul Walker ostal vo filme verný svojej policajnej „placke“ a až na zdokonalené šoférske umenie, sa ani za mak nezmenil. Stále vie nahodiť ten svoj arogantný úsmev, ktorým rozpáli nielen asfaltku , ale aj mnohé baby v kinosále. Michelle Rodriquez sa vracia čoby Letty, po uši zamilovaná mechanička, pre ktorú to vo filme nedopadne práve najlepšie. Vráti sa aj sama nevinnosť z jednotky, Dominicova malá sestra Mia( Jordana Brewster ) pričom svoju nevinnosť zavesila niekde na klinec a teraz derie pneumatiky spolu so svojim veľkým bratom. Obsadenie predsa len zapálilo iskru v motore celého filmu.

Pri ostatných súčiastkach to nebolo jednoduché. Málo akcie poriadne pošramotilo povesť filmu, pretože diváci  očakávali  naháňačky svojich vysnívaných áut. Dočkáte sa však len jednej poriadnej a to je už spomínaná naháňačka za konvojom. Dĺžka 99 minút poskytla dosť priestoru režisérovi, aby film okorenil o poriadne naháňačky alebo preteky. No nestalo sa. Je ich tam žalostne málo a možno vás aj napadne, či si film zaslúži názov Rýchli a zbesilí. Hudba v celku vygradovala film, ale pri neúčasti akcie pôsobila dosť zmätene. No Brian Tyler sa za svoju prácu rozhodne hanbiť nemusí.

Takže ak sa rozhodnete sadnúť si do kinosály a pozrieť si tento, aj keď nie najhorší výsledok práce režiséra Justina Lina, nemusíte sa báť zbesilej jazdy a pás kľudne nechajte odopnutý. Šoféri slečny Daisy s tvárami Paula Walkera a Vina Diesela  sadajú spolu za volanty, aby Vám priviezli do kín rýchlu, ale  rozhodne nie zbesilú jazdu.

Zdroj:  Moviemania.sk