King Kong (King Kong)

16.12.2005|Paľo Červen|
King Kong (King Kong)

Priznám sa, že tento krát som sa do kina naozaj tešil. Bol som veľmi zvedavý ako sa podarilo Petrovi Jacksonovi natočiť remake tohto kultového filmu. King Konga som miloval už ako dieťa a milujem ho do dnes. Staršiu verziu som ale nevidel, snáď aj desať rokov a tak som si pamätal iba útržky. Nemôžem teda posúdiť, či sa Peter Jackson držal predlohy presne. Myslím si ale, že najnovšia verzia King Konga obsahuje množstvo dodatočných scén.

Pri filme tohto druhu je najdôležitejšia atmosféra. Tú tvorí prostredie a herci. Peter Jackson je maximalista a to potvrdil aj týmto filmom. Už keď som počul, že King Konga bude točiť on, tak som sa usmieval. Veď kto iný, by dokázal natočiť takýto veľkofilm, naozaj presvedčivo? Samozrejme našlo by sa zopár aj iných vhodných režisérov. Jackson ma ale presvedčil už pri Pánovi prsteňov, že patrí k režisérskej špičke. Opäť sa natáčalo na Novom Zélande a opäť si tvorcovia vybrali dobre. Scenérie sú úžasné. Celkové spracovanie a výprava sú na jedničku. Všetko pôsobí naozaj vierohodne a aj atmosféra New Yorku tridsiatych rokov je úžasne presvedčivá.

Obsadením filmu som bol mierne prekvapený. V hlavnej úlohe sa predstavila Naomi Watts, ktorá bola vynikajúca napríklad v dráme 21 gramov (21 Grams), ale hrala aj v množstve ďalších filmov. Stvárňuje mladú začínajúcu herečku Ann Darrow, ktorá má problém nájsť angažmán. Veľmi túži po práci v divadle, kde by chcela hrať v niektorej z hier talentovaného režiséra Jacka Driscolla. Toho na moje obrovské prekvapenie hrá Adrien Brody. Hral napríklad vo vynikajúcom filme Pianista (The Pianist). Ann ale prácu nezíska a tak sa vyberie hľadať šťastie v striptízovom bare. Tu ale narazí na režiséra Carla Denhama. Toho hrá skvelý Jack Black, ktorý hral napríklad v Škole Rocku (The School of Rock). Carl ponúkne Ann účasť pri natáčaní jeho filmu v exotickom Šanghaji. To ale nie je pravda, pretože plánuje natáčanie na tajomnom Ostrove Lebiek.  Prvá tretina filmu je venovaná prípravám a presunu na ostrov. V tejto časti filmu exceluje hlavne Jack Black, ktorý svojím skvelým herectvom nenechá divákov zaspať. Počas presunu sa ale postavy postupne formujú a vznikajú medzi nimi vzťahy, ktoré sú dôležité neskôr. Jackson sa nikam neponáhľa a vo filme je na všetko dosť času. Žiadne rýchle posuny v deji. Veľmi mi to pripomínalo svojím pomalým tempom Pána prsteňov. Všetko sa ale zmení po príchode na ostrov. Tam filmári narazia na domorodých obyvateľov, ktorí sú veľmi nepriateľskí. Rozhodnú sa obetovať Ann svojmu Kongovi. Vtedy sa prvý raz na scéne objaví ON. Je obrovský, chlpatý, nepriateľský a rozhodnutý Ann zožrať. Samozrejme sa mu to nepodarí, pretože Ann ho očarí svojím pôvabom. Filmári, námorníci a hlavne Jack Droscoll sa vydajú hľadať Ann. Narazia na nehostinnú prírodu, ktorá je nepoškvrnená ľudskou rukou. Počas putovania narazia na množstvo nepriateľov. Samozrejme, že Jackovi sa nakoniec podarí Ann zachrániť a Carlovi zase zajať Konga. Dej filmu sa potom presunie späť do New Yorku, kde celý príbeh tragicky vyvrcholí.

Herecké výkony sú výborné. Hlavne sa mi páčila Naomi Watts, ktorá si vo filme aj najviac zahrala. Samozrejme ale najlepším bol aj tak Kong. Nejde síce o živého herca, ale je vo filme najdôležitejší a pri konci filmu som ho naozaj miloval.

Film King Kong nepatrí medzi krátke filmy. Má 160 minút a to je naozaj dosť na dobrodružný film. Podľa mňa sa dal film skrátiť zostrihaním a vynechaním zopár zbytočných scén. Hlavne scéna kde hlavní predstavitelia utekajú pred dinosaurami. Scéna je totiž maximálne nepodarená. Ľudia od špeciálnych efektov sa za ňu môžu naozaj hanbiť. Pôsobí totálne nereálne a prepojenie hercov s počítačovými efektmi sa nepodarilo. Škoda, že ju režisér do filmu zbytočne zaradil. Je to o to väčšie prekvapenie pri informácii, že efekty vo filme stáli viac ako 100 miliónov dolárov. Je pravda, že efekty boli využívané v skoro každej scéne a niektoré sa naozaj podarili. Napríklad „hlavný predstaviteľ“ Kong pôsobí skoro ako živý. Aj scény kde bojuje o svoj a Annin život proti niekoľkým Tyranosaurom Rexom alebo proti „prejedeným“ netopierom sú podarené. Mňa osobne dostala scéna, kde napadne výpravu obrovitánsky hmyz. Neznášam hmyz a ten vo filme je naozaj nechutný. Normálne sa mi zdvíhal žalúdok. Pre menej silné povahy odporúčam zavrieť oči.

King Kong je v každom prípade vynikajúci film. Autorom sa podarilo divákov dostať do citovej pasce. Zo začiatku pôsobí Kong veľmi odpudzujúcim dojmom. Nie je ale snáď ani jeden divák, ktorý by ho na konci filmu nemal rád a nedržal mu palce. Nežné polovičky si možno na konci filmu aj trošku poplačú. Film pôsobí dojmom filmovej klasiky (Jackson tomu riadne dopomáha rôznymi technikami) a určite sa ňou aj stane. Ďalšie generácie už nebudú pozerať „starého“ King Konga ale tohto najnovšieho. To ale vôbec nevadí, pretože Peter Jackson odviedol svoju prácu na výbornú.

Zdroj:  MovieMania