Znovu 17 (17 Again)

10.7.2009|Zuzana Kožaková|
Znovu 17 (17 Again)

Jedno príslovie hovorí „Pozor na to čo si želáš, mohlo by sa to totiž splniť.“ Filmová spoločnosť Warner brothers si očividne želala prelomovú letnú komédiu, ktorá by zlákala do kina všetky násťročné dychtivé slečny ohúrené šarmom mladého Efrona. Lenže chybička sa dostavila. Warner brothers boli nútený presunúť niekoľko premiér. Nielenže sa medzi nimi objavila aj spomínaná teenagerská komédia Znovu 17 , ale aj dlho očakávaný šiesty diel Harryho Pottera. Warnerom sa želanie síce splnilo, pretože do kín sa čoskoro dostaví aj nový Potter, ale presun premiér im ubralo na dôstojnosti. Vráťme sa však k spomínanej komédii. Film Znovu 17 zakotvil pri dátume 17. apríl 2009 a do vypredaných kinosál sa , podľa očakávania, nahrnulo násťročné ženské publikum , ktoré je však aj to jediné, ktoré aj dnes môžeme vidieť v rade na lístky na tento film.

Dej celého filmu sa prakticky točí okolo osudu muža v stredných rokoch, ktorý svoj život označil za totálny prepadák. Mike( Matthew Perry) by dal čokoľvek za to, aby mal opäť „sladkých 17“ a mohol sa vrátiť na strednú školu, kde sa podľa jeho úsudku, nesprávne rozhodol. Netuší však, že priazeň osudu mu je naozaj naklonená a jedného dňa mu dá príležitosť. A tu zo scény odchádza postarší Mike s tvárou priateľa Perryho a nastupuje mladší, svalnatejší Mike v 17-ročnom tele (Zac Efron). Po úpornej žiadosti Mikea ho falošný „otecko“ , v skutočnosti jeho najlepší priateľ Ned (Thomas Lennon) prihlási na strednú, kde stretáva vlastné deti a dostáva sa tak do rôznych chúlostivých situácii, ktoré Vás síce nerozosmejú na plné hrdlo, ale pousmiatie Vám sem tam ubehne.

Znovu 17 (Again 17, 2009)

Ako hŕba ostatných trailerov (Sedem životov, Anjeli a démoni, Moje čučoriedkové noci...), nás aj trailer na tento film uviedol do omylu. Sľuboval fantastickú letnú komédiu plnú humoru a pritom sa film drží „zubami nechtami“ nad priemerom. Takmer päť rokov sa na filmovom plátne neobjavil film s „návratom do minulosti“ a tak si režisér Burr Steers povedal, že je najvyšší čas brnknúť aj na túto strunu. Film však nesplnil očakávania ako kritikov, tak aj náročnejších divákov, ktorí ho označili za veľmi zlú adaptáciu filmu Návrat do budúcnosti. No nejakým kúzlom sa film drží na popredných priečkach rebríčkov najnavštevovanejších filmov. Žeby za tým bol skvelý scenár a námet? Silno pochybujem. To skôr typický Efronovský šarm robí z filmu neodolateľný filmový skvost.

Herecké výkony samé o sebe musia povedať to podstatné. Mike v podaní Matthewa Perry strávil vo filme približne päť minút, takže o rozobratie jeho hereckého výkonu sa ani pokúšať nebudem. Mladšie vydanie Mikea s tvárou Zaca Efrona sa však rozobrať dá. Zac sa pretancoval z trilógie High school musical priamo do tohto filmu, kde sa však nehodlal vzdať milovaného basketbalu a frajerského postoju, i keď spočiatku pôsobí ako truľko. Nedá sa však povedať, že by to zle zahral, ale pri hraní vsádzal len na svoje ruky, ktorými sa snažil vyjadriť všetky svoje pocity a nálady, takže o mimike tváre radšej nebudem hovoriť. Thomas Lennon v úlohe falošného otecka, najlepšieho priateľa a veľkého filmového maniaka Neda obstál veľmi dobre a on jediný si zaslúži uznanie aj napriek tomu, že Zac Efron si ,nehľadiac na jeho výkon, zabezpečil slávu na niekoľko rokov dopredu.

Znovu 17 (Again 17, 2009)

Takže ak ste po poslednej časti High school musical ostali smutný, že neuvidíte sexy Zaca Efrona v šortkách a basketbalovou loptou v rukách, nezúfajte. Vracia sa späť v úlohe, ktorá sa nelíši či už oblečením, správaním a výkonom už vôbec nie. No napriek tomu je film priemerne príjemným rozptýlením na dlhé letné večery.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Warner Bros