Kniha prežitia (Book of Eli)

23.3.2010|Zuzka Kožaková|
Kniha prežitia (Book of Eli) Budúcnosť americkej krajiny, ktorú nám ponúka film Kniha prežitia od režisérskeho dua, Alberta a Allena Hughesových, nevyzerá príliš ružovo. Do úlohy novodobého spasiteľa – záchrancu si vybrali herca Denzela Washingtona. Zaujímavý príbeh, skvelý herci, kreatívny nápad. Kniha prežitia sa pokúša dočiahnuť na priečku akčno – dramaticko – dobrodružného skvostu. Bohužiaľ, neúspešne. Pri takomto type filmu Vás nebude zaujímať herecké prevedenie postáv, ale skôr sa budete pýtať kam sa vyparili tie investované peniaze.

118 minút filmu strávite v kedysi krásnej americkej prírode, z ktorej je teraz len holá pustatina, v spoločnosti istého muža (Denzel Washington), ktorý má za úlohu jediné. Ochrániť za každú cenu vzácnu knihu, ktorá môže byť dôležitým kľúčom k záchrane civilizácie. O túto vzácnu knihu by však rád obohatil svoj majetok aj istý Carnegie (Gary Oldman). Jeho „dcéra“ Solara (Mila Kunis) však stojí na strane pustovníka, ktorý ju fascinuje. Jej „otec“ sa však za každú cenu chce zmocniť poslednej nádeje ľudstva.

Kniha prežitia (2010)

Nikdy nemôže byť tak zle, aby nemohlo byť horšie. Vezmite si ako príklad aj ten fakt, že v pustatine sa nájde čas aj na počúvanie ipodu. Aj toto je príklad toho, že ekologický pravek sa dá skĺbiť s technickou budúcnosťou. Film Kniha prežitia je toho ráznym príkladom. Náboženská tematika stmeľuje dokopy kúsky skladačky priveľmi dlho a asi tak v polovici filmu začnete premýšľať, prečo ste ten film vlastne chceli vidieť. Niektoré scény sú obrovským filmovým nonsensom, do ktorého sa pekne zamotal výborný herec. Slnko páli, okuliare dochádzajú a spolu s nimi aj Washingtonova nepriestrelnosť, ktorá bude vysvetlená „naozaj“ prekvapivo. Po tomto „závratnom“ odhalení budete nesmierne vďačný aj za zábery holej piesočnatej krajiny či rozpadnutých mostov.

Denzel Washington. Herec, ktorý Vám mohol utkvieť v pamäti ako ochrnutý vyšetrovateľ po boku Angeliny Jolie vo filme Zberateľ kostí. Ako spasiteľ a chodiaca Biblia Vám utkvie v pamäti asi tak ako to, či ste si včera dali na nohy modré alebo akvamarínové ponožky. Gary Oldman. Svetlo na konci temného tunela. Oldman je v tomto filme neprekonateľný. Za stvárnenie starého hnusáka Carnegieho má u mňa veľké plus. Mila Kunis zo začiatku pôsobila ako vystrašené dievčatko stratené na púšti, čo v podstate vo filme aj bola. No potom sa akýmsi zázrakom otriasla a pekne cieľavedome prebrala miesto Washingtonovi.

Kniha prežitia (2010)

Trailer nás pekne navnadil a my sme sa s veľkou vervou pripravovali na fantastickú výpravu, nápaditý dej a oscarové herecké výkony. A čo sa k nám dostalo? Holé nič, na ktorom sa podpísalo režisérske duo Hughesovcov. Na miesto tohto filmu si radšej prečítajte onú knihu, o ktorej sa v tomto filme vedú litánie.
Zdroj:  MovieMania.sk Foto © ITA film