Muži v čiernom 3 (Men in Black III)

16.7.2012|Michal Kupper|
Muži v čiernom 3 (Men in Black III)

Prvý diel filmu o mužoch v čiernych sakách, čiernych okuliaroch a s kravatami rovnakej farby z roku 1997 bol veľkým úspechom pre režiséra Barryho Sonnenfelda. Film dostal Oscara za najlepšie masky. Kritiky boli veľmi dobré a zisky s filmu boli úžasné. Producenti si zrátali jedna a dve a rozhodli sa urobiť pokračovanie, no dvojka z roku 2002 už tak podarená a úspešná nebola ako predchodca. No aj napriek tomu zisky nadobudli trikrát väčšiu hodnotu ako náklady. Tak prečo neurobiť aj trojku? Lenže tá si dala načas a prišla až po dlhých 10 rokoch a vývoj filmárskych technológii umožnil tvorcom realizovať ju už vo formáte 3D. Herci zostarli (hlavne Tommy Lee Jones) a Sonnenfeld musel vymyslieť niečo, čo divákov zaujme. A Podarilo sa mu to.... či nie?

V treťom pokračovaní série Men in Black, ktorá je mimochodom inšpirovaná komiksom, sa opäť stretávame s dvoma hlavnými protagonistami tejto série, agentami v čiernych oblekoch, ktorý pracujú v supertajnej organizácii na ochranu ľudstva, ktorá monitoruje aktivitu mimozemšťanov u nás na Zemi. Sú nimi Agent J (Will Smith), večne energický, zábavný a utáraný agent s vyholeným „knírom“ pod nosom, a Agent K (Tommy Lee Jones), zarmútený a tichý teraz už starý pán, ktorý si robí iba svoju prácu, súkromím sú preňho iba mimozemskí priatelia a smeje sa asi takto - :-l. Dej filmu posúva Agenta J naspäť do minulosti kde sa musí stretnúť s mladým agtentom K (Josh Brolin) a po siahodlhom vysvetlovaní a ubezpečovaní že prišiel s budúcnosti zabrániť zlému a nebezpečnému emzákovi Borisovi (Jemaine Clement) zabiť Agenta K a ako to už vo filme Muži v čiernom je štandardom zachrániť tak celú Zem i budúcnosť ľudstva.

Režisér Barry Sonnenfeld dostal ťažkú úlohu. Mal 10 rokov na to, aby nadviazal na predošlé diely a zároveň pridal niečo nové, niečo čo zaujme dnešného diváka. Je to vždy ťažký oriešok pri filmoch, ktoré majú svoje pokračovania. A ako už býva zvykom, nedopadne to vždy najlepšie a ani tu to nedopadlo úplne na jednotku. Určite však musíme uznať, že film Muži v čiernom 3 sa podaril lepšie ako dvojka (jednotka je veľmi dobrá, o tom niet pochýb). Tvorcovia sa rozhodli vrátiť príbeh do minulosti, presnejšie do roku 1969. Osobne si myslím že to bol celkom dobrý ťah. Povedzme si na rovinu... o čom by to bolo keby sa dej odohrával v súčasnosti? Sonnenfeld veľmi pekne vystihol 60. roky v Amerike. Osobne sa mi veľmi páčil ten skok v čase kde pri zoskoku sa miešali rôzne dejiny Zeme ako napríklad dinosaury, koniec vojny či krach newyorkskej burzy. Vidíme, ako to v 60. rokoch fungovalo v ich supertajnej agentúre o ktorej existencii nevedel ani vtedajší prezident Nixon (kto vie, možno aj on bol mimozemšťan), či rozdiely v technike a zbraniach ktoré sa vtedy používali. Do deja sú tiež zapojené známe osobnosti ako napríklad Andy Warhol a Mick Jagger, o ktorom rozprával svoj príbeh Agent K. Samozrejme sa nasmejete na rôznych gagoch a humorných situáciách o ktoré nie je núdza. Vo filme sú veľmi podarené scény s mimozemšťanmi a samozrejme aj Smithov humor, no ten je už trošku otrepaný a opakuje sa.

Men in black 3

Ako som už spomínal, cestovanie do minulosti sa veľmi podarilo a perfektné oživenie dostala postava Agenta K, a.k.a Kay. Tommy Lee Jones je hlavnou hviezdou tejto postavy, no v tomto filme nedostal veľmi veľa priestoru, čo je možno škoda, no perfektne ho nahradil v jeho mladšej verzii Josh Brolin. Jeho prítomnosť dodala filmu to pravé orechové a taktiež bolo pekné vidieť inú dvojicu než Smith – Jones. Ukázal nám predošlý život Agenta K, jeho tajomstvá, či iskrenie medzi ním a Agentkou O, ktorá je dnes už na veliteľskej stoličke organizácie namiesto zosnulého veliteľa Zeda, ktorý bol šéfom v minulých dieloch. Menšie sklamanie je výkon Willa Smitha, ktorý svoju postavu Jaya ničím neobohatil, je stále taký istý a svoju postavu ničím neosviežil. Herečky ktoré stvárnili Agentku O (Emma Thompson , Alice Eve) veľa priestoru nedostali a úlohu záporáka Borisa Zvieraťa si Jemaine Clement splnil dobre.

Všetci sme sa potešili keď sme zistili že bude ďalšie pokračovanie MiB, no úplne spokojný s výsledkom asi nie sme. Síce tomu niečo chýba, nejaká iskra moťno, no napriek tomu je film u ľudí veľmi obľúbený a zarobil už dovedna 610 miliónov dolárov. Určite si ho ale pozrite, je v podstate pre bežného diváka nehľadajúceho okrem zábavy v kine nič svetaborného zábavný a zaujímavý svojim spracovaním. Kamera a efekty sú samozrejmä na veľmi vysokej úrovni a zaručujem vám, že po zhliadnutí tohto filmu nebudete potrebovať vyflashovanie neuralizérom, ktorý používajú muži v čiernom na vymazanie spomienok.