Šéfovia na zabitie 2

28.11.2014|Paľo Chodúr|
Šéfovia na zabitie 2

Skutočné dobrých bláznivých komédií by sme vedeli zrátať na prstoch jednej ruky. Z roka na rok nám komediálne zoskupenia prinášajú nové a nové streštené príbehy s úmyslom prinútiť nás na chvíľu vypnúť a schuti sa zasmiať. Prvý diel Šéfov na zabitie považujem za jednu z tých komédií, ktoré vedia pobaviť a ku ktorým sa človek rád vracia. Je tu sexi Jennifer Aniston, a vtipné trio Sudeikis, Bateman a Day a každý z nich má svoje silné momenty a na plátne sa skvelo dopĺňajú. A po troch rokoch tu máme pokračovanie.

Všetci sme pripravení na to, že pokračovanie častokrát nespĺňa ani základné piliere nastavené prvým dielom. Tvorcovia v úmysle vyždímať viac peňazí z osvedčeného úspechu, nemajú veľa súdnosti a trieskajú jednu dejovú líniu na druhú s úmyslom spraviť film bláznivejší a vtipnejší.

Šéfovia na zabitie2 našťastie nie sú ten prípad. Tvorcovia síce vychádzajú z prvého dielu, ale vytvárajú si nový príbeh a nové situácie. Iste mihnú sa tam staré známe postavičky. Kevin Spacey a Jennifer Aniston si rozhodne svoje drobné šteky užili a hlavne pri Jennifer by sme ťažko niečo namietali.

Recenzia filmu Šéfovia na zabitie 2

Ale pribúdajú nám tu nové postavy, nové ťažkosti a nové dejové zvraty. Aj samotné postavy si uvedomujú, že ísť po starých vyšlapaných koľajách by bola hlúposť. A preto už nie sú v područí nejakých strašných šéfov, ale snažia sa dostať sa do takej pozície, aby boli pánmi sami sebe. Samozrejme nič nejde tak ako by malo a stretávajú sa zo stále väčším množstvom problémov a peripetií. Rovnako ako v prípade prvého dielu Hangover, aj tu sa nabaľuje jedna situácia na druhú a každá z nich má veľmi slušný komický nábeh, gradáciu a vtip. Film sa neštíti perverzných vtipov, fekálnych vtipov a zároveň je parádne dramatický a akčný. Celé finále svojho predchodcu vo všetkom prekonáva. Pine si síce strihol rovnakú úlohu ako v Carnahanovom Stretch a Waltz je až trestuhodne nevyužitý, ale všetko to aj tak stojí na ústrednej trojici a tí sú zase raz perfektní.

Veľmi sa tu nechcem rozpisovať ani o príbehu ani o konkrétnych veciach. Kto pozná prvý diel, má celkom jasnú predstavu čo má očakávať a čo nie. Tu samozrejme záleží len na tom, či takýto druh komédie preferujete, alebo nie. Ale osobne si myslím, že celá koncepcia filmu je postavená na tom, aby si tam každý našiel to svoje. Film je bez hluchých miest, stále sa tam niečo deje. Absolútne absentoval na klišé a romantické línie, čo je po dlhom čase príjemné osvieženie a stáva sa z toho parádna buddy komédia.

Recenzia filmu Šéfovia na zabitie 2

Niektoré scény majú tendenciu skultovieť, iné naopak sú len do počtu a keď neposúvajú dej, tak aspoň pripravujú pôdu pre ďalšiu komickú situáciu. Myslím si, že je to diel, ktorý ani neprekonáva jednotku, ale ani nie je horší. Funguje na rovnakej úrovni. Jediné čo by som filmu vytkol sú posledné tri minúty. Tie by mali slúžiť ako akási bodka za celým príbehom (alebo dvojicou príbehov), ale príde mi skôr ako nešikovná snaha o načrtnutie niečoho v prípade úspechu tejto časti. Aby sa tvorcovia úplne nedištancovali pred potenciálnou trojkou, a tak sa to snažili nejako zastrešiť. Čo pôsobí z môjho pohľadu rozpačito. Inak ale veľká spokojnosť a skvelo som sa zabával.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Continental Film