Malý princ

28.11.2015|Paľo Chodúr|
Malý princ

Jedna z najväčších udalostí tohto roka. Milovaný príbeh Malého princa je prenesený na filmové plátno a jeho hlavný úmysel je nielen predstaviť tento magický príbeh mladšej generácií, ale aj pripomenúť tej starej, že to dieťa v nás stále túži po magických príbehoch.

Mark Osborne má na konte úspešnú Kung-fu Pandu. Preto je určite na mieste otázka do akej miery je film zábavou a do akej miery filozofickým podobenstvom pre deti ako jeho literárna predloha?

Filmový Malý princ je nutné sledovať v troch rôznych rovinách. Prvým je príbeh malého dievčatka žijúceho vo svete striktných a nemenných pravidiel. Na to aby bola úspešná ako jej mama musí študovať a to znamená dostať sa na prestížnu školu. Nemá vôbec čas byť dieťaťom. Mama má kopec povinností a tak je dievčatko odkázané len na seba. Pracuje, učí sa, počíta a svet tam vonku jej uniká pomedzi prsty. Lenže nový dom a nový divný sused všetko zmenia. Táto časť sa venuje postupnému odkrývaniu vzťahu medzi starým letcom a malým dievčatkom. Ako sa totiž dozvieme letec z príbehu o Malom princovi je nakoniec starý extravagantný sused so srdečným úsmevom.

Recenzia filmu Malý princ

Druhou líniu je rozprávanie o Malom princovi. Táto časť si požičiava všetky dôležité literárne momenty a oproti línií s malým dievčatkom mení aj animáciu aj dramatizáciu. Príbeh je o rúži, baobaboch, letcovi čo stroskotal na Saharskej púšti, o líške, o hadovi a o fakte že dospievanie je nutný proces, ale možno nie je až tak dobré zabudnúť na to, že sme sa kedysi pozerali na svet aj detskými očami. Táto časť je filozofická ale príjemná. Neprináša veľké úvahy, len podobne ako kniha ukazuje na samozrejmosť fungovania sveta( tak ako by mal vyzerať), podľa mentality pohľadu dieťaťa. V tomto smere Malého Princa. Táto časť najviac uspokojí fanúšikov Exupéryho diela.

Tretia línia je spojenie týchto dvoch príbehov do kopy. Film si totiž pohráva s myšlienkou prepojenia reality a fikcie. Táto línia sa odohráva od polovice filmu a je zároveň tým čo film ako hnací motor ženie k veľmi príjemnému finále. V zásade ide o to, že malé dievčatko stojí pred rozhodnutím. Ísť cestou dospelých, tak ako jej mama a tým aj hroziaca možnosť, že sa stane hrozivým a chladným dospelým, alebo sa vyberie cestou mágie a čarovnosti, čo zase značí že uverí v príbeh o Malom princovi a o jeho posolstvách, ktoré predal pilotovi a ten zase v podobe príbehu Malému dievčatku. Plyšová líška ako symbol prepojenia toho reálneho a fiktívneho ožíva a vydávame sa na cestu po asteroidoch hľadať Malého princa a uveriť. Dá sa povedať, že je to veľmi zaujímavo vytvorený príbeh. Neustále si pohráva s divákovou vierou v niečo viac a snaží sa mu niektorými vecami pripomenúť časy keď bol dieťa. V zásade je film ale rozprávkou a to naozaj podarenou.

Recenzia filmu Malý princ

Zimmer spolu s Harveym vytvorili hravú hudbu pripomínajúcu niektorými motívmi Amémliu z Montmartu. Rôznorodosť animácie zase obohacuje príbeh o vizuálne vnemy a rovnako slúži na prepojenie svetov fikcie a reality. V podstate sa jedná o veľmi úspešný experiment. A veľmi by som sa čudoval, keby po zhliadnutí nedostal divák chuť prečítať si znova príbeh ktorý spravil Exupéryho nesmrteľným. Takže rozhodne odporúčam. Po V hlave sa jedná o druhý animovaný príbeh tohto roku čo naozaj chytí za srdce.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Magic Box Slovakia