John Wick 2

24.2.2017|Martin Kubeš|

Keanu Reeves pred troma rokmi dokázal všetkých pochybovačov presvedčiť o tom, že ešte nepatrí do starého železa. Predstavil sa totiž v akčnej hitovke John Wick, ktorá síce tržbami rekordy netrhala, no vďaka svojej kvalite a vynikajúcim predajom na DVD dokázala tvorcom urobiť radosť. Medzi fanúšikmi akčného žánru sa film za ostatnú dobu stal menšou kultovkou, ktorá rozhodne nemohla zostať iba pri jednom filme. I z toho dôvodu sa dnes stretávame pri recenzii pokračovania s jednoduchým názvom John Wick 2.

Druhý diel bezprostredne nadväzuje na udalosti prvej časti, takže ak ste jednotku nevideli, môžete sa v Johnovom úvodnom zbesilom vyčíňaní stratiť. Netrvá však dlho a film sa začne venovať novej príbehovej linke, ktoré je rovnako, ako v prípade predošlého dielu úplne jednoduchá, ba až primitívna. U Johna doma sa objaví starý známy, ktorý žiada, aby John splnil záväzok, ku ktorému sa v minulosti upísal. John to však odmietne (predsa len, už je na dôchodku), čo naštartuje nový kolobeh zabíjania. Znie vám to povedome? Potom je to v poriadku, pretože príbeh j v podstate to isté ako minule, akurát tu máme trochu iný katalyzátor Johnovho hnevu. Koho však pri akčnej jazde akou je John Wick zaujíma niečo ako príbeh?

To najlepšie na Wickovi je predsa akcia, ktorá je rovnako našliapaná ako minule, iba s tým rozdielom, že jej vďaka dlhšej stopáži dostaneme viac. A samozrejme nemožno opomenú  ani to, že moment prekvapenia je skrátka preč. Mne to však vôbec neprekážalo, nakoľko sú kontaktné súboje opäť vynikajúce, prehľadné a plné drsných úderov a chvatov. Okrem súbojov dôjde aj na streľbu, no tu je trochu cítiť, že obyčajní radoví vojaci sú tak trochu iba mäsom do mlynčeka. Akcia však je to, čo Johna Wicka robí Johnom Wickom. Obzvlášť musím vyzdvihnúť Johnove súboje s Cassianom, ktoré aspoň v mojich očiach predstavovali vrchol celého filmu. Určite je zaujímavé aj finále v zrkadlových miestnostiach, či úvodná naháňačka, no boj s Cassianom nad všetkým vyčnieva.

Fotogaléria John Wick 2 (2017)Zobraziť fotogalériu »

Okrem akcie je skvelý aj Keane Reeves, ktorý aj vo svojich 52. rokoch dokazuje, že držať krok s mladšími kolegami pre neho nepredstavuje vôbec žiaden problém. Mĺkvy nájomný vrah na dôchodku je Reevesovi napísaný priamo na telo, takže mu budete jeho herecký prednes zobať z ruky. Či už ide o prípravu na akciu, samotnú akciu, rozdávanie rán do hlavy, alebo kontaktné súboje, Keanu Reevesovi táto poloha sedí a je iba škoda, že na film podobného razenia musel čakať pomerne dlhú dobu. Spomínal som aj Cassiana, ktorého sa zhostil Common. Musím povedať, že ide o skvelý výber, nakoľko iba on dokáže byť pre Wicka / Reevesa zdatným súperom.

Bohužiaľ, tvorcovia vôbec nevyužili hlavného záporáka a jeho bodyguardku v podaní Ruby Rose. Obaja majú iba plné ústa rečí (i keď o Rose to úplne neplatí, nakoľko je nemá), no v konečnom dôsledku tieto postavy tak nejak vyšumia do prázdna. Chcelo by to pre Johna ozajstného súpera, nie iba panákov, ktorých John kosí ako na bežiacom páse. Niekomu môže vadiť aj dlhšia stopáž, ktorá však mne osobne prišla úplne v poriadku, nakoľko ma príprava na akciu bavila a nepôsobila na mňa dojmom výplňovej vaty. Skôr by som mal výhradu k úplne, ale úplne zbytočnej postave Laurence Fishburnea. Z tohto camea som mal pocit, že je vo filme iba preto, lebo sa Reeves a Fishburne poznajú z natáčania Matrixu a druhý menovaný nemá do čoho pichnúť. Inak si to neviem vysvetliť, pretože práve tieto spoločné scény patria k tomu najslabšiemu z filmu.

Napriek niektorým výhradám je však John Wick 2 skvelý akčný film, ktorý v podstate trpí iba jedným vážnejším nedostatkom, ktorý spočíva v tom, že tvorcovia divákovi po druhý krát servírujú to isté. Mne osobne to neprekážalo, pretože som si užíval skvelú akciu, atmosféru a Reevesa, ktorý sa vo Wickovi našiel, no mnoho z vás to môže vidieť inak. Ja si to však milerád dám aj po tretí raz, pretože všetko nasvedčuje tomu, že sa s Johnom nevidíme naposledy, i keď nabudúce to bude dobrodružstvo trochu iného strihu. Kvôli čomu to tak bude však musíte zistiť sami... Zájdite si do kina oddýchnuť v spoločnosti Johna Wicka. podobných akčných lahôdok sa totiž nerodí až tak veľa.

Foto © Forum Film Slovakia