Cesta bojovníka (Pathfinder)

18.9.2007|Olivia|
Cesta bojovníka (Pathfinder)

Dávno predtým, ako bola Amerika objavená Krištofom Kolumbom, na jej brehy priplával kmeň vikingov, ktorý prišiel za jediným účelom. Plieniť a zabíjať.

Vikingský chlapec je zavrhnutý svojím krutým otcom a zanechaný napospas pôvodným americkým obyvateľom, ktorí sa nad ním zľutujú a prijmú ho medzi seba netušiac, že v budúcnosti zohrá významnú úlohu v ich dejinách. O dvadsať rokov neskôr sa vikingovia vrátia a likvidujú indiánske dediny jednu po druhej, až kým nenarazia na statočného a mocného Ghosta, v ktorom prúdi ich vlastná krv. Pred Ghostom teraz stojí najdôležitejšie rozhodnutie jeho života. Vráti sa naspäť k svojmu kmeňu, alebo sa postaví za ľudí, ktorí ho vychovali?

Nemecký režisér Marcus Nispel, ktorý pred pár rokmi natočil filmovú prerábku o masakri motorovou pílou, sa aj tento krát zmohol len na kópiu, keďže film s názvom Pathfinder bol už raz natočený a to pred dvadsiatimi rokmi v Nórsku. Ten, kto Nórskeho Pathfindera videl, by prisvedčil, že aj napriek spoločnému deju, má Nispelov Pathfinder od kvality staršieho zobrazenia ďaleko. Pathfinder (2007) je totiž film, bez  akejkoľvek hlbšej myšlienky, ktorý svojím kontextom pripomína príbehy "z dávnych čias" ako bol Herkules, či Xena, kde hlavný hrdina je neporaziteľný, opradený legendami a proroctvom a počas celého filmu prechádza z boja do boja, brániac sa úderom ostrého meča a iným nepriateľovým stredovekým zbraniam. Avšak aj napriek povrchnej veľkoleposti, film nezanechá hlboké stopy v podvedomí a svojou nelogickosťou a neúplnosťou zobrazeného príbehu príliš nenadchne. Ročné obdobia sa striedajú ako na bežiacom páse a charaktery postáv nemajú žiaden priestor, možno hlavne preto, že postavy v tomto príbehu toho veľa nepovedia.

Cesta bojovníka (Pathfinder, 2007)

Herec Karl Urban si okrem vedľajších úloh vo filmoch Lord of the Rings, Doom, či Bourne Supremacy, zahral aj Cézara v dvanástich epizódach o princeznej, bojovníčke Xene, čo ho sčasti predurčilo na hlavnú úlohu v tomto filme. Keďže podstatou je neľútostný boj, vďaka svojim nadmerným svalom sa do role hodí, ale podľa mňa mu chýba charakter, a pôsobí skôr ako kus mäsa, než ako plnohodnotný jedinec. Jedným z pozitív sú pekné obrázky, ktoré sú umocnené grafikou a čím ďalej sa ponárame do deja, tým viac sú scény stmavené, čo dodáva prostrediu vo filme akúsi mystickosť. Ďalšou skvelou súčasťou je krása nedotknutej americkej prírody, ktorá je pre potešenie divákovho oka vo filme zobrazovaná po celý čas. Na druhej strane indiáni a ich život sú zobrazené v klasickom klišé, a neprinášajú do pozornosti nič nové.

Cesta bojovníka (Pathfinder, 2007)

Pathfinder je ten typ filmu, pri ktorom vás chytá úžas počas jeho pozerania a na druhý deň si nepamätáte o čom ten film bol. Ale pokiaľ ste fanúšikmi akcie, najmä takej, ktorá sa odohráva v dávnych a temných časoch, film môže byť pre vás to pravé.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © 20th Century Fox