27 šiat (27 Dresses)

26.3.2008|Jozef Mergeš|
27 šiat (27 Dresses)

Občas sa zrodí jednoduchý film, ktorý vás nadobro prekvapí svojou ľahkosťou a všadeprítomnou pohodou. Do tejto kategórie patrí aj nenápadný film 27 šiat z dielne 20th Century Fox. Prináša so sebou klišé ako na bežiacom páse, no nedá sa mu vytknúť pozitívnosť a takmer blažený pocit pri sledovaní záverečných titulkov. Dokonca i tie stoja za to!

27 šiat sa točí okolo svadieb, ktoré sa tu skloňujú v každom páde. Bolo priam nutnosťou, aby sa filmu s takouto tematikou zhostila žena. Anne Fletcher má na konte zatiaľ iba tancovačku Let’s Dance, ale remeselne výborne zvládnutou žánrovkou ma presvedčila, že popkornové pohnútky sú pre jej produktivitu požehnaním.

Najväčšou devízou filmu je jeho bezhraničná pozitívnosť. Ide o romantickú komédiu a na rozdiel od nedávno uvedenej atrapy pod názvom Tesne vedľa, v ktorej sa mimochodom tiež ukázala švédska herečka (ale viac modelka) Malin Akerman, sa v tejto svadobnej komédii dočkáte síce nie prvotriedneho, ale celkom zábavného a nevtieravého humoru.

27 šiat  (27 Dresses, 2008)

Pozitívne vás nenaladí len príbeh, ale aj úžasná a zároveň prekrásna Katherine Heigl. Pôvabnú herečku, známu najmä zo seriálu Chirurgovia, ste mohli nedávno vidieť i v Nabúchanej, kde stvárnila práve z názvu vyplývajúcu „obeť“. Heiglová stelesňuje akýsi nový závan v tom množstve otrepaných herečiek mladšej generácie, ktorých sme sa už toľkokrát nabažili (Biel, Alba). Osobne vo mne svojou jednoduchosťou a prirodzeným vystupovaním vyvolala spomienky na Audrey Hepburn (i keď fyzická podoba tu nie je žiadna). Svoju rolu zvláda naozaj s prehľadom. Doslova sa v nej vyžíva, čo filmu neskutočne pomáha. Mierne ho posúva  nad obyčajné romantické komédie niekam do vyššieho levelu, i keď je to pomerne stále ďaleko od inteligentných britských výrobkov pod značkou Working Title. Heiglovú herecky dopĺňa James Marsden (Cyclops z X-Menov), ktorý síce nemá toľko priestoru ako Katherine, no keď je na plátne, nie jedno ženské oko odvráti tvár od svojej polovičky priamo na plátno. Medzi dvojicou hercov panuje aj chemický súlad, na pľaci to iskrí jedna radosť, inými slovami, budete im držať palce.

Príbeh je to pomerne jednoduchý. Jane (Heigl) má v skrini 27 „družičkovských šiat“, ktoré symbolizujú jej nekonečnú obetavosť, no pritom ona sama čaká na svojho princa. Mal by ním byť jej šéf (Edward Burns), ktorý si však medzitým našiel priateľku. Jane to znáša dosť ťažko, najmä pri pomyslení, že ide o jej všeobecne obľúbenejšiu sestru. Nový Fletcherovej film rieši predovšetkým sesterský vzťah, ktorý je skúšaný láskou k tomu istému mužovi a morálnymi záväzkami, ktorými pohŕda roztopašná a egocentrická Tess (Akerman) v role mladšej sestry Jane.

27 šiat  (27 Dresses, 2008)

Samozrejme, 27 šiat nie je hlboko filozofickým dielom, z ktorého sa po čase stane kult, no všetko, čo tu má fungovať, tu funguje hádam lepšie, ako je to v súčasnosti v podobných filmoch bežné. Ide o zábavný film s tak trochu popoluškovským motívom. No kto by ho na plátne nechcel opäť raz zažiť a nabrať trochu nádeje, že i v živote to raz snáď dopadne podobne? 27 šiat je filmom pre každú romantickú dušu. Milovníci Stevena, Sylvestera a Jeana-Clauda, vy zostaňte radšej doma!

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © 20th Century Fox