21: Oko berie

9.5.2008|Olivia|
21: Oko berie

Filmová hviezdička Jim Sturgess sa zatrblietala po boku Kevina Spaceyho vo filme s výstižným názvom 21:Oko berie, kde sa partia matematických géniov snaží sofistikovaným spôsobom obrať kasína v Las Vegas o nemalé peniaze.

V dnešnej dobe ľudia túžia po neviazanej zábave, plnej blikajúcich svetiel, krásnych žien a samozrejme nesmie tomu chýbať poriadny balík peňazí. Hollywoodski producenti to veľmi dobre vedia a dokazujú to filmy o Las Vegas s ktorými sa v poslednom čase roztrhlo vrece. Príkladom je Dannyho 11 (12,13), alebo romantický film, ktorý ešte len príde do našich kín - Mejdan v Las Vegas.  Nuž, je to už raz obľúbená destinácia a okrem výdatnej pastvy pre oči, ide aj o veľké výhry a maximálne napätie. A v tomto filme platí, že v kasíne si to môžete pekne pokašlať už len tým, že ste génius.

21: Oko berie  (21, 2008)

Dej a zápletka sú veľmi jednoduché, ale zároveň sa zdajú ako veľmi dobrý nápad, ktorý má na svedomí kniha s názvom Bringing Down the House, napísaná podľa skutočnej udalosti, v ktorej šiesti študenti matematickej školy obrali Vegas o ťažké milióny. Scenáristi Peter Steinfeld (Stay cool, Analize that) a Allan Loeb (Things we lost in a fire) pridali hlavného hrdinu a postavili proti nemu silnú negatívnu postavu. Režisér filmu Robert Luketic si touto snímkou jednoznačne prilepšil po komédiách typu Legally Blonde. Zdá sa, že naozaj obľubuje blondínky, keďže vo svojich filmoch obsadzuje hlavne tie. Sympatická Kate Bosworth v hlavnej ženskej úlohe nemá veľké šance zapôsobiť na mužské publikum. V tomto prípade možno ani tak nejde o krásu, ako skôr o herecké stvárnenie inteligentnej Jill Taylor. Naopak, jej filmový frajer a hlavný hrdina, nenápadný Jim Sturgess bol vkusnou voľbou na stvárnenie matematického génia Bena Campbella. Diváka si nezíska síce hneď na začiatku, no postupom času presviedča o tom, že sa v ňom predsa len niečo skrýva. Žeby talent? Ako to už v úspešných amerických filmoch býva, neboli by úspešné bez pridania aspoň jednej hereckej ikony a v tomto prípade to je herecký "objav storočia", talentovaný Kevin Spacey (Americká krása, Pošli to ďalej). Úlohy, ktorú si preňho tentokrát producenti vymysleli, sa chopil dobre, aj keď možno na génia nevyzerá.

Myslím, že herci zvládali to, že majú hrať výnimočne zmýšľajúcich géniov trochu ťažšie, no napriek tomu ma film naozaj bavil. Páčilo sa mi, že tam jednu z hlavných úloh hrá hudba, ktorá nenechá diváka chladným. Ďalším kladom by mohlo byť, že nesie odkaz a tým je fakt, že čokoľvek človek prežil, či už je to zlé, alebo dobré, dá sa z toho vždy vyťažiť niečo pozitívne. Na druhej strane propaguje Vegas a hazardné hry a aj keď mi ktosi povedal, že rátať karty sa naozaj dá, dosť o tom pochybujem a pochybujem aj o tom, že to vedia aj producenti. Ale môže byť, že v tomto bol film až natoľko premyslený, že som ho proste len nepochopila. Niečo ako iný level, ktorý sa nachádza vo filme, len pre vyvolených :)

21: Oko berie  (21, 2008)

Film patrí jednoznačne medzi jarné jednotky a odporučila by som ho komukoľvek, kto baží po zábave. Je napínavý, hrajú v ňom mladé začínajúce hviezdy, víťaz filmovej akadémie Kevin Spacey, a plus ešte jeden úžasný čierny herec menom Laurence Fishburne, ktorý rád mláti rátačov kariet. Nie je to celé len o peniazoch ale o zážitkoch. Je to o tom, že skôr než sa stihnete spamätať, vaše vrecká sú prázdne, bolí vás hlava a ste naozaj unavení so všetkých tých svetiel a nástojčivého pípania hracích automatov. Zatiaľ však len vo filme.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Columbia Pictures