Útek do divočiny (Into the Wild, 2008)

18.6.2008|Tomáš Kolompár|
Útek do divočiny  (Into the Wild, 2008)

Existuje veľmi veľa filmov dokumentárneho ladenia, v ktorých nám mnohí režiséri ponúkajú tie najrozličnejšie príbehové rozprávania, často o skutočných udalostiach, ktoré sa odohrali v minulosti. Skoro všetky sa teda snažia ponúknuť filmovému fanúšikovi verné informácie, no len málo filmov tohto žánra vie  upútať nielen svojim pravdivým vykreslením danej skutočnosti ale vie zaujať aj samotného diváka, ktorý na daný film príde do kina. Medzi filmy, ktoré jednoznačne upútajú nielen príbehom, ale aj celkovým spracovaním sa môže zaradiť najnovší film skvelého Seana Penna(scenár a réžia) pod názvom Into The Wild.
Málokto z nás má takú odvahu ako Christopher McCandless. Mal dvadsaťdva, keď doštudoval prestížnu univerzitu, ale namiesto toho, aby sa začlenil do pracovitej komunity, ukázal jej radšej vztýčený prostredník a z naivného sna sa  premenil v symbol jednej generáci. Chris McCandless bol pravým dobrodruhom, ktorého život bol skutočne veľmi zaujímavý. Predloha, ktorá mu pripomína najlepšie dobrodružné cestopisy Jacka Londona nadchla práve Seana Penna, ktorý sa okamžite po prečítaní rozhodol kúpiť práva a natočiť podľa nej film. Chris sa odlišoval odjakživa, ale to, čo urobil bezprostredne po absolvovaní univerzity, ho robí výnimočný v živote, ktorý sa rozhodol absolvovať, za čo si po istom čase zaslúžil sfilmovanie jeho príbehu.

Útek do divočiny  (Into the Wild, 2008)

Dej preto začína ako mladý Chris všetky svoje dovtedajšie úspory venuje charite a s minimálnou výbavou a prípravou vyrazí naprieč USA, aby sa dostal na Aljašku, kde chce okúsiť život v divočine. Na svojej strastiplnej ceste , behom ktorej mu ide niekoľkokrát o život, stretol veľa úžasných bytostí, ktoré sformovali jeho pohľad na svet a pomohli v príprave na vstup do prírody na neľútostnom americkom severe. Naivný mladík sa behom tejto cesty pretransformoval v sebavedomého muža, lenže jeho osud chcel niečo diametrálne odlišné. Po dejovej stránke je film Into The Wild je bez výrazných odbočiek, ktoré tvoria len akési obrazy z minulosti, ktoré slúžia na určité dotvorenie prípadnej príbehovej nerovnosti. Celkovo je ale film postavený na základných charakteristikách životopisného diela, v ktorom dominuje samotný Chris v podaní skvelého Emileho Hirscha. Jeho postava, jeho život, jeho spoznávanie rozporu a hľadanie pravdy medzi nudnou mestskou spoločnosťou a neskrotnou americkou divočinou, v ktorej spoznáva sám seba je niečim, čo z tohto filmu robí jedno s najpríjemnejších prekvapením aúčasnej kinematografie. Into The Wild sa preto snaží poukázať na hlavne Chrisov život a jeho cestu za splnením svojho sna, ale na druhej strane sa režisér Sean Penn rozhodol vykresliť túto skutočnosť z pohľadu hľadania podstaty života, základných priorít či samého seba. V tom tkvie úspech a citovo rozpoložený charakter tejto snímky, ktorá rozhodne stojí zato...

Útek do divočiny  (Into the Wild, 2008)

Into The Wild je filmom, v ktorom môže filmový fanúšik objaviť všetky krásy filmovej tvorby. Počnúc hereckými výkonmi, skvelým režisérom, zimomriavky naskakujúcou hudbou či neskutočnými kamerovými zábermi drsnej americkej prírody. Celý film tvoria výrazné citové obrazy, ktoré nenechajú nikoho chladným. Všetko do seba zapadá ako nejaká skladačka z lega a robí z tohto filmu jedno najzaujímavejšie dielo tohto roka, ktoré sa rozhodne oplatí vidieť.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Paramount Vantage