Oko dravca (Eagle Eye)

7.10.2008|Jano Švihra|
Oko dravca (Eagle Eye)

Zazvoní telefón a na druhej strane sa ozve hlas, ktorý ste predtým v živote nepočuli. Potom vám povie, že máte dvadsať sekúnd na útek a zrazu sa celý váš život zmení od základov. Tak presne o tomto je nový film režiséra D.J. Carusa.

Aj vám sa zdá, že táto zápletka pripomína trochu Matrix? S týmto filmom má Oko dravca (Eagle eye) spoločného ešte viac, než sa zdá, no nedá sa povedať, že by bol jeho kópiou, keďže sa vydáva iným smerom, čo je napokon veľké plus. Naozaj, námet filmu je veľmi dobrý a taktiež aj spôsob, akým bola snímka poňatá. Po trošku tuctovom začiatku (pár minút akcie a potom nudnejší pohľad do života hlavných hrdinov) začína dej pekne gradovať, je tu množstvo akčných scén (určite by som vyzdvihol napríklad autonaháňačku) a zápletka sa tiež postupne vyvíja, v istých momentoch veľmi dynamicky, no aj tak jej čosi chýba. Kamera je zvládnutá dobre, nepostrehol som nejaké chyby, taktiež i hudba.

Oko dravca  (Eagle Eye, 2008)

Shia laBeouf (Jerry Shaw) a Michelle Monaghan (Rachel Holloman) tvoria veľmi príjemnú dvojicu, svoje úlohy zvládli perfektne (najmä scéna, keď Jerry a Rachel musia používať zbrane, odzbrojiť a okradnúť ochranku, pričom z toho nie sú nadšení a keďže v živote nedržali zbraň v ruke, sú úplní amatéri), ich postavy sa počas deja vyvíjajú (na konci sú z nich hrdinovia) a občas sa aj ústne konfrontujú pod tlakom udalostí (takže film nezaostáva ani po emotívnej stránke). Obaja majú svoje životy (Rachel má syna, ktorého nechce stratiť) a práve preto sú zraniteľní, čo sa dá ľahko zneužiť. Musia poslúchať tajný hlas z telefónu, ktorý pomocou všetkých dostupných technológií monitoruje každý ich pohyb (vďaka záznamom od rodinného videa až po fotky z radarov na diaľnici), má údaje o celom ich živote. Stavia ich do pozície, kedy musia utekať pred ochrancami zákona a pomaly zisťovať krutú pravdu, prečo práve oni boli označení. Má dokonca takú moc, že dokáže presmerovať trasy vlakov alebo poslať na nich stíhačku. Ako som už napísal, k záveru filmu sa z nich stávajú hrdinovia, pretože sa snažia zabrániť vražde prezidenta USA. Práve toto je paradox, ktorý tiež vyzdvihuje film na vyššiu úroveň. Konkrétnejšie – tajné jednotky polície po nich pátrajú, pretože sú vyhlásení za teroristov a oni na záver zachraňujú prezidenta.

Oko dravca  (Eagle Eye, 2008)

Je dôležité podotknúť, že film nie je jedným z tuctových akčných filmov, odlišuje sa od šedého priemeru a napriek tomu, že zápletka mohla byť ešte trochu zložitejšia, patrí medzi také snímky, ktoré sa oplatí vidieť (aj keď dozaista sa nájdu i takí, ktorým nesadne, hoci, dovolím si povedať, Eagle eye môže zaujať i tých, čo nie sú vyslovenými fanúšikmi akčných filmov) a návštevu kina určite odporúčam. Môj celkový dojem z filmu je veľmi dobrý, hodnotím štyrmi hviezdičkami.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © DreamWorks Pictures