High School Musical 3: Posledný rok (High School Musical 3: Senior Year, 2008)

27.11.2008|Jano Švihra|

Po dvoch (hlavne tínedžerkami) ospevovaných dieloch, ktoré sa stali doslova kultom (samozrejme, ako pre koho), prichádza štúdio Disney s tretím pokračovaním hudobno-zábavného tanečného spracovania života amerických stredoškolákov. Inými slovami, Zac Efron alias Troy Bolton a Vanessa Anne Hudgens alias Gabriela Montezová sú späť a spolu s nimi aj celá zostava basketbalistov z East High, je tu High school musical 3 s podtitulom Senior Year.

Tvorcovia tretieho dielu hrdo vyhlasujú, že je oveľa veľkolepejší ako jeho predchodcovia, či už ide o choreografie, pesničky alebo celkový dojem. Koniec-koncov, spomedzi trojice filmov je Senior year jediný, ktorý sa dostane do kín po celom svete. Znie to veľkolepo, všakže?

High School Musical 3: Posledný rok  (High School Musical 3: Senior Year , 2008)

Ale buďme realisti. I keď, musím podotknúť, pri takýchto filmoch treba niektoré veci jednoducho prehliadnuť. Tým narážam na viaceré momenty, ktoré sú nereálne a nedôveryhodné. Len v skratke – myslím tým rozličné náhody (dážď, ktorý prší akurát na konci piesne, basketbalový zápas, v ktorom Troy chytí loptu, i keď sa nepozerá a, samozrejme, Wildcats vyhrajú, aj keď za súperom jednoznačne zaostávali, pričom víťazný kôš padne v poslednej sekunde a podobne.) Osobne si myslím, že ku tomuto žánru uvedené dodatky jednoducho patria a tak sa nad nimi netreba špeciálne pozastavovať.

Avšak, tieto nereálnosti zvýrazňujú fakt, ktorý mi na filme tak trochu prekáža. Tým faktom je celkové zobrazenie života mladých tínedžerov, ktoré je tak trochu zidealizované, naivné a umelé, aj keď hrdinovia prežívajú problémy s dospievaním.

Na druhej strane, veľa z nás chce utiecť z každodennej reality do príjemného prostredia filmu a Senior year je, podľa mňa vhodným adeptom na takýto film. Taktiež si treba uvedomiť, že tínedžeri (a hlavne tínedžerky), pre ktorých je tento film určený, sa pravdepodobne vecami ohľadne reálnosti zamýšľať asi nebudú (hlavne, keď uvidia polonahého Troya alebo romantický walz v daždi).

Dej filmu je dosť jednoduchý, tanečné choreografie sú celkom dobré, herecké výkony sú obstojné a, musím priznať, pár scén bolo naozaj obdivuhodných. Koniec filmu vyznieva veľmi nostalgicky a zarytí fanúšikovia celej trilógie dozaista vyronia nejakú-tú slzičku. Na dôvažok toho, mnohé piesne sú veľmi chytľavé, ja sám som si začal pospevovať prvé slová z traileru.

Myslím si, že je jasné, komu sa HSM 3 zapáči a komu nie, ja osobne som sa celkom bavil a mal príjemný filmový zážitok. Určite si film pozriem znovu – videl som ho totiž v originálnom jazyku (angličtine) a v našich kinách pôjde so slovenským dabingom (čo je pomerne unikátne, kiná pravdepodobne navštívi viac divákov ako obvykle). V čase Vianoc príde optimistický film o láske a priateľstve veľmi vhod. Aby som bol spravodlivý, hodnotím troma a pol hviezdičkami.