Vicky, Cristina, Barcelona

22.1.2009|Zuzana Kožaková|
Vicky, Cristina, Barcelona

Láska je zložitá vec a každý má na ňu svojský pohľad. Túto skutočnosť propaguje aj najnovší film Woodyho Allena, ktorý 28. novembra odštartoval Medzinárodný filmový festival v Bratislave. Komédia Vicky, Cristina, Barcelona mala byť letmým rozptýlením a sviežim pobavením, ale nezámerne získala titul najvtipnejšieho filmu roka a na filmovom festivale v Cannes bola pomenovaná najlepšou komédiou festivalu. Oscarový režisér Woody Allen nám tentokrát prináša film z prostredia horúcej Barcelony, kde na každom kroku znie rumba, víno tečie potokom a láska je cítiť vo vzduchu. Allen popisuje svoje dielo ako „milostný list z Barcelony“, ktorý opisuje posolstvo, že len nenaplnená láska môže byť romantická. Či už sa tento námet dotkne aj vás, to posúďte sami, ale mystika romantickej Barcelony vám učaruje zaznením prvého tónu španielskej gitary.

Do horúceho „španielskeho New Yorku“ odchádzajú na dovolenku dve priateľky. Vicky (Rebecca Hall) je strohá a zásadová, ktorá má pred svadbou, ale jej kamarátka Cristina (Scarlett Johansson) svoj hedonický životný štýl prestane úplne potláčať vo chvíli, keď obe stretávajú spontánneho maliara Juana Antonia (Javier Bardem), ktorý po oboch kráskach začne „hádzať očkom“, čo sa celkom nepozdáva jeho trochu šialenej ex-manželke Marii Elene (Penélope Cruz). Zrážka tak temperamentných charakterov nemôže skončiť inak ako vášnivým dobrodružstvom... Záleží len na divákovi, či ho vášnivé paso doble premiešané s romantickou rumbou a ochutené ľahkým slowfoxom uvedie do toho správneho rytmu.

Vicky Cristina Barcelona (2008)

Allen sa nám zasa rozhodol hrať na city a zanôtil na tú správnu strunu, ktorá v nás rozozvučí milostné tóny. Či už nám Woody Allen prinesie do kín drámu alebo komédiu, v každom jeho diele je poznať jeho osobný vzťah k umeniu, náboženstvu a láske. Má svojský spôsob pri výbere námetov pre svoj ďalší film a práve preto je medzi divákmi stále obľúbenejší. Podľa mnohých divákov a kritikov je jeho najväčším dielom film Annie Hall z roku 1977, za ktorý získal aj dvoch oscarov, ale v skutočnosti sa každý z jeho filmov môže pokladať za veľdielo a inak to nebude ani s týmto filmom.

Woody sa netají tým, že miluje spoluprácu s mladými kráskami, pri ktorých on sám omladne, preto rovnako ako pri Match pointe - hre osudu vybral do úlohy divokej krásky Cristiny herečku Scarlett Johanson, ktorú sme mohli naposledy vidieť vo filme Kráľova priazeň. Jej filmovým protikladom sa stala kráska Rebecca Hall, ktorá sa tiež nenechala zahanbiť a zvolila ťažký kaliber a vedľa svojej mladej kolegyne hrdo obstála. Maniakálnu exmanželku zasa skvelo parodovala Penélepe Cruz, ktorej sebavedomo konkuroval Javier Bardem v úlohe maliara Juana Antonia. Herci pozdvihli dialógy poriadne vysoko a tak film nepokrivkával ani na komunikácii s divákom. Všetko do detailu opisoval aj rozprávač, ktorý nás prakticky uviedol do obrazu, bez ktorého by film pôsobil dosť zmätene.

Fantastickú scenériu filmu vytvárali exteriéry letom nasiaknutej Barcelony, ktorá v tejto chladnej dobe pôsobí skvelo a zahreje nás pri srdci. Všetko podtrhávali malebné kostolíky, vinice alebo „prosté“ domy, v ktorých sa naši hrdinovia dočasne usalašili. Počas celého filmu vám v ušiach budú znieť tóny jemnej gitary a španielskych piesní, ktoré si priam zamilujete a v okamihu sa budete cítiť ako uprostred námestia v slnkom zaliatej Barcelone.

Vicky Cristina Barcelona (2008)

Film Vicky, Cristina, Barcelona je skvelým letným rozptýlením v tomto mrazom pohltenom čase, ktoré tak strašne potrebujeme. Vďaka nemu nemusíme čakať na leto, stačí si len zájsť na tento film do kina a pri odchode sa budete potiť ako pri tridsať stupňových teplotách, pretože film vám parádne rozprúdi krv a v takom prípade vám studené počasie príde vhod. Tak už prestaňte váhať a vrhnite sa cez filmové plátno do rozpálenej Barcelony.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © The Weinstein Company