G.I. Joe: Odveta (G.I. Joe 2: Retaliation)

28.3.2013|Pavel Chodúr|
G.I. Joe: Odveta (G.I. Joe 2: Retaliation) Neviem ako sa vám pozdával prvý diel, ani nakoľko máte radi tvorbu Stephena Sommersa. Aj keď jeho G.I. Joe nepatril k jeho režisérskym high-lightom, s pokojným svedomím som mu dal plný počet - pretože to bola prvotriedna "brain-off/guilty pleasure" zábava so Sienou Miller. G.I. Joe s podtitulom Odveta je diametrálne odlišný od svojho predchodcu. Sommersa vystriedal tanečný Jon Chu a zo starej partie si zobral len Tatuma ako Dukea a potom dvojicu ninja bojovníkov - Storm Shadowa v podaní jedného z najlepších súčasných kórejských hercov - Byung-hun Leeho a potom jeho kladnú nemesis Snake Eyesa v podaní Raya Parka. Doplnil film mnohými novými postavičkami, ktoré nikomu nič nehovoria, ale majú chytľavé mená ako Jinx, alebo Firefly, vďaka čomu sa dajú ľahko zapamätať. Myšlienka pôvodnej časti zostala. Je tu organizácia G.I. Joe, ktorá chráni Ameriku a svet a potom organizácia Cobra, ktorá túži po svetovej nadvláde. G.I. Joe: Odveta Jedni bojujú proti druhým v nehynúcom súboji dobra zo zlom. To je bohužiaľ neuveriteľne plytké, povrchné a nezaujímavé, dokonca by sa žiadalo napísať "ako z príručky". Chyba je to hlavne vďaka neschopnosti vykresliť aspoň jeden jediný vzťah normálne. Tým myslím s trochu hlbším presahom. To, že sa ešte na seba niekto usmeje alebo si pomôže v jednom tíme, nehovorí o žiadnom hlbšom vzťahu, ale o odfláknutej robote. Pozerať sa vyše hodinu a pol na trojicu hrdinov z ktorých jeden je veľký Dwayne Johnson a krásna Adrianne Palicki, s tým, že mi je ich osud absolútne ukradnutý, zaváňa nedotiahnutosťou. A záporáci na tom nie sú o nič lepšie. Ich šaškovanie, nenávistné pohľady a hlášky typu "vitajte v pekle". Ak tieto postavy len postávajú, zlovestne sa usmievajú, alebo strieľajú tak aby žiadneho hrdinu nezasiahli, nemajú pre mňa žiadnu hodnotu Jedna, jediná výborná scéna, ktorú som si naozaj v 3D užil (hoci 3D neobľubujem), bola tá v Himalájach, kedy sa ninjovia navzájom katovali vo vzduchu. Ostatné akčné scény sú častokrát neprehľadné, nezaujímavé a tých pár kameramanských vychytávok nezachráni absenciu napätia. Čo je paradoxné práve preto, že sa film na to, že je dych-berúci neustále hrá. G.I. Joe: Odveta Najdôležitejšou otázkou pri tomto filme je tá, čo vlastne od neho očakávame? Ak sa chceme pobaviť pri dobrom akčnom filme, tak by som si radšej pustil minuloročný Expandebles 2, alebo si počkal na pokračovanie RED, poprípade sa vrátil k prvej časti. Ak sa chcete pozrieť na dobré sci-fi, tak by som sa na všetko okamžite vykašľal a radšej si dal znova maratón hviezdnych vojen, pretože toto má od dobrého vkusu strašne ďaleko. Na špionážny film príliš plytké - po príchode do geta to dokonca zaváňa dvojkou XXX. Film si užijete len vtedy ak nemáte žiadne nároky, nepotrebujete aspoň náznak logiky (krv na čepeli) a chcete sa s kamošmi zabaviť a dať si nejaký popkorn. Pre každého iného je to strata času, ktorá je nezáživná a po všetkých stránkach hlúpa. Je veľmi vtipné ako dokáže zmena režiséra pozmeniť celé vyznenie filmu. Toto nie je zábava, toto je hlúposť, ktorá mala ísť do kina predsa len skôr a ušetrila by ma toho nádejného čakania že sa bude "guilty pleasure" opakovať.
Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Barracuda Movie