Mission: Impossible III (Mission: Impossible 3)

10.6.2006|Dietatko|

Ethan Hunt má pred sebou tretiu Mission impossible a keďže prvé dva diely boli mimoriadne úspešné a v kinách spoločne zarobili viac než miliardu dolárov, očakáva sa, že aj tretia filmová misia sa stane jedným z kasových trhákov roka 2006.
Keď som sa však dočítala o odstúpení talentovaného Joea Carnahana (Narc,2002) z režisérskej stoličky len mesiac pred plánovaným začiatkom na august 2004, ktorého predchádzal aj odchod výborného Davida Finchera (Sedem,1995,Klub bitkárov, 1999, Úkryt,2002), pomyslela som si , že s týmto dielom neohrozeného hrdinu nebude čosi v poriadku. Navyše Tom Cruise sa pustil do natáčania Vojny Svetov (2005) so Stevenom Spielbergom, čo odložilo natáčanie MI3 o rok.
O to viac som sa potešila, keď sa mal réžie ujať J.J Abrams. Uznanie a fanúšikov si získal svojimi seriálmi Stratení a Alias. Jeho akčné scény sú prirodzené a realistické. Žiadne štylizované a spomalene zostrihané shoty. Vytvoril si vlastný skvelý vizuálny štýl. Ukázalo sa, že bol výbornou voľbou. Debut 38 ročného Abramsa na veľkom plátne v projekte MI3 za 150 miliónov dolárov nemohol dopadnúť lepšie.

Úvodná scéna je jednoduchá, klišovitá. Ethan Hunt sedí pripútaný v kresle, zatiaľ čo Owen Devian mieri pištoľou na hlavu Huntovej manželky. Snaží sa z Hunta dostať záhadnú „zajačiu labku“. Supertajný agent ostáva bezradný, skúša prosiť, v zápätí na to sa vyhráža a opäť prosí. Devian používa triky, ktoré veľmi dobre fungujú. Je to pre Hunta rovnocenný protivník. Najzákernejší zločinec so zbraňami a citlivými informáciami. Hoci je príbeh priamočiary, možno by som povedala, že je až plytký, ženie sa vpred v dynamickom, rýchlom tempe od začiatku až do konca a podporený kvalitným hereckým obsadením mi nedal pocítiť svoju vyše dvojhodinovú minutáž.

Tom Cruise sa stal synonymom pre MI. Je to silná značka zaručujúca silný zážitok. Myslím, že Tomovi starnutie prospieva. Od filmu k filmu herecky dozrieva.
Úlohy sebavedomého, bezcitného a bystrého Owena Daviana sa zhostil tohtoročný držiteľ Oscara Philip Seymour Hoffman. Vždy si túžil zahrať v akčnej snímke a toto bola pre neho príležitosť v správny čas.
Tretí diel je plný vynikajúcich hercov. Ving Rhames alias Huntova pravá ruka Luther Strickell, Laurence Fishburn (Matrix,1999) v úlohe šéfa agentúry. Jonathan Rhys Mayers (Blafuj ako Beckham,2002, Match Point, 2005), Billy Crudup (Almost famous, 2000) a Keri Russel (seriál Felicity) ako Huntovi kolegovia. Michelle Monaghan (Mr. & Mrs. Smith, 2005) ako Huntova vyvolená.

Samozrejme nechýba množstvo explózií a kaskadérskych kúskov. Ani kamere a strihu nie je čo vytknúť. Filmy tohto žánru sú pre mňa viac menej oddychovkou. No Mission Impossible u mňa rozhodne vyhráva nad agentom Jej Veličenstva a trojka ma o tom presvedčila.

Mission: Impossible III (Mission: Impossible 3), USA (2006)
Scenár: J.J. Abrams, Bruce Geller
Réžia: J.J.Abrams