Let´s dance (Step Up)

2.10.2006|Tomáš Kolompár|
Let´s dance (Step Up)

Tanec a hudba sú už od nepamäti z jedným hlavných filmových motívov, ktoré pretrvávajú dodnes a čo je hlavné stále sú žiadané. „Každý si zaslúži šancu splniť si svoje sny“. Tak takto znie motto nového tanečného filmu s hip-popovým podmazom, ktorý v týchto dňoch prichádza do našich kín.

Tyler (Channing Tatum) je mladý ľahkovážny rebel, ktorého jedinou starosťou je žiť z jedného dňa na druhý, ale naplno. Žije len pre hip-hop a svojich priateľov. Nora (Jenna Dewan) je prvotriedna tanečníčka, ktorá navštevuje elitnú tanečnú školu a jediný problém, ktorý stojí v ceste jej žiarivej budúcnosti, je nájsť si skvelého tanečného partnera.

Keď sa vďaka problémom so zákonom dostane Tyler do Marylandskej školy umenia ako podradný pracant, je pre všetkých iba drzým outsiderom. Tylerove tanečné nadanie sa však nezaprie a zaujme Norinu pozornosť, čo vyústi aj do lásky. Toľko príbeh. Ono, ak by som mal písať o príbehu, tak by to bolo ťažké. Jedná sa totiž o klasickú dejovú kompozíciu. Máme teda problémami  zmietajúceho sa úplne normálneho chlapca z ulice a dievča, ktoré si žije na vysokej úrovni. No a čo sa stane ďalej? Presne tak, dajú sa dokopy a medzi nimi splanie veľká láska. Nechcem , aby tieto vety vyzneli nejako ironicky, ale takéto veci sme tu už mali, ako napríklad v Hriešnom tanci. Prvých tridsať minút filmu je vcelku dobrých, kvalitná a hlavne rytmicky dobrá hudba nás zavedie do kútov a tajov najrozličnejších tanečných kreácií. Potom sa však filmu upadá do stereotypu, v ktorom by ani filmový fanatik nenašiel niečo zaujímavé. Vidíme tu diskotéky, nahrávanie hudby a podobne veci. Niekomu sa to však páči , iní to skritizujú a vysmejú. Filmu Let s Dance chýba niečo, čím bodoval hriešny tanec, jednoducho niečím novým, čo by ľudí prekvapilo. Let s Dance má však z viacerých daností filmu len tu jednu a to je teda už toľko spomínaná hudba a to je, uznáte mi to, veľmi málo na aspoň solídny film. V tejto recenzii, nebudem písať o hercoch , režiséroch a ani o scenáristoch. Vo svojom obore len začínajú a preto je im potrebné zanechať trošku času na aklimatizovanie sa.

Hodnotiť film z hľadiska objektívnosti, dávam mu dve hviezdičky, aj keď dejová línia mohla byť kvalitnejšia ale čo na snímke dominuje, je predovšetkým hudba. V súčasnosti hip-hop prekrytá a a prerazí aj vo filme. Aj keď tieto posledné riadky vyzneli dosť kriticky, podľa mňa sa film bude páčiť, nie len kvôli hip-hopovej hudbe, ale viacerí ,hlavne mladí ľudia sa v ňom uvidia, takže všetko je jasné a šup sa do kina, keď už nič iné aspoň si dobre zatancujeme no nie?