Kingsman: Tajná služba

24.2.2015|Paľo Chodúr|
Kingsman: Tajná služba

Žijeme v dobe, kedy sa hlavnou témou nezávislých filmárov, spisovateľov, ale aj tej známej mainstreamovej sorty, stáva riešenie globálnych problémov. Niektoré to riešia prostoducho, iné si holdujú v inteligentnom podaní. Niektoré spôsobujú úsmev na tvári, iné sa stávajú Orwellovskou odpoveďou na súčasnú spoločnosť.

Keď sa povedia mená Mark Miller a Matthew Vaughn, tak si človek vybaví Kick-ass, ako vztýčený prostredník superhrdinskému žánru. No a Kingsman sú vztýčený prostredník špionážnym filmom. Secret Servis som čítal a jedná sa o typicky Millerovské dielo. Množstvo popkultúrnych odkazov, bizarných postavičiek a perfektne zapracovaných nápadov. Ako mini séria funkčné, až trocha zamrzí, že sa nejedná o sériu na pokračovanie.

Ale k veci. Predstavte si taký ten typický bondovský film. Elegancia, ironizujúci humor, arcizloduch obrovských rozmerov, nejaká tá kráska a kopec neuveriteľných akčných scén, z ktorých každá končí veľmi nepravdepodobnou záchranou hlavného hrdinu. Film je veľmi svieži a spracovanie na výbornej úrovni. Je to znova výrazný posun oproti predchádzajúcim Vaughnovým filmom, kde troška experimentuje s formou, ale stále zostáva verný žánru. Uvedomuje si, že sa netreba nikam ponáhľať a všetko má v príbehu svoj čas a miesto. Preto môžeme hovoriť o skvelých výcvikových scénach (hlavne tá v potopenej miestnosti je parádna) a skvelom finále. To ako keby z oka vypadlo béčkovým starým filmom, ale je tak nadupané, že si ho nemôžete neužiť. Kingsman rozhodne patrí k tým pozitívnym príkladom komiksoviek bez záštity väčšieho štúdia, ktoré na tom postavilo svoj biznis. Takže sa jedná o veľmi pozitívny príklad, že sa to dá aj bez Marvelu a DC.

Recenzia filmu Kingsman: Tajná služba

Zápletka je pomerne jednoduchá. Mladík žije v disfunkčnej rodine, ale jeho otec mal pomerne kvetnatú minulosť v špionážnej organizácií Kingsman. Preto keď zomrel, jeho mentor sa stáva aj chlapcovým mentorom. Potom tu máme nejakého šialenca, ktorý tvrdí, že preľudnenie Zeme vedie k jej zániku a že sa s tým musí niečo okamžite spraviť. Jeho spôsob je síce radikálny, ale napodiv si získa množstvo sympatií u celebrít a vysoko postavených politikov, vládcov a ministrov, takže sa mu systematicky darí plán uskutočňovať. Zatiaľ hlavný hrdina postupuje v tréningových úlohách stále vyššie a vyššie a nakoniec je to on a hŕstka vyvolených, ktorý sa rozhodnú svet zachrániť.

Cesta ku koncu je ale dlhá a lemovaná množstvom úderných vtipov (vybuchujúce hlavy), alebo pekne dávkovaných emócií. Preto sa film stáva emotívne vyspelým, aj napriek faktu, že zosmiešňuje zaužívané klišé žánru, ktorý paroduje a pritom si razí svoju vlastnú cestu a stáva sa ak nie kultom, tak minimálne filmom o ktorom sa bude nejaký ten čas rozprávať.

Recenzia filmu Kingsman: Tajná služba

Veľkým prekvapením sa pre mňa stáva Taron Egerton. Nováčikovia vo filmoch majú strašne nahnutú budúcnosť. V takých Spielbergových filmoch, ktorý rád pracoval s nováčikmi vieme, tých čo zostali na výslní aj po premiére zrátať na prstoch jednej ruky. Tu si myslím, že to nehrozí. Vaughn tvorí ikonické postavičky, ktorým priraďuje špecifické tváre do komiksového univerza. No a potom tu máme super soundtrack, ktorý rozhodne stojí za to mať doma. Ako začiatok komiksového roka 2015 nemôžem byť spokojnejší.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Barracuda Movie