Mission Impossible 5 - Národ grázlov

4.8.2015|Paľo Chodúr|
Mission Impossible 5 - Národ grázlov

Tom Cruise je späť v jednej zo svojich najikonickejších postáv. Štyri roky od premiéry štvrtej časti prichádza Národ Grázlov a ďalšia nemožná misia tento raz pod drobnohľadom oldschoolového akčného majstra Christophera McQuarrieho.

Ten sa s Cruisom stretol už pri natáčaní veľmi dospelého a zábavného akčného krimi Jack Reacher a preto sa od tejto ich ďalšej spolupráce očakávalo veľa. Ethan Hunt je stále agentom IMF a momentálne pracuje na tom, aby zohnal všetky dostupné informácie o organizácii, ktorá údajne neexistuje a ktorá si hovorí Syndikát. V jej existenciu verí hádam len on sám a preto nie je žiadnym prekvapením, že po niekoľkých dekádach je IMF rozpustená a všetky agenti prichádzajú pod krídla ďalšej veľkej organizácie CIA. To sa Huntovi nepáči a tak sa stáva utečencom bez domova a podpory vlády, alebo kamarátov s jasným cieľom vystopovať asi najnebezpečnejšieho protivníka akému dosiaľ čelil.

Film je postavený na rôznych dejových zvratoch a snaží sa všemožne vytvoriť pocit, že to či niekomu veríme, alebo nie, je otázkou súčasnej scény. V ďalšej môže aj kamarát zradiť a priviesť tak prekvapujúci dejový zvrat. Bohužiaľ na to, aby sa na tak veľkom poli a pri tak veľkej dĺžke udržala ako taká pozornosť, musí prísť tých zvratov viac, než by mi bolo, ako divákovi prijemné. O to viac, keď vezmeme v úvahu, že čím viac sa ich vo filme objaví, tým viac sa tempo nastavené akčnými scénami triešti a film sa tak v niektorých – hlavne dialógových scénach – neuveriteľne vlečie.

Recenzia filmu Mission Impossible 5: Národ grázlov

K akčným scénam treba povedať, že značne prekonávajú moje očakávania a stávajú sa na poli snímania akcie, jej gradácie aj jej prítomnosti vo filme jednými z najvydarenejších v celej sérií. Už od úvodnej, po scény z Viedenského divadla, vo vnútri vodnej turbíny až po finálnu naháňačku sa jedná o naozaj dychberúce zábery. To má koniec koncov na starosti Robert Elswit. Ten si ako kameraman našiel svoju cestu komerčným Hollywoodom ale zároveň dokáže robiť nenáročné filmy, ktorým dodáva znamenitú atmosféru.

Film pracuje so starými známymi postavami s tým, že do ústredia sa dostáva vzťah Ethana a jeho kamaráta Benjiho. Čo je vzhľadom na prítomnosť nádhernej Rebeccy Ferguson pomerne zarážajúce. Ani v jednom smere, ale vzťah medzi postavami nefunguje tak ako by mal. Ethan má pekné scény aj so ženskou hrdinkou a má aj scény na ktorých sa dá veľmi dobre zasmiať a ktoré má na svedomí práve Benji, ale akúsi ucelenosť, alebo cieľ toho čo chce tvorca vôbec týmto povedať mi akosi uniklo. Renner sa oficiálne stal vedľajšou postavou čo pri potenciáli z predchádzajúceho dielu trochu zamrzí.

Ale aj napriek týmto veciam sa nejedná o zlý film. Presne v tradícií režisérov a ich autorských rukopisov, je pre mňa každé Mission Impossible iným filmom a teraz sa mi moje očakávania skrátka nenaplnili. Stále sa ale jedná o filmársky a herecky dobre zvládnutý film, silný v réžií a slabší v scenári. Môže sa pochváliť výbornou kamerou a hudbou a s pocitom nedočkavosti ako bude vyzerať 6 misia. Takto to síce nedosahuje kvalitu prvého ani tretieho dielu, ale zároveň sa nejedná o nezvládnutú druhú časť.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Barracuda Movie