Rocky Balboa

2.3.2007|Olivia|
Rocky Balboa

Ktokoľvek by chcel pochybovať o kondícii šesťdesiatnika Silvestra Stalloneho, by bol milo prekvapený. Sly je na tom fyzicky celkom dobre. No a ako režisér - je v najlepšej kondícii. Ďalšie pokračovanie príbehu o šampiónovi v boxe Rockym sa nesie v pokojnejšej atmosfére, ako tie predošlé, ale len kým si hlavný hrdina uvedomí fakt, že vždy je dôvod na boj.

Dni na výslní slávy "talianskeho žrebca" Rockyho sú preč. Teraz vlastní reštauráciu, kde rozpráva hosťom príbehy z jeho niekdajšej boxerskej kariéry a zároveň si hľadá cestu k svojmu synovi (Milo Ventimiglia - The Fresh Prince of Bel Air, Sabrina,mladá čarodejnica). Keď mu však jeho bývalý súper, teraz najlepší priateľ Paulie (Burt Young - Rocky, Mickeyho modré oči) povie, aké je niekedy bolestné spomínať na minulosť (hlavne v koži outsidera), Rocky začne rozmýšľať aj o budúcnosti. Veci sa rozhýbu v deň, keď virtuálne stretnutie v boxe, odvysielané v celoštátnej televízií, označí súboj Rockyho s momentálnym šampiónom Masonom Dixonom (Antonio Tarver) v prospech bývalého mnohonásobného šampióna Rockyho. Keby sa Rocky so železnými päsťami postavil proti doposiaľ neporazenému Dixonovi, ktorý ešte nestretol rovnocenného súpera, ako by to dopadlo v skutočnosti?

Aj keď neodmysliteľná aura Rockyho, ako boxerského šampióna, je všade s ním, film sa nesústreďuje až tak na box, aspoň nie zo začiatku. Kým predošlé diely boli viac o Rockym v ringu, tentokrát sa vydávame trochu hlbšie do jeho duše. Vidíme jeho strasti, ktorým musí čeliť po tom, ako bol na vrchole svojej slávy a mal všetko, vrátane lásky milovanej ženy, zatiaľ čo teraz vedie jednoduchý, osamelý život, uviaznutý v svojich spomienkach. Zameriava sa na momenty, ktoré rozprávajú sami za seba. Hnev jeho syna, ktorý musí žiť v tieni svojho otca, 150 ročné budovy, v ktorých žije žena o ktorú Rocky začne mať záujem - Marie (Geraldine Hughes) a jeho presvedčovacie taktiky, ktorými dokáže prehovoriť aj "mŕtveho psa aby ožil". To sú detaily, ktoré čo to vypovedajú o Stalloneho nadaní. A to všetko svojským štýlom. Po 1 hodine sa film prehupne do akčnejšieho tempa, kedy odznie pôvodná hudba z Rockyho a začne sa príprava na zápas - fyzický a psychický tréning. Film vrcholí fenomenálnym exhibičným stretnutím dvoch šampiónov v Las Vegas.

Film svojou atmosférou príliš nenadväzuje na predošlé diely, ale je akýmsi dokončením Rockyho kariéry. Svojou úspešnosťou by mohol Rocky Balboa dokonca dobehnúť prvý diel Rockyho. Je o niečo premyslenejší, aj hlavný hrdina vystupuje s múdrejšou tvárou a namiesto desiatok tvrdých úderov ponúka desiatky svojich životných právd. Nebol by to však ten správny Rocky bez napínavého stretnutia v boxe. Scéna z nablízkanej športovej haly v Las Vegas dodá adrenalín a nakoniec Sly necháva na divákovi, nech sa rozhodne, kto je víťazom. Film sa zaradil medzi najlepšie roku 2006, faktom však zostáva, že aj napriek uznaniu, ktoré si zaslúži, niektoré jeho scény pôsobili nedokončeným dojmom. Asi preto, že hovorí režisérovi natoľko z duše, že iba on sám vie presný význam niektorých fráz, ktoré odzneli.

Nielen fanúšik tejto filmovej klasiky si príde na svoje. Film, je príjemná oddychovka, s čerešničkou navrchu v podobe napínavého zápasu. Hviezda Sylvestra Stalloneho po natočení v poradí už šiesteho pokračovania Rockyho, bude svietiť ešte veľmi dlho a mne neostáva nič iné, len byť vďačná za túto vydarenú bodku za sériou príbehov o kultovom boxerovi Rockym.

Scenár a réžia: Silvester Stallone
Žáner: Akcia, dráma
Dĺžka trvania: 102 min.