Rušná hodina 3 (Rush hour 3)

19.9.2007|Olivia|
Rušná hodina 3 (Rush hour 3)

Spolu s Rušnou hodinou 3 sa do kín vracia duo Chris Tucker a Jackie Chan, obhajujúc svoje miesta na Los Angelskej polícií ako detektív James Carter a šéfinšpektor Lee. Po pokuse o vraždu čínskeho veľvyslanca Hana, dvojica odlieta do Paríža aby súperili s klanom Čínskej rodiny menom Triads. A keďže nie všetky krajiny prijímajú návštevy s otvorenou náručou, Carter a Lee musia čeliť zvláštnej francúzskej pohostinnosti.

Režisér akčných filmov Brett Ratner (Rušná hodinka 1 a 2, X-Men 3 a Červený drak) a scenárista Jeff Nathanson (Rušná hodina 2, Chyť ma ak to dokážeš) sa po niekoľkých rokoch spolu s Chrisom Tuckerom a Jackie Chanom znova vrátili k nakrúcaniu tretieho pokračovania blockbasteru Rush hour a tým z neho urobili trilógiu. Keď som zistila, že nový diel má prísť čoskoro do našich kín, vravím si WOW, tí dvaja blázniví policajti, jeden z ďalekého východu, druhý zo západu sú späť a znova nás pobavia svojimi šialenými kúskami! Po vzhliadnutí RH3, som si však uvedomila, že na úspech svojich predošlých dielov nedosiahne. A to pravdepodobne vďaka krédu, ktorého sa drží Hollywoodské filmové impérium, ktoré tvrdí, že filmy majú zarábať peniaze. A tak, pokiaľ ľudia platia, produkujú sa ďalšie a ďalšie diely, aj keď niekedy to vlastne ani nie je nutné. Originálna Rušná hodina 1, ktorá bola vstupnou bránou Jackieho Chana do sveta filmu bola jednoznačne výhrou, zobrazujúc dvoch totálne rozdielnych policajtov, ktorí však do seba zapadali. Bláznivého detektíva v podaní Chrisa Tuckera a svojim spôsobom tiež vtipného šéfinšpektora Jackieho Chana, ktorý, ako bonus ovláda ázijské bojové umenie. Rušná hodinka 2 bola dokončená 3 roky potom a mala o niečo väčšie výnosy, ako jednotka (možno práve kvôli úspechu jednotky).

Rušná hodina 3 (Rush hour 3, 2007)

Trojku trvalo uviesť do kín 6 rokov, no a nie je isté, či bude taká výnosná, ako tie predošlé. Je to práve Jackie Chan kto prináša do filmov, ako bol aj film Okolo sveta za 80 dní, tú správnu iskru a bez neho by to nebolo ono. Ale vek je to čo siaha aj na vitálnych hercov a tak v Rušnej hodine 3 náš ázijský hrdina pôsobí trochu unavene a ako keby bol do tejto role dotlačený nasilu. Preto scény, ktoré mohli byť rýchle a inšpirujúce, ako to bývalo kedysi, tento krát nemajú takú energiu a ucelenosť a sú viac zostrihané, ako zložené zo zaujímavých bojových techník. Jackie síce má viac vtipných replík ale s energickým černochom už netvorí tú správnu dvojicu. Dej sa vcelku podobá na tie predošlé, ibaže sa pre zmenu odohráva v európskej metropole, v Paríži. Film je prešpikovaný situačným humorom, čo tieto nedostatky zmierňuje a film sa nakoniec nemusí brať až tak vážne a je to celkom slušná komédia na všedný večer. Od dobrej akcie má však ďaleko.

Rušná hodina 3 (Rush hour 3, 2007)

Ako to vo svete filmu býva a sme si aj na to zvykli, že tretie pokračovania sú často len slabými odvarmi a replikami ich predchodcov a preto by som povedala, že ak ste videli jeden diel rušnej hodinky, nemusíte nutne vidieť ďalší, lebo znova, všetko tu už raz bolo.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © New Line Cinema