Honba za pokladom 2: Kniha tajomstiev (National Treasure: Book of Secrets)

24.1.2008|Tomáš Kolompár|

Komu by sa nepáčilo hľadanie pokladov, zažívanie všakovakého dobrodružstva a cestovanie po celom svete. Osobne si myslím, že mne určite. Podobnú úlohu má aj Ben Gates v druhom pokračovaní komerčne úspešného filmového hitu Honba za pokladom. Práve spomínaný prvý diel zaznamenal nevídaný kasový úspech a preto sa skupina okolo najlepšieho producenta Jerryho Bruckheimera rozhodla pre pokračovanie, za účasti starých známych ako Nicolas Cage, Diane Kruger či Justin Bartha, v ktorom sa opäť rozbehne strhujúca naháňačka o poklad, ktorý ma veľkú cenu v podobe záchrany dobrého mena rodiny Gatesov.

Pre Bena Gatesa (Nicolas Cage) história nie je len spŕška dátumov a udalostí, ktoré sa odohrali kedysi vo vzdialenej  minulosti,  ktorá ponúka možnosť objaviť mimoriadne poklady. Po objave pokladu Templárov sa Ben stal najznámejším lovcom pokladov. Vo druhom pokračovaní  Ben objaví, spolu so svojím otcom, univerzitným profesorom Patrickom Gatesom (Jon Voight), jednu zo stratených stránok z denníka Johna Wilkesa Bootha, vraha legendárneho amerického prezidenta Abrahama Lincolna. Denník našli pri Boothovom tele, keď bol na úteku po svojom zločine zastrelený, avšak niekoľko strán bolo vytrhnutých a nikdy sa nenašli. Na Benovo veľké prekvapenie, informácie na tejto stránke poukazujú na možné spolupáchateľstvo jeho pra-pra-predka Thomasa Gatesa na atentáte na Lincolna. Ben sa preto opäť musí spojiť so svojou  priateľkou, archivárkou americkej histórie Abigail Chaseovou (Diane Kruger) a svojím partnerom, počítačovým expertom Riley Pooleom (Justin Bartha), a podniknúť svetobežnícke dobrodružstvo, ktoré ich zavedie na tajomné miesta Washingtonu, Paríža, Londýna a amerického Stredozápadu.

Honba za pokladom 2: Kniha tajomstiev (National Treasure: Book of Secrets, 2007)

Toľko z príbehu. Možno máte pocit, že sa bude v druhom diely diať presne to isté ako v jednotke. Nie ste ďaleko od pravdy. Honba za pokladom, je presne vystrihnutá jednotka len s iným dejovým rozmerom, čo je na veľkú škodu. Tvorcovia filmu sa spoľahli na to, čo presne a jasne fungovalo v prvom filme a to aj okopírovali. Práve to však robí výraznú chybičku krásy . Predstavte si, že tie isté postavy, ten istý typ dobrodružstva, len trošku inač prerobený dejový rámec = Honba za pokladom 2. Na druhej strane, ale film nemá žiadnu úlohu zanechávať v divákovi prvky veľkých filmových diel, nad ktorými by sa rozmýšľalo ešte týždeň po ich vzhliadnutí. Jedná sa o vyloženú zábavu a všadeprítomnú akciu, ktorá číha na každom rohu. Medzi pozitívne stránky však treba opäť dotvoriť celkom slušný výkon komerčných hercov Nicolasa Cageho a Diane Kruger, ktorí robia z tohto filmu pozerateľnú záležitosť. Popri tom sa ešte vo filme jasne preukazuje veľký rozpočet a viditeľná ruka Jerryho Bruckheimera, ktorý dodal filmu potrebnú šťavu v podobe možnosti rôznych digitálnych efektov pri naháňačkách či samotnom procese lúštenia a hľadania pokladu, kde sa opäť ocitneme na najrôznejších miestach našej planéty. Inak sa ale režisérovi Johnovi Turteltaubovi nepodarilo vytvoriť nič novotvarné, nič ,čo by vravela „tak toto sme tu ešte nemali“. Ten, kto však podobné žánrové filmy miluje, nebude mať problémy ani s druhým dielom. Osobne si myslím, že filmu chýba potrebná dávka istého dotvorenia, nejaká iskra, ktorá by film odlíšila od jeho predchodcov. No keď sa na film pozriem po stránke fanúšika, je to dielo stvorené pre oddychové dve hodiny v kine, a to je na tom asi to najdôležitejšie a podľa toho sa riadili aj tvorcovia Honby za pokladom 2. Je preto len na vašom zvážení, či film vidieť alebo nie. Keď sa však s odstupom času zamýšľam nad týmto filmom, tak mi vôbec neprišiel ako nejaký zbytočne stratení čas, čoho dôkazom bola moja dvojhodinová zabáva  a relax pri tomto veľkom dobrodružstve a hľadaní pokladov.

Čo dodať na záver? Ak máte radi podobné typy filmov, kde sa fantázii a dobrodružstvu medze nekladú, Honba za pokladom je určená pre vás. To isté platí aj pre tých, ktorým sa páčila jednotka. Na druhej strane však, ako som už spomínal, sa jedná o verný obraz prvej časti a preto nemožno čakať nejaké sofistikovano- tvorivé dielo. Honba za pokladom je vyložený komerčný blokbaster, ktorý ma za úlohu, hlavne zabaviť a odreagovať  na 2 hodiny. Práve pre tieto aspekty sa, ale podľa mňa film oplatí vidieť. Nie je totiž nič lepšie ako si sadnúť do veľkej , tmavej kinosály a vypnúť pri pozeraní „pohodového“ filmu na čele s Cagom či Diane Kruger, no nie?

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Walt Disney Pictures