Valentín (Valentine´s Day)

23.3.2010|Zuzka Kožaková|
Valentín (Valentine´s Day)

Každý rok, v jeden deň, sa svet upne len k ružiam, bonbónom a láske. Deň svätého Valentína je sviatok všetkých zamilovaných. V období tohto dňa sa obchody netrhnú s plyšákmi, bonboniérami, kvetmi a celuloidovými srdiečkami. Filmový tvorcovia zo štúdií Karz Entertainment nám ponúkli, síce o pár dní neskôr, ďalšiu valentínsku „lahôdku“. Od režiséra kultového Pretty Woman, Garryho Marshalla, film Valentín. Všeobecnou hrozbou pre film sa stáva jeho cukrová tematika. Nikde totiž nie je napísané, že sa po odviatí tohto láskou presýteného sviatku, nevytratí aj čaro filmu režiséra Marshalla.

Všetkými žánrami premiesený herci sa ocitnú v prepletených vzťahoch. Jednotlivé páry sa rozchádzajú, zasa schádzajú a to len z ošiaľu, ktorý ponúka deň všetkých zamilovaných – Valentín. A na ktoré tváre sa môžeme tešiť? Anne Hathaway, Jennifer Garner, Jessica Biel, Jessica Alba, Ashton Kutcher, Julia Roberts, Patrick Dempsey, Joe Jonas, Topher Grace, Jamie Foxx, Eric Dane, Queen Latifah, George Lopez, Shirley Maclaine, Hector Elizondo, Roberta Valderrama, Kathy Bates, Bradley Cooper, Taylor Swift, Taylor Lautner. Film preplácaný menami známych osobností nastupuje na post filmu s najznámejším obsadením súčasnosti.

Valentín (2010)

Režisér Marshall sa vybral neľahko cestou. Vsadil všetko na súčasné hviezdy, dúfajúc, že dokážu zachytiť podstatu tohto bláznivého sviatku. A viete čo? Ono mu to aj vyšlo. A navyše, dokázal túto podstatu pretaviť na filmové plátno. Iste, nájdu sa aj scény, ktoré Vás znechutia, zaskočia, ba priam naštvú, ale nikto nie je dokonalý. Dnešný svet by sa nemal upínať k dokonalosti, pretože tie malé nedokonalosti nás robia tými, kými sme. Garry Marshall nás pomocou kamery preniesol do diania sviatku, ktorého ruch často ani nevnímame. Film Valentín Vám ponúkne nielen pekné okamihy, ale aj zlé skúsenosti, a dokonca aj to, že ako kvetinár nemusíte zle zarábať. A to všetko podané vtipnou a nevtieravou formou, ktorá film Valentín presúva medzi prudko pozerateľné romantické komédie.

K výkonu hercov sa vyjadrím stručne. Netreba vypisovať litánie na ich výkony. Veď komu by sa to potom chcelo čítať. Takže to vezmem priamo. Fantastické a mimoriadne vydarené výkony: Kutcher, Garner, Dane, Cooper, Roberts, Hathaway. Priemerné výkony, ktoré však nie sú zlou ukážkou neprofesionálneho stvárnenia postavy: Biel, Foxx, Latifah, Alba, Elizondo, Maclaine, Valderrama, Lopez. Nakoniec herci, bez ktorých by sa film pokojne obišiel: Swift, Lautner, Bates, Grace, Jonas, a dokonca, aj pán „McDokonalý“, Patrick Dempsey.

Valentín (2010)

Film Valentín rozhodne nie je len čisto občasnou záležitosťou, ktorú vytiahnete, keď si budete chcieť poplakať, že ste tento rok 14. Februára oslávili sami. Nič to. Nezúfajte. Možnože aj Vám raz niekto položí na prah kvety s kartičkou „Niekto Ťa miluje.“

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Continental-film