Štyrikrát o kamere s Petrom Neveďalom

14.4.2011|Slavo Sochor|
Štyrikrát o kamere s Petrom Neveďalom Peter Neveďal je jedným z majiteľov FilmParku, firmy, ktorá sa zameriava na produkciu filmov, farebné korekcie, digital mastering, ale aj moderné kamerové technológie. Práve o tých, nám prezradil viac v krátkom rozhovore. Nepretieklo veľa vody od vtedy, čo bola absolútnou novinkou kamera RED ONE. Teraz prišla nová kamera Arri Alexa. Je v niečom táto kamera "revolučná"? V čom sa líši od starších "strojov"? Kamera RED ONE prišla cca. pred tromi rokmi, tento rok už očakávame nový model od spoločnosti RED. Arri Alexa je v podstate prvá dostupná digitálna filmová kamera od spoločnosti Arri. Najväčší rozdiel vidím v tom, že kameramani sú zvyknutí na značku a príslušenstvo Arri ešte od čias 35 mm filmovej techniky, majú väčšie sympatie a dôveru v značku Arri ako k novým – mladším značkám. Kamera Alexa zaznamenáva onboard rozšírený ProRess kodek, kým kamera RED ich vlastný RED RAW. Každá z týchto kamier má svoje výhody a nevýhody, ide pri výbere o to, na akú prácu ju treba a čo má byť výsledok. Kamerová technika v posledných rokoch výrazne napreduje. Sú všetky novinky finančne dostupné aj slovenským tvorcom alebo trvá istý čas, kým sa moderná technika dostane ku nám na Slovensko? Určite to trvá istý čas. Už len kvôli tomu, že každá firma ešte pred „komerčným“ uvedením nového modelu ponúka tieto kamery veľkým filmovým spoločnostiam, aby v čase uvedenia mali za sebou nejaký „trhák“. Tým sa stava, že napríklad nová kamera RED EPIC, na ktorú tiež čakáme, ešte len začína byť predajne uvedená, ale v Hollywoode pracuje už od jesene 2010. Jednou vecou je technika a druhou zas zručnosti s ňou. Mýslite, že sú slovenské filmové školy zabezpečene tak, že mladí kameramani z nich vychádzajú s dostatočnými skúsenosťami? Myslím, že príležitosti sú, ide hlavne o to, čo a ako veľmi mladý človek chce. Čo sa očakáva od kamerovej techniky v budúcnosti? Majú sa na tohtoročnom trhu objaviť okrem Arri Alexy aj iné nove kamery? Určite áno, v tejto high-end kategórii okrem REDu a Arri Alexi čakáme tento rok minimálne dva nové uvedenia od ďalších spoločností. Všeobecný trend je zvyšovať kvalitu všetkými smermi a zároveň zmenšovať váhu a rozmery, takže toto sa asi na najbližšie roky nezmení... Zdroj:  MovieMania.sk Foto © FilmPark

Súvisiace články