Bunny a býk (Bunny and the Bull)

8.7.2011|Tomáš Zausin|
Bunny a býk (Bunny and the Bull) Stephen je mladý, celkom sympatický mladý muž. No trpí akýmsi psychickým blokom vďaka ktorému už dlhší čas nevychádza von z bytu. Každý jeden jeho deň ma presne určený program, ktorý sa skladá napr. z rannej sprchy trvajúcej presne 27 minút, z čistenia zubov, trvajúceho 4 minúty, či každodenného vegetariánskeho menu na obed. Jednoducho každodenný stereotyp. Ten má však príčinu v udalostiach, ktoré sa odohrali istý čas predtým, počas trocha nezvyčajnej cesty po Európe, na ktorú sa vydá spolu s kamarátom Bunnym. Precestujú takmer celú Európu z Francúzska, cez Poľsko, Švajčiarsko až do Španielska. Počas svojej cesty zažijú množstvo udalostí, stretnú mnohých ľudí, dôjde dokonca aj na lásku. A samozrejme sa dozvieme čo spôsobilo Stephenovu traumu brániacu opustiť byt. Bunny a býk Film Bunny a býk nakrútil britský režisér Paul King, pre ktorého je tento film debutom na poli celovečerného filmu. Za sebou má najmä účinkovanie za kamerou v prípade komediálneho seriálu Mighty Boos, ktorý vychádza najmä z princípov stand–up comedy. Jeho celovečerný debut tak svojim spôsobom logicky bude najmä o humore. A nie o tom obyčajnom, ale najmä o tom čiernom. Keď sa k tomu pridá aj atmosféra a kulisy ladené výrazným spôsobom do sveta fantázie, vychádza z tohto diela celkom zaujímava road-movie. Film svojím snovým ladením pripomína filmy Michela Gondryho, najmä jeho Náuku o snoch a Večný svit nepoškvrnenej mysle. Aj tu je možné, že kôň a džokej v televízii sú len nakreslení a že cesta autom pripomína stolnú hru, kde hráč posúva auto po hracej ploche. Dostávame sa tak z časti do oblasti fantázie, ktorá má naznačovať to, že všetko sa to odohráva len v Stephenovej hlave. Samozrejme všetko sa to kedysi skutočne odohralo, no v našom prípade, diváckom, sledujeme dianie len v rámci retrospektívy, vybavovania si spomienok. To umožňuje spracovať udalosti takýmto spôsobom ako máme možnosť vidieť vo filme. Film sa tak dostáva do roviny akejsi nad reálnosti. Režisér tiež proti sebe postavil dva odlišné typy postáv, ktoré vystupujú vo výraznom kontraste. Kým Stephen je introvert, trocha naivný a rojko, Bunny práve naopak. Je to absolútny extrovert, okúzľujúci ženy kde sa objaví. Aj keď je celkom záhadou ako to robí, pretože šarmantne veľmi nepôsobí. Zo stretu týchto dvoch osobností a pováh vyvstáva viacero vtipných situácii. Okrem charakteru sú obe postavy výrazne odlíšené aj výzorom. Kým Stephen je upravený, celkom sympatický mladý muž, Bunny je práve naopak typ človeka, ktorému absolútne nezáleží na výzore. Okrem nich sa vo filme objaví niekoľko zaujímavých figúrok, ktoré taktiež humorne obohatia cestu po Európe. Spomeniem aspoň postavu toreadora Javiera v podaní herca Noela Fieldinga, patriaceho do základného hereckého ansáblu Mighty Boosh, ktorého si môžete pamätať aj zo seriálu IT Crowd. Bunny a býk Film Bunny a býk možno nepredstavuje to najlepšie, čo v poslednej dobe vzniklo, no vďaka fantázii a čiernemu humoru predstavuje film, ktorý dokáže diváka pobaviť a možno v ňom aj zanechať príjemný pocit na konci.
Zdroj:  MovieMania.sk Foto © AČFK