Total Recall

15.8.2012|Jano Švihra|
Total Recall Určite ste si všimli, že do Hollywoodu dorazila akási nová éra. Situáciu by som prirovnal ku prázdnej sýpke, v ktorej mlynár vymetie každý kút, len aby urobil ešte trochu múky. Preto prichádza toľko komiksových filmov. Preto prichádza toľko remake-ov. Už je jasné, kam tým mierim – Total Recall sa vracia v novom šate. Nový Total Recall nebudem porovnávať s pôvodným filmom (ale keď si pozriete hodnotenia oboch filmov napríklad na imdb, je jasné, ktorý zaujal viac). Takže pekne poporiadku. Príbeh je situovaný do neďalekej budúcnosti, kedy sa Zem zotavuje z chemickej vojny. Všetky dôležité momenty úvodu príbehu sú zhrnuté rýchlo a prehľadne hneď na začiatku filmu. Škoda je, že na niektoré rýchlo zabudnete (konkrétnejšie – kto je to Hauser). Scenáristi to mohli trochu domyslieť. Total Recall Mladý robotník Douglas Quaid býva v Kolónií a do práce cestuje výťahom cez stred planéty. Jediné obývateľné miesta nezničené chemickou vojnou sú Austrália (kde je teraz Kolónia) a Veľká Británia. Spojené sú spomínaným výťahom. Douglas žije v malom byte s milujúcou manželkou. Samozrejme, niekde musí byť háčik. Ten spočíva v tom, že bežný život ho nebaví a v noci ho trápia zlé sny. Tak sa rozhodne navštíviť Recall, kde predávajú spomienky na želanie. Znie to zaujímavo, však? Aj by bolo, keby to nebolo podané nudným, klišé štýlom sprevádzaným tak neúprimnými dialógmi, že som si dal niekoľko facepalmov. Zvlášť Bokeem Woodbine bol fenomenálny (áno, to je irónia). Našťastie sa objavil len párkrát. Aby som nebol len namyslený kritik, aj úvod má svetlé momenty. Napríklad prostredie či sympatické hlavné duo – Kate Beckinsale a Colin Farrell. Po úvode, ktorý až tak nenadchne, prichádza konečne niečo poriadne. Sci-fi verzia Bourneovho ultimáta. Akcia, akcia, akcia, zvraty, niekoľko úbohých momentov a niekoľko geniálnych chvíľ. Rozoberiem to pekne poporiadku. Akčná zložka nie je nudná, čo je veľké plus. Naháňačka cez byty visiace vo vzduchu, pomedzi rýchle raketové autá či výťahy idúce do všetkých smerov – to sú viac či menej netradičné prvky, ktoré ma oslovili. Bitka v stave bez tiaže síce mohla byť zaujímavejšia, ale to aj veľa iných vecí (to tvorcom spočítam v hodnotení, hehe). Zvraty prezrádzať nejdem, ale niektoré boli nečakané, čo je opäť len pozitívne. Čo sa úbohých momentov týka, vypichol by som napríklad šplh po stene výťahu, ktorý ide viac než len nadzvukovou rýchlosťou. Nie som fyzik, ale takú ultrablbosť si mohli odpustiť. Medzi geniálne momenty by som zaradil vzťah dvoch žien, ktoré sa točia okolo Douglasa (dve nazúrené mačičky vždy pobavia, pokiaľ nie ste tým chlapom medzi nimi). Finále je priemerné, nestane sa nič nečakané. Našťastie ani nič čakané (pretože v istom momente sa zľaknete, že by mohlo ísť o typické rozuzlenie „veď to bol len sen“ – som vďačný, že som nemusel pľuvať popcorn). Total Recall Colin Farrell ma veľmi potešil (až na úvod), vedel pôsobiť drsne i naivne. Keď sa zamyslím nad hudobnou zložkou, tempo filmu dopĺňala skvele. Práca kamery ma zaujala v momente, keď Douglas zneškodnil desať mužov naraz (viď trailer), aj keď čo do efektov to v tomto momente vyzeralo ako v počítačovej hre. Celková grafika je našťastie dôstojná. Total Recall je film s veľkým potenciálom, ktorý nebol využitý, lebo bolo treba rýchlo zarobiť. A tak je otázne, či sa zarobí vôbec niečo. Colin Farrell našťastie hrá dôstojne a pár geniálnych momentov dvíha celkové hodnotenie na lepší priemer. Ináč povedané, keď sa povznesiete nad zástupom hlúpostí či neprepracovaných momentov, film môže dokonca potešiť.
Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Itafilm