Fantastická štvorka

16.8.2015|Paľo Chodúr|
Fantastická štvorka

Josh Trank na seba upozornil komiksovo ladenou Kronikou. To mu zaručilo potrebné renomé, aby mu bola pridelený reštart Fantastickej štvorky. Dôvera štúdia bola natoľko veľká, že ešte pred premiérou prvého dielu ohlásili druhé pokračovanie. Malo sa teda jednať o udalosť, ktorá by zaručila Foxom potrebnú silu na vytvorenie si vlastného vesmíru a konkurenciu k Marvelovským filmom.

Priznám sa, že pôvodné Fantastické štvorky nie sú žiadne veľdielo, ale vždy mi prišli zábavné a príjemné. Šaškuje tam mladý Chris Evans, Jessica Alba sa tam občas ukáže v spodnom prádle a chémia medzi postavami funguje aj keď akčnosť nahradilo hlúpe pobehovanie z jedného miesta na druhé, bez možnosti skutočne využiť schopnosti a potenciál postáv.

Nová Fantastická štvorka pôsobí ako pilot k nejakému seriálu, ale ani to ju neospravedlňuje pred hlúpučkým scenárom a plytkosťou charakterov. Film, ktorý má hodinu a pol, pričom sa tam 70 minút rieši zrod a posledné minúty sú venované prijatiu schopností, zodpovednosti za svoje činy a tiež finálny súboj je potom skôr zlý sen. Hlavne ak vezmeme do úvahy, že Doctor Doom patrí medzi najsilnejších záporákov celého Marvel Universa.
Film sa stáva teen filmom o hľadaní si svojho miesta, ale bez potrebnej chémie medzi postavami, naozaj vtipnými momentmi a bez potrebnej uveriteľnosti.

Recenzia filmu Fantastická štvorka

Johnny Storm je odrazu černoch, a my sme nútení prispôsobiť sa scenáru, že Sue je skrátka adoptovaná. Niežeby som teraz znehodnocoval herecký výkon Michaela Jordana, ale som strašne nerád, ak sa klasický koncept musí prispôsobovať niečomu čo je trendy práve teraz. Herci inak napodiv v pohode, čo je jediná vec, ktorú naozaj oceňujem, aj keď fungujú len ako samostatné zložky a už vôbec nie ako celok.

Pár dní pred premiérou sa Josh Trank ospravedlní za verziu, ktorú spravil a ktorú mu nanútilo štúdio a my musíme veriť, že je to naozaj pravda a že sa jeho cieľ od polovice nezvrtol a muselo sa zachraňovať. Čo sa asi naozaj muselo, keďže veľa scén z traileru sa do finálnej verzie filmu nedostalo. Film je tak roztrieštený aj keď je v ňom potenciál na veľa dobrých nápadov na znovuzrodenie mýtu. Či už je to väčšie zobrazenie schopností hrdinov, než sa podarilo predchádzajúcim dvom filmom dokopy, alebo existencia alternatívneho vesmíru, ktorý je síce zobraný s komiksového reštartu Ultimate Fantastic Four, ktorá frčala od 2004 do 2009, ale je zobrazený funkčne a zábavne.

Recenzia filmu Fantastická štvorka

Film je ale neuveriteľne nudný a neoriginálny. Dokonca aj vrchol nevkusu Daredevil s Affleckom z tohto vychádza ako značný víťaz.  Film totiž nie je silný, kde by mal byť a ukazuje naplno organizačné a kreatívne zlyhania. Je to trochu škoda, lebo som sa na postavy veľmi tešil. Odporúčam sa v tomto prípade kinu vyhnúť. Oproti iným komiksovým filmom sa tento radí naozaj k tým na najnižších priečkach.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Barracuda Movie