Pán Dokonalý

28.7.2016|Martin Černický|

Keď bola Martha malá, chcela byť T-Rexom. Niektoré plány sa však realizujú ťažšie, ako iné a miesto toho sa musela uspokojiť aj s tým málom, čo mala k dispozícii. Aj excentrická povaha ako je ona však má problém vysporiadať sa s neverným priateľom a jeho nepríliš vhodným návrhom trojky. To ju privádza do značnej niekoľkodňovej letargie a znej ju prebudí až náhodné stretnutie v supermarkete s neznámym mužom. Napriek tomu, že jej rozum kričí nie, nakoniec i tak pristúpi na jeho návrh a strávi s ním príjemný zvyšok dňa. Až neskôr jej dôjde, že nepozná ani jeho meno.

Vtip je v tom, že Francis je bývalý nájomný vrah a bývalá elita vo svojom odbore. Od klasického hitmana má však ďaleko, pretože pri práci využíva tanečné kroky a má nasadený klaunský nos. Aj jeho správanie sa vymyká pravidlám, takže mu nerobí problém zlikvidovať osobu, ktorá ho najala na úkladnú vraždu. Z komanda idúceho po jeho krku si taktiež nerobí žiadne starosti, pretože takmer akúkoľvek presilu dokáže zvládnuť ľavou zadnou. Martha je po dlhej dobe prvý človek, s ktorým nadviaže sociálnu interakciu, pričom svojim povolaním sa nijak zvlášť netají. Aj napriek tomu medzi nimi vzniká isté puto.

Recenzia filmu Pán Dokonalý

Už náčrtu zápletky vám musí byť jasné, že Pán Dokonalý je všetko, len nie zážitok v tradičnom slova zmysle. Miestami sa tvári ako romantický film, miestami ako čierna komédia a evokovať môže aj paródiu na akčný žáner. V akčnejších sekvenciách pritom nešetrí ani krvou, či drsnejšími momentkami, čo si bežne pýtajú fanúšikovia tohto žánru, no bežne to nedostávajú. Tento bizarný mix má na svedomí zázračné dieťa, scenárista Max Landis. Zázračné dieťa iba na papieri, v praxi totiž nádeje vkladané do svojej osoby zatiaľ veľmi nepotvrdzuje. Nádejná Kronika z roku 2012 zostáva jediným jeho zárezom, ktorý stojí za pozornosť. Na tom nič nezmenil ani Victor Frankenstein, ani Ofajč a v neposlednom rade ani Pán Dokonalý.

Podobné experimenty samozrejme môžu fungovať, ale sú závislé aj na režijnom uchopení. Táto úloha bola zverená španielskej mladej krvi Pacovi Cabezasovi - ak vám toto meno vôbec nič nehovorí, vedzte že nejde o žiadneho nováčika, ale ani o skúseného tvorcu. Jeho najvýraznejším dielom je duchársky debut Aparecidos a nedá sa tvrdiť, že by mu chýbal akýkoľvek talent. S všadeprítomnou absurditou predpísanou scenárom si však nevie úplne rady. Jeho prínos sa prejavuje iba v zručne natočenej akcii, ktorej ale chýba akékoľvek napätie. Možno je obstojným realizátorom, no tento typ filmu by pravdepodobne potreboval trochu osobitejší vklad. Ani to by mu však asi úplne nepomohlo.

Recenzia filmu Pán Dokonalý

Určitým plusom sú každopádne dobre obsadení herci. Dobre obsadení v tom zmysle, že dokážu predať aj takto komplikovane napísané charaktery. Romantika medzi Annou Kendrick a Samom Rockwellom síce dopláca na neexistujúcu chémiu oboch hercov, ale po komediálnej stránke im to vlastne celkom šľape. Či osobitne, či spolu a to aj v scénach typu, keď po sebe obaja hádžu nože. Dostať sa im pod kožu však nie je úplne jednoduché. Obaja sú totiž tak trochu narušení jedinci a scenár sa snaží v divákovi vzbudiť dojem, že je to vlastne v poriadku a má im fandiť. Je mi jasné, že niekto s tým môže mať problém.

Okrem ústredného dua za zmienku stojí snáď už len nie veľmi využitý Tim Roth a pre niekoho možno prekvapivo aj rapper RZA. Krimizápletka nedáva veľký zmysel, no ku koncu graduje pekne a na niektorých scénach sa dá schuti zasmiať. Ale až niekde na konci. Pán Dokonalý je o niečo lepšie natočený Ofajč s o niečo lepšou ústrednou dvojicou, ale inak opakuje podobné chyby. Taktiež potvrdzuje, že Maxovi Landisovi chýbajú originálne nápady. Ale nestrácajme vieru, stále je ešte mladý.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Continental Film