film Let´s Dance (2006)
Film Let´s Dance (2006)
Články (1)

Réžia:

Anne Fletcher , Christophe Gans

Žáner:

Dráma | Muzikál | Romantický

Krajina

USA

Dĺžka filmu

105 min

Slovenská premiéra:

21.9.2006 (SPI International)

Pôvodný názov:

Step Up

Tyler je mladý ľahkovážny rebel, ktorého jedinou starosťou je žiť z jedného dňa na druhý, ale naplno. Nora je prvotriedna tanečníčka, ktorá navštevuje elitnú Marylandskú školu umenia – a jediný problém, ktorý stojí v ceste jej žiarivej budúcnosti, je nájsť si skvelého tanečného partnera. Keď sa vďaka problémom so zákonom dostane Tyler do Marylandskej školy umenia ako podradný pracant, je pre všetkých iba drzým outsiderom. Tylerove tanečné nadanie sa však nezaprie a zaujme Norinu pozornosť. Podarí sa obom realizovať svoje sny? A čo láska? Neskomplikuje im život? Svieža, energická tanečná dráma: príbeh Let’s Dance Po snímke Mr. & Mrs. Smith chcel producent Erik Feig natočiť svojím spôsobom klasický tanečný film, žáner, ktorý on a jeho priatelia považovali počas svojho dospievania za fascinujúci. Inšpiráciou boli preňho hity ako Horúčka sobotňajšej noci, Sláva a Hriešny tanec a Feig cítil, že je čas priviesť tento žáner plný sily a života späť… ale so sviežou a energickou inšpiráciou súčasnými modernými témami a štýlmi: „V láske k tancu a hudbe je niečo univerzálne a ja som chcel natočiť tanečný film, ktorý by oslovil všetkých, mužov i ženy. To je dôvod, prečo sa Let’s Dance točí okolo jedného drzého smoliara, ktorý má sen a musí zo seba vydať všetko, aby tento sen uskutočnil.“ Feig pri zostavovaní príbehu vychádzal aj zo svojich skúseností z mladosti. Ako dieťa spáchal so svojimi kamarátmi priestupok – vlámali sa do jednej budovy a za trest dostali verejnoprospešné práce. To ho prinútilo prehodnotiť zmysel svojho života, čo je aj kľúčovým momentom v živote Tylera Gagea, ktorý získa nový smer svojej budúcnosti a lásku. Túto myšlienku predostrel Feig scenáristovi Duanovi Adlerovi, ktorý debutoval tínedžerským hitom Nežiadaj svoj posledný tanec s Juliou Stilesovou v hlavnej úlohe. Do natáčania sa zapojila aj Melissa Rosenbergová – filmári si ju vyhľadali pre hip-hop, ktorý dokonale vystihla v populárnom televíznom seriáli O. C. Adler dobre chápal Tylerovo postavenie v spoločnosti a jeho vnútorný boj medzi starými a novými priateľmi, starým a novým prostredím. Ako uvádza Adler, často sa ako malý chlapec s rodinou sťahoval a vyrastal podobne ako Tyler – ako outsider. Aby tvorcovia spoznali rytmus a pulz života dnešných tínedžerov, strávil Adler takmer šesť týždňov ponorený do života typickej strednej umeleckej školy – Academy of Visual and Performing Arts (Akadémie vizuálneho a pohybového umenia) v Culver City v Kalifornii. „Chodil som so študentmi na vyučovanie, skúšky a obedy a pozoroval som ich pri prípravách na záverečné jarné predstavenie,“ hovorí. „Zámerom bolo vniesť do filmu čo najviac autenticity.“ Na post režiséra chcel Erik Feig dosadiť talentovaného nováčika s choreografickými skúsenosťami. Obrátil sa preto na svojho kamaráta Adama Shankmana, aby mu niekoho odporúčal. Shankman si okamžite spomenul na Anne Fletcherovú, jednu z popredných svetových choreografiek, ktorá v oblasti filmu – choreografie – debutovala snímkou Bravo, girls! a podieľala sa na choreografii kľúčových scén desiatok filmov a televíznych projektov. „S Anne spolupracujem už od roku 1989 a spolu sme aj tancovali na Oscaroch pre Paulu Abdulovú. Je jednou z mojich najlepších kamarátok a bola mojou asistentkou, keď som ešte robil choreografa,“ vysvetľuje Shankman. „Keď som začal natáčať filmy, prevzala po mne moju choreografiu. Umelecky doslova explodovala. Vedel som, že tento film by bol pre ňu dokonalý, pretože vždy mala neskutočnú autoritu u hercov, je zo svojej práce nadšená a okrem toho je skutočne výborná rozprávačka.“ Keď Anne Fletcherová čítala scenár, vedela, že Let’s Dance bude skvelou príležitosťou na jej režisérsky debut. „Vedela som, že to zvládnem, pretože dobre poznám tento svet tanca a mladých umelcov, lebo som v ňom vyrástla,“ hovorí. „Páčil sa mi scenár a cítila som, že toto je šanca vyrozprávať veľmi pravdivý príbeh. Ale vedela som aj to, že hlavnou prioritou bude nájsť naozaj dobrých ľudí, pretože režisér je taký dobrý, aký dobrý je jeho tím.“