Lovci gangstrov (Gangster Squad, The)

16.2.2013|Pavel Chodúr|
Lovci gangstrov (Gangster Squad, The) Gangsterka je žáner rýdzo americký. Prohibícia ako jedno z temných období západu sa podpísala na rôznych druhoch umenia, či už sa jednalo o knihy a klasiky Maria Puza, alebo filmový priemysel a filmy ako Zjazvená tvár, alebo Malý Cézar. V súčasnosti toto obdobie reprezentuje Hillcoatova Zem bez zákona a seriál z produkcie HBO Boardwalk Empire. Samozrejme, že prohibícia nie je vždy nosnou témou týchto filmov. Väčšinou ide o stret zákona s odvrátenou stranou amerického sna - čo značí drogy, ženy a chľast. Režisér Ruben Fleischer dostal celý zoznam súčasných vychytených hollywoodskych hviezd aby natočil svoj zárez na poli gangsterky. Hlavne po úspechu jeho post-apokalyptickej komédie Zombieland sa štúdia rozhodli vraziť do projektu značné množstvo peňazí. Vznikol film Lovci gangstrov podľa knihy Paula Liebermana. Úprimne povedané jednalo sa asi o najhorší zážitok aký som v kine absolvoval od Snyderovho prepadáku Sucker Punch. Dôvod je jednoduchý. Plytkosť dialógov a nerealistické konanie postáv. Lovci gangstrov Film ako keby nechcel byť inteligentnou zábavou a snažil sa o vytvorenie čo možno najpútavejšieho prostredia s úmyslom ukázať odvrátenú stranu Ameriky pútavejšie a drsnejšie - to značí nie ako Michael Mann v jeho Verejných nepriateľoch. Lenže aj tí oproti Lovcom gangstrov so svojím prehnaným dôrazom na autenticitu vyznievajú ako film podstatne lepšie. Postáv v tomto filme je dosť, čo je v každom prípade veľká výzva pre každého scenáristu a režiséra. Tí totiž musia, aby vznikol aspoň dojem prístupnosti medzi divákom a filmom, vykresliť charaktery natoľko, aby sa pri každom z nich mohol divák niečoho zachytiť a zaradiť ich v hlave do kolonky uveriteľná postava, čo by značne obohatilo príbeh a spôsobilo, že sa divák s osobou stotožní, že jej následne drží palce aby všetky nepríjemnosti zvládla. Dopomáha vytvoriť pocit napätia, ktorý je zároveň zábavný ale aj potrebný pre komplexný a funkčný príbeh. To sa tu, bohužiaľ, nestalo. Will Beall je pre mňa fušerom roka. Človek, ktorý napíše niečo takého si zaslúži pár faciek a céčkovú produkciu. Nečudujem sa, že práve pre tento film zrušili jeho scenár k Justice League of America, ktorá mala konkurovať dvojke Avengers. A to je ďalší dôvod prečo som poriadne vytočený. Gosling aj Brolin, ktorý majú za sebou už nejednu výraznejšou rolu sú tu nemastní, neslaní. Hádžu drsné pohľady, klišéovité vety bez opodstatnenia a viera tvorcov v to, že to budeme žrať je jednoducho smiešna. Lovci gangstrov Čo ako sú kulisy a prostredie pútavé, nemá film ani toľko slušnosti aby svoju prvoplánovosť priznal. Tým by sa značne oslobodil od vážneho tónu a tým by ma tak neuveriteľne neiritoval. Sean Penn, ktorého považujem za najtalentovanejšieho herca tejto doby to dotiahol na dvojhodinové prehrávanie. Nejde z neho strach, ani rešpekt. Je jednoducho smiešny. A to sa na herca oscarového kalibru jednoducho nehodí. Prestrelky sú nepriehľadné a väčšinou nezaujímavé. Každý dejový zvrat bol už stokrát videný niekde inde a každý nábeh na niečo pamätné je zakončený trápnosťou, alebo technickou nezrelosťou, čo je škoda. Na film som sa značne tešil, ale jeho priamočiarosť ma ako diváka naozaj urážala. Tento film sa môže páčiť len tým, ktorý dokážu vypnúť natoľko, že im spomínané veci nebudú vadiť a budú to od začiatku do konca brať ako infantilnú zábavu v štýle Disneyho výlevov ako Hannah Montana, len bez spievania a s drsnou atmosférou. Pre mňa najväčšie sklamanie roka.
Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Continental Film