serial Súkromné pasce (2008)
TV seriál Súkromné pasce (2008)
Fotogaléria (22) | Články (1)

Žáner:

Dráma

Krajina

ČR

Dĺžka filmu

60 min

Pôvodný názov:

Soukromé pasti

Tie najhoršie pasce si na seba nastražíme sami. Niekedy s pomocou našich blízkych. A tím zase pomáhame my. 12 výnimočných príbehov rozprávaných atraktívnou filmovou rečou — to sú Súkromné pasce.

Z nakrúcania:
Terezu Brodskú, predstaviteľku hlavnej úlohy, sa tvorcovia pokúšali zmeniť, aby bola čo najmenej podobná s postavou v seriáli Ulica. Niekoľko vizážistov sa jej ujalo, ale veľmi sa im to nepodarilo. Tereza Brodská je ťažko zmeniteľná.
Predstavitelia hlavných úloh sa museli učiť hrať na strunové nástroje. Všetkým to nezvyčajne išlo, napriek tomu, že hra na strunovom hudobnom nástroju nie je vôbec jednoduchá. U Petry Lustigovej vyučujúci profesor odhalil dokonca výnimočný talent, s ktorým bude pravdepodobne pracovať aj ďalej. Nakrúcalo sa 8 dní v pražských interiéroch a exteriéroch, väčšinou reálnych, iba ordinácia psychológa bola postavená pre účely filmu.
Michal Dlouhý sa prejavil ako veľký komik. Na konci každej klapky si vymýšľal nové fóry, ktorými bavil štáb. Tereza Brodská sa veľmi rýchlo naladila na jeho strunu tiež, takže neskôr súperili o posledné slovo. Jeden z Michalových fórikov vo filme nakoniec aj zostal. Pri pozornom sledovaní ju môže spozorovať aj divák (záver filmu).
Terezu Brodskú si adoptovala jej filmová dcéra Kristýna Leichtová. Tereza sa veľmi rýchlo prispôsobila jej veku a spoločne sa bavili „puberťáckymi“ scénkami, štáb pre zmenu medzi klapkami. Väčšina sĺz Terezy Brodskej vo filme je pravá. Tereza sa dokáže rozplakať celkom neomylne vždy presne na mieste, na ktorom sa dohodne s réžiou. Veľmi presne rozlišuje nuansy: vlhké oči, slza padajúca z oka, hysterický plač...
Záverečný záber je nakrútený z helikoptéry špeciálne upravenej na nakrúcanie, bežne je jej prenájom veľmi drahý. Preto štáb využil inú možnosť - použil normálnu helikoptéru, v ktorej sedel kameraman vo vysadených dverách a malú kameru upevnil na jednoduchom závesnom zariadení, ktoré vymyslel a vyrobil kameraman Jan Malíř.
V scéne v kaviarni, kam prídu rozvádzajúci sa manželia so svojimi právnikmi, hrajú skutoční uznávaní pražskí právnici JUDr. Lžičař a JUDr. Sokol. Spočiatku právnici vôbec netušili, do čoho idú – že na pľaci strávia celé doobedie za symbolický honorár, ktorý nedosahuje ani zlomok ich hodinovej sadzby.