Annabelle 2: Stvorenie zla

11.8.2017|Martin Kubeš|

James Wan, aktuálne najlepší tvorca hororov priniesol v roku 2013 fanúšikom hororu hit menom V zajatí démonov. Vo filme okrem iného ukázal bábiku Annabelle, ktorá sa o rok neskôr pozrela na plátna kín vo svojom vlastnom filme. Bohužiaľ, snímka Annabelle nesiahala V zajatí démonov ani po členky, no to nebránilo tomu, aby sa filmu po finančnej stránke mimoriadne darilo. Teraz do kín prichádza pokračovanie nazvané Annabelle 2: Zdrodenie zla, ktoré má čo napravovať. Či sa tvorcom podarilo aspoň v toimto prípade uchopiť látku dobre a nasmerovať ju tým správnym smerom si povieme v nasledovných riadkoch.

Príbeh nás zavedie do rodinného sídla Mullinsovcov. Pán Mullins je výrobca bábik a ako správne tušíte, práve on zhotovil Annabelle. Úvod filmu sa nesie v príjemnej atmosfére amerického vidieka, no čoskoro sa divák stane svedkom tragickej udalosti, ktorá Mullinsovcov pripraví o dcérku Bee. Následne sa dej presunie o dvanásť rokov vpred, kedy k rodinnému sídlu mieri autobus so sirotami. Pán Mullins siroty ubytuje vo svojom príbitku a spočiatku sa všetko zdá byť v poriadku. Dievčatá sú nadšené z nového prostredia, môžu chodiť po celom dome, až na dve výnimky. Jednou je spálňa, kde je pani Mullinsová a druhou je detská izba Bee. Čoskoro sa však v dome začnú diať zvláštne veci, ktoré naberajú spád a ohrozujú obyvateľov domu. K príbehu toho viac hovoriť nebudem, no na pomery hororov ide o slušnú prácu. Vznik Annabelle i zla, ktoré bábiku posadlo, tvorcovia vysvetlili dostatočne. Potešilo i záverečné napojenie na prvý diel, takže nás našťastie nečaká žiaden ďalší medzičlánok.

Fotogaléria Annabelle 2: Stvorenie zla (2017)Zobraziť fotogalériu »

Čo je najdôležitejšie, tvorcom filmu sa podarilo navodiť správnu hororovú atmosféru. Spočiatku nevinne vyzerajúci príbeh o sirotách začne naberať na obrátkach a až do záveru sa z nasadeného tempa neupúšta. Atmosféra funguje výborne, ľakačky taktiež, až som bol milo prekvapený, že pokračovanie maximálne priemerného hororu sa takto vyšvihlo. Stačí prvý záber na bábiku a jej prenikavý pohľad vám dá najavo, čo sa bude diať. Hoci sa film nevyhol klasickým klišé a hlúpemu správaniu postáv, i napriek tomu po tejto stránke funguje film veľmi dobre. Dianie na obraze dobre podporuje aj hudba, ktorá síce neobsahuje zapamätateľné motívy, no svoj účel plný dobre. Neraz je atmosféra výborná práve vďaka hudbe, takže v tomto smere nemožno mať výhrady. Tvorcovia by sa však konečne mali naučiť pracovať s postavami trochu inak, pretože i keď je človek tvor zvedavý, iba ťažko by racionálny človek vošiel do dverí, ktoré boli pred pár sekundami zamknuté a znenazdajky sa otvoria.

Okrem atmosféry je na tom veľmi dobre aj herecké obsadenie. V prvej línii stojí Lulu Wilson v úlohe siroty menom Linda. Ak vám bude jej tvár povedomá, tak táto mladá herečka predviedla veľmi slušný výkon i v horore Ouija: Zrodenie zla. Neviem, či má táto jedenásťročná slečna v obľube filmy zamerané na zrod démonických síl, no ak bude v nastolenom trende pokračovať, možno tu máme novú detskú hororovú hviezdu. Zdatne jej sekunduje Talitha Bateman v úlohe Janice, ktorá je Lindinou najlepšou kamarátkou. Práve Janice sa ako prvej začnú diať zvláštne a nepríjemné veci, ktoré pomerne rýchlo začnú silnieť. Zvyšok hereckého obsadenia si svoje úlohy odohralo bez problémov, i keď na druhej strane, žiadne extra veľké herecké umenie v tomto prípade nebolo potrebné. Žiadna z postáv našťastie nie je otravná a pár sirôt kvôli ich správaniu určite odsúdite na rýchlu smrť.

Musím sa priznať, od Annebelle 2: Zrodenie zla som absolútne nič nečakal. Prvý diel ma sklamal a do kina som sa vypravil až na základe kladnej odozvy zo zámoria. Nakoniec ma film pozitívne prekvapil a som za to rád, keďže horor ako filmový žáner patrí medzi moje najobľúbenejšie. Annabelle sa aspoň teraz dočkala kvalitného spracovania a ak by niekedy v budúcnosti malo doraziť (i keď je príbeh viac-menej uzatvorený) podobne vydarené pokračovanie, určite sa mu nebudem brániť. Ak patríte k fanúšikom hororov, nemali by ste si Annabelle 2 nechať ujsť. Aktuálne ide o jeden z najlepších hororov roku 2017 a bola by veľká škoda nevidieť film na veľkom plátne. Predsa len, doma to nie je to pravé orechové.

Foto © Continental Film