Škola zvádzania (School for scoundrels)

7.7.2007|Olivia|
Škola zvádzania (School for scoundrels)

V roku 1960 bola natočená britská komédia School for scoundrels or How to Win Without Actually Cheating! , ktorá zožala mimoriadny úspech vďaka odľahčenému, no dômyselnému humoru. Film Škola zvádzania je remakeom tohto filmu a tento mesiac sa o divákovu priazeň uchádza aj v slovenských kinách.

Roger (John Heder) je kontrolórom parkovacích hodín v New Yorku a je zamilovaný do svojej susedy Amandy (Jacinda Barrett). Vďaka nedostatku šťastia si z neho život robí fackovacieho panáka, možno aj preto, že mu chýba čo len štipka asertivity. Jeho priateľ ponúkne Rogerovi pomoc v podobe telefónneho čísla na miesto, kde by ho mali naučiť, ako sa vyhrabať s nekonečného nešťastia. A tak sa dostáva do triedy plnej nešťastníkov, mumákov a neohrabancov a pred nimi stojí Dr. P. (Billy Bob Thornton) - sebavedomý muž s netradičnými vyučovacími postupmi. Pomocou jeho učiteľa sa s Rogera stáva iný človek a dostáva sa na čelo celej triedy, ako "lev salónov". Nuž a keď začne dýchať na krk aj samotnému Doktorovi P., veci sa nečakane obrátia proti nemu, pretože Dr. P začne baliť jeho vlastný objekt záujmu - Amandu. Začína sa boj o priazeň ženy, v ktorom je povolené všetko, aj údery pod pás, alebo klamstvo. Preto, aby Roger ukázal Amande pravú tvár doktora P., sa musí dať dokopy so svojimi spolužiakmi a nájsť cestu, ako zničí majstra v jeho vlastnej hre.

Škola zvádzania (School for Scoundrels, 2007)

Prvé čo Vám udrie do uší, keď začnete pozerať tento film je príjemný singel ´Lovely Day´ od Billa Withersa a prvé čo udrie do očí je technicky dokonalá doširoka zaostrená kamera. Nasleduje sympatický hlavný hrdina, ktorého prístup sa postupne mení a stáva sa ešte sympatickejším. Aj ostatné charaktery boli vkusne zobrazené a herci k nim vcelku dobre pasovali, vrátane bláznivého bývalého žiaka školy zvádzania - Lonnieho (Ben Stiller). Celkom sa páčil asistent doktora P. - Lesher v podaní Michaela Clarka Duncana (famózny John Coffey so zelenej míle), ktorý musel stáť v škole zvádzania ako sparing partner voči všetkým žiakom. Todd Phillips je známy vďaka svojim komédiám, v ktorých centrom záujmu je mužský svet a podpísal sa na režisérsku stoličku filmov Starsky & Hutch a Roadtrip, čo samo o sebe môže povedať veľa o štýle tohto režiséra a scenáristu.

Je to rýdza komédia, odľahčená svojou atmosférou, a humorom bez zábran. Dej je od začiatku šablónovito predvídateľný, ale kto už dnes pozerá komédie pre hlboké, zarážajúce, či mysteriózne dôvody? V tomto prípade je cieľ jednoznačný. Oddych. Ba niekto by sa mohol dokonca aj niečo priučiť spolu s filmovými študentmi školy zvádzania. Celkovo film nie je filmom pre náročných, ale pre tých, čo sa ľahko nechajú uniesť atmosférou a pokladajú každý humor (aj streľbu paintballovou pištoľou medzi nohy) za humor. Zábava je najmä zo začiatku, keď divák spoznáva hlavného hrdinu a jeho spôsob života, potom sa z toho stane akási šialená osobná vojna a ku koncu už film stráca tú iskru, ktorú zažal na začiatku. Zvuk, kamera a kompozícia pochabosť filmu trochu vyvažujú a posúvajú ho vyžšie ako je priemer. A nechýba odkaz, že s trochou viac asertivity toho človek dosiahne omnoho viac. Film škola zvádzania nie je najlepšia komédia, ale je dobrá a prináša opäť niečo nové a trochu iné ako doteraz.

Réžia: Todd Phillips
Žáner: komédia
Doba trvania: 100 min.