Nenarodení (The Unborn)

24.5.2009|Matej Fekiač|
Nenarodení (The Unborn)

Keď už všetci dúfame, že v množstve klonovaných hororov, ktoré sa na nás za posledné roky z Hollywoodu valia, bude niečo s názvom „The Unborn“ a za prítomnosti kvalitného herca konečne stáť za to, smola, možno nabudúce. Herecké trápenie skupinky hlavných hrdinov vytrhol z biedy až niekde v polovici filmu príchod Garyho Oldmana. Samotný film však nezachránil.

Ide o toto: Mladej Casey (Odette Yustman) sa jedného dňa začne, už neviem či pravé či ktoré oko, farbiť do modra. Okrem toho má čoraz častejšie halucinácie o chrobákoch, bledých deťoch v skrinke nad umývadlom a rukaviciach na ceste. Poslednou šancou sa pre ňu stáva Gary Oldman čoby rabín Sendak, ktorého milá Casey považuje za zanieteného exorcistu a s takouto požiadavkov za ním aj prichádza. Opak je ale pravdou. Sendak síce vie čítať hebrejštinu zo starobilej kabalistickej a určite veľmi drahej knihy, ktorú si Casey pekne “zapožičala“ z knižnice, no ducha ešte nevyháňal. Všetko je však prvý krát a tak sa dajú do príprav. Podarí sa zúfalej tínedžerke a odvážnemu rabínovi úspešne previesť akt vyháňania? Uvidíte.

Nenarodení (The Unborn, 2009)

Nápad vyzerá dobre, veď podľa titulkov sa na ňom podieľal aj Michael Bay. Jeho pomoc však zrejme spočívala len vo výbere čo najviac psychopaticky vyzerajúcich detí a že je to výber skutočne the best of. Psy s maskami, starci s vykrútenými hlavami chodiaci po štyroch alebo záchod plný zvratkov a cvrčkov či čo to vlastne bolo. To sú niektoré z príjemných vecí, ktorými film disponuje, ale bez nich by to už dnes nešlo a k modernému hororu takéto komponenty patria. V každom prípade si treba večeru nechať až po filme.

Najslabšou stránkou filmu sú bez pochyby herci. Keď is odmyslíme Garyho Oldmana a Idrisa Elbu, ktorého máme ešte v živej pamäti z RockNRolla, sú herecké výkony hlavných predstaviteľov smiešne. Všimnete si to pri každom dialógu, každom pokuse mladých hercov hrať. Ale aj tu platí, nejako sa začať musí. Odette Yustman má ale výhodu - podobnosť s Megan Fox (Transformers) takže sa na ňu dobre pozerá, a preto jej radi odpustíme tých pár nezvládnutých scén. Dúfajme, že v ďalších filmoch to bude lepšie.

Ak by som mal hodnotiť hudbu, nešlo o nič extra, čo by sa človeku vrylo do pamäti. Poznáte to, klasický hororový štýl. Pri scéne, kde sa máte najviac zľaknúť, sa hlasitosť vyšplhá na sto decibelov, takže sa zľaknete skôr hluku ako samotného hrozivého zobrazenia. Týchto miest je tu niekoľko a aj napriek slabšiemu hodnoteniu ku zľaknutiu dôjsť rozhodne môže, o čom som sa sám presvedčil.

Nenarodení (The Unborn, 2009)

Takže celkovo, na to, že The Unborn vzniklo za spolupráce jedného z top hollywoodskych režisérov a zahral si v ňom jeden z top hollywoodskych hercov, ide o pomerne slabý výtvor. Samozrejme, že už boli aj horšie a nedá mi nespomenúť minuloročný fínsko-islandský nepodarok Dark Floors pri ktorom som sa dobre bavil. Podotýkam že išlo o horor. Od The Unborn som však rozhodne očakával viac a to sa odrazilo aj na hodnotení.

Zdroj:  Moviemania.sk Foto © Rogue Pictures