Môže sa aj gangster zmeniť k lepšiemu? Alebo ho jeho minulosť dobehne vždy, napriek snahe zavrieť ju do akejsi pomyselnej tmavej komory a nechať za sebou? I keď sa o to Mitchel (Colin Farrell) zo všetkých síl snaží, stále je v londýnskom podsvetí iba relatívne malou rybou, ktorá by mohla byť kedykoľvek zožratá väčšími rybami a preto mu nezostáva nič iné ako plávať s nimi, lebo niekedy sa plávanie proti prúdu nemusí veľmi vyplatiť.
Mitchel strávil za mrežami tri roky a jediné, čo má, je reputácia gangstera, problematická sestra a pár starých kamošov. Jedným z nich je aj Billy (Ben Chaplin), ktorý mu po návrate na slobodu nájde bývanie výmenou za príležitostné mimozákonné službičky. Stretnutie s bossom Gantom (Ray Winstone) by pre neho mohlo znamenať postup do vyššej gangsterskej ligy, no Gantove zámery sú v rozpore s Mitchelovou snahou o „normálny“ život. Tá sa premieňa na skutočnosť v momente, keď prijíma prácu u mladej herečky Charlotte (Keira Knightley). Avšak dva protichodné záujmy nemôžu vedľa seba dlho fungovať a tak je dopredu jasné, že jedna zo strán bude s vyriešením danej situácie nespokojná. Ide len o to, ktorá...
William Monahan napísal scenáre ku Kráľovstvu nebeskému, Pavučine lží alebo Na druhej strane, za čo má nad krbom zlatú sošku. Kšeft za všetky prachy sa stal jeho režisérskym debutom, no mohol dopadnúť trochu lepšie, ak by Monahan látku uchopil po svojom a nie spravil kombináciu všemožných gangsterských filmov od Guya Ritchieho až po Briana De Palmu a jeho Carlitovu cestu. Žiaľ, nedarí sa mu dosiahnuť Ritchieho ľahkosť a humor ani De Palmov cit pre rozprávanie príbehu. Ono sa toho v Kšefte zase toľko neudeje, aby film diváka pohltil. Monahan predhadzuje množstvo rôznych motívov, no je ich toľko, že na ploche 100 minút ich nestíha rozviť a tak pôsobia skôr ako akési udičky na diváka, ktorý však na ne nezaberá. Počet motívov mohol radšej trochu znížiť a detailne sa na ne zamerať. Divák by tak získal jasnejšiu predstavu o príčinách konania jednotlivých postáv, no namiesto toho tieto príčiny vyzerajú iba ako určitý scenáristický kalkul s divákovou ochotou akceptovať nastolený status quo.
Našťastie sa Monahan obklopil výbornou hereckou zostavou, ktorá mu dokáže pomôcť vykorčuľovať aj z pomalších častí filmu. Na absolútnom vrchole tróni Colin Farrell, ktorý síce trochu pripomína gangstera Raya z McDonaghovho V Brugách, no pokiaľ je na plátne, kradne si všetku pozornosť pre seba. Keira Knightley aj na malom priestore dokáže okúzliť, Ray Winston vyzerá naozaj nebezpečne a David Thewlis, Anna Friel a Ben Chaplin úžasne dopĺňajú britské obsadenie. Vďaka nim Kšeft za všetky prachy navonok vyzerá ako typická britská snímka s občasným suchým britským humorom.
Kšeft sa určite nestane žiadnou žánrovou klasikou, no na druhej strane si nezaslúži, aby bol prehliadnutý. Neprináša výbuchy smiechu ani extra zapamätateľné scény, no výborný kasting, bezchybný soundtrack a štýlové titulky z neho robia gangsterskú chuťovku, ktorá napriek pomalšiemu tempu nezanechá na jazyku horkú pachuť.