Wonder Woman

21.6.2017|Martin Kubeš|

Filmové univerzum DC Comics to má náročné. Po tom, ako odštartovalo slušným Mužom z ocele sa plánovalo obrovský útok na kinosály a fanúšikov komiksov. Temnejšie poňatie filmov malo ulahodiť divákom, ktorým filmy od Marvel Studios nesedia, no ako sa ukázalo, nestačilo to. Batman vs. Superman: Úsvit spravodlivosti a ani Jednotka samovrahov nedokázali zaujať natoľko, aby sa Marvel mohol cítiť v ohrození. Samozrejme, fanúšikovia DC nedali na „ich“ filmy dopustiť, ostatne to platí aj naopak, avšak nalejme si čistého vína, filmové spracovania komiksov od Marvelu sú skrátka lepšie. DC to najskôr chcelo hrať na temnotu, no tá úplne nevyšla, a tak sa do filmov dodával humor, pretáčalo sa a podobne. Produkčná spoločnosť Warner Bros. Pictures skrátka nevedela, kam má filmové univerzum DC Comics presne smerovať. Ak je však Wonder Woman náznakom toho, čo nás čaká v budúcnosti, potom možno svitá na lepšie časy.

Keďže ide o prvú sólovku Wonder Woman, je hrdinku najskôr potrebné predstaviť. Síce sme sa s touto postavou už stretli, z jej minulosti sme toho veľa nevedeli. Práve tento film, ktorý slúži ako origin nám dáva predstavu o tom, kým bola Diana, princezná Amazoniek skôr, než sa stala hrdinkou. Najskôr sa tak ocitáme na ostrove, kde sledujeme Dianu, ako rastie, učí sa bojové umenia a pripravuje sa na to, stať sa Wonder Woman. Všetko prebieha dobre až do chvíle, kedy pri ostrove havaruje americký pilot menom Steve Trevor. Ako už tušíte, práve táto udalosť dá veci do pohybu. Chvíľu po Steveovi dorazia nepriateľské vojská a boj sa môže začať. Údelom žien z ostrova je tréning, aby sa v prípade núdze mohli postaviť Áresovi, gréckemu bohovi vojny. Keďže sa Diane pred očami odohrá boj plný obetí a Steve jej následne povie o vojnovom konflikte vo svete, tá má za to, že za tým všetkým stojí práve Áres. Preto neváha a opúšťa ostrov s cieľom zastaviť boha vojny.

Fotogaléria Wonder Woman (2017)Zobraziť fotogalériu »

V tomto momente sa celková nálada filmu mení. Ostrov Amazoniek je totiž plný pokoja, a to napriek tomu, že sa na ňom neustále trénuje boj. Po príchode Diany do reálneho sveta však vidíme krajinu spustošenú vojnou. Netrvá dlho a s hlavnými protagonistami sa vydáme na front. Z „pohodového“ filmu sa následne stáva vojnový blockbuster, ktorý však prekvapivo dobre funguje. Diana najskôr v normálnom svete pôsobí vtipne a necháme zvyklostiam ľudí, no postupne objavuje svoje schopnosti a stáva sa z nej tá hrdinka, ktorú fanúšikovia komiksov dobre poznajú. Áno, ani v tomto filme nechýbajú klišé a predvídateľné zvraty, no z filmového univerza DC Comics sa Wonder Woman najlepšie darí balansovať na hrane. Ako origin film poslúžil dobre, z príbehového hľadiska príjemne odsýpa a vy sa v kine nebudete nudiť.

Nie je to však iba kvôli deju, prípadne akcii, ktorá je skvelá a ponúka niekoľko pôsobivých scén, veľmi veľkú zásluhu na tom má ústredné duo, čiže Diana a Steve. Úlohy Wonder Woman sa zhostila Gal Gadot a je potrebné uznať, že jej úloha mimoriadne svedčí. Hoci nie je najlepšia herečka na svete (čo by sme od Miss Izrael 2004 chceli), s touto postavou nemá problém. Dopomáha jej k tomu vojenský výcvik, nakoľko bola členkou izraelských obranných síl a charizma. Na Gadot je vidieť, že si úlohu Diany užívala. Ostatne, práve Gal Gadot a jej Wonder Woman patrila k tomu lepšiemu, čo už spomínaný  Batman vs. Superman: Úsvit spravodlivosti  priniesol. Výborne jej sekunduje Chris Pine, ktorý už nejeden krát dokázal, že svoje úlohy zvláda presvedčivo. Chémia medzi oboma hercami funguje na jednotku, na ich dialógy je radosť pozerať, skrátka takto to má vyzerať. Ani zvyšok hereckého ansámblu nie je vo svojich úlohách zlý, no žiadna ďalšia postava nedostane toľko priestoru, aby sme sa o nej dozvedeli niečo viac.

Prvý superhrdinský film, v ktorom je hlavnou hrdinkou žena, zrežírovala Patty Jenkins. Hoci nešlo o stávku na istotu, svoju úlohu zvládla. Prechody medzi jednotlivými náladami filmu pôsobia prirodzene, gradácia funguje bez problémov, film ako celok drží pokope a aj keď sa menšie zakopnutia nájdu, ide o dobre odvedenú prácu. Najväčší problém mám so samotným finále filmu, ktoré je rovnako, ako v prípade predošlých filmového z DC univerza nehorázne chaotické a akoby vystrihnuté z iného filmu. Dovtedy sa filmu drží v určitých medziach, no s príchodom Áresa na scénu tvorcovia zaradili vyšší rýchlostný stupeň a odviazali sa. Rozumiem tomu, že súboj dvoch bohov sa nedá len tak ľahko nakrútiť tak, aby pôsobil efektne, dôstojne, a zároveň aj realisticky. I napriek tomu si však myslím, že sa s touto situáciou dalo popasovať o niečo lepšie.

Vyšlo to teda Warner Bros. Pictures a DC Comics po dvoch nemastných – neslaných pokusoch aspoň tentokrát? Z predošlého textu ste asi pochopili, že vyšlo, i keď je stále čo zlepšovať. Wonder Woman je napriek niektorým slabinám konečne tým superhrdinským filmom, na ktorý fanúšikovia DC čakali. Film funguje sám o sebe, ponúka dobrú akciu, humor, sympatické postavy, má príjemný vizuál, nechýbajú v ňom emócie, skrátka toto je tá cesta, po ktorej sa treba vydať. Ak bude filmové univerzum DC pokračovať v smere nastolenom Wonder Woman, tak sa máme na čo tešiť. Prvý krôčik je vždy dôležitý, no a tento je rozhodne presvedčivý.

Foto © Continental Film