Vydatá nevesta (Accidental Husband)

26.9.2009|Zuzana Kožaková|
Vydatá nevesta (Accidental Husband) V tomto roku nás filmové štúdiá zavalili celou kopou romantických komédií, ktoré buď to úspešne propagovali daný žáner (Návrh, Chceš ma,chcem Ťa), alebo sa neúspešne pokúšali ašpirovať na komédie roku(32 a stále slobodná). Opäť k nám prichádza romantická komédia, kde sa však vyhneme despotickej šéfke, ktorej na krk dýcha emigračné(Návrh, komédia so Sandrou Bullock v hl. úlohe), a tiež aj našepkávaniu za účelom zvádzania(Chceš ma, chcem Ťa s Gerardom Butlerom), pretože tento krát na obrazovky miery krásna doktorka Emma Lloyd v podaní Umy Thurman, so svojou reláciou „ Skutočná láska“.

Rozhlasová poradkyňa na vzťahy, doktorka Emma Lloyd (Uma Thurman) a jej snúbenec Richard (Colin Firth) by sa chceli vziať. Lenže Emma raz vo svojej show poradila jednej žene, aby opustila svojho priateľa Patricka Sullivana (Jeffrey Dean Morgan). Ten ostal sám ako prst a preto sa rozhodol pre sladkú pomstu. Keď sa dozvedel, že sa doktorka Emma chystá vydať, okamžite vyhľadal pomoc počítačového experta. Ten sa nabúral do matričných záznamov a ako mávnutím prútika bola doktorka Emma Lloyd vydatá – ale za Patricka!

Vydatá nevesta(2008)

Zábavná komédia z prostredia rádia sa pod záštitou režiséra Griffina Dunneho ženie do kín po ďalšie rekordy. Chytrá, nevtieravá komédia Vás dostane svojou striedmosťou, sofistikovaným vystupovaním postáv a čerstvým nadhľadom. Scenár z dielne Mimi Hare a Clare Naylor sa miestami poriadne rozbehne, keď Vám niektoré veci príliš rýchlo odhalí, no napriek tomu sa počas 90 minúť nudiť rozhodne nebudete. Mňa osobne najviac oslovila scéna, v ktorej Uma Thurman do seba hádže jeden panák za druhým a popritom po poradí menuje všetkých amerických prezidentov, pretože to je vraj jediný spôsob ako zvládnuť alkohol.

V spoločnosti hudby, ktorú namixovala do fantastického soundtracku Andrea Guerra, sa herecké výkony ešte viac prejavili. Uma Thurman, ktorá na mňa väčšinou pôsobí chladne a miestami aj dosť frigídne, ma príjemne prekvapila, keď odhodila masku mstiacej sa nevesty v Tarrantinovom Kill Bill a s tvárou najväčšej odborníčky na vzťahy sa úspešne zhostila úlohy doktorky Emmy Lloyd. Jeffrey Dean Morgan nadobro vymenil smailíka, ktorého nosil ako Komediant v Strážcoch, za hasičský mundúr a s charizmatickým úsmevom na tvári uhasil všetky pochybnosti týkajúce sa jeho výkonu. Collin Firth, s tvárou typického Angličana, v úlohe hlúpučkého snúbenca Richarda moju pozornosť priam neupútal, ale ako spojovník príbehu pôsobí vcelku slušne.

Vydatá nevesta(2008)

Komédia Vydatá nevesta napriek svojej kvalite nezatieni taký fantastický počin ako je komédia Návrh, ale svojou nezáväznou a nevtieravou energiou spríjemní nejeden večer. Práve preto odo mňa dostáva 4 hviezdičky.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Palace Pictures