Saw VI

17.1.2010|Tomáš Zausin|
Saw VI

Keď sa v roku 2004 objavil vo svetovej distribúcii prvý diel, ku dnešnému dňu zatiaľ šesťdielnej série SAW, bolo zrejmé, že sa v stojatých vodách hororu, čosi pohlo. Autori filmu prišli s vcelku zaujímavým námetom a aj napriek extrémne nízkemu rozpočtu sa im podarilo nakrútiť film, ktorý zaujal nejedného diváka. Tí sa do kín hrnuli, peniažky sa do kasičky sypali, a tak nebol pri rozpočte 1 milión dolárov problém zarobiť si na seba. A tak sa začalo uvažovať o pokračovaní. Resp. o pokračovaniach, ktorých má dnes na konte táto séria päť. Aktuálne sa v slovenských kinách nachádza diel s poradovým číslom šesť.

Tentokrát je hlavnou postavou istý úradnik zo zdravotnej poisťovne,ktorý odmietol mnohým pacientom, či klientom zdravotnej poisťovne preplatiť alebo schváliť dôležité zdravotnícke výkony. Robil tak cez rôzne medzery v zákone o zdravotnom poistení. Zopár pacientov aj vďaka jeho odmietnutiu odišlo na večný odpočinok. A to sa predsa neodpúšťa a za takéto činy treba pykať. A tak sa znova začína hra s časom o záchranu ľudských životov.

SAW VI (2009)

Dá sa po piatich dieloch série,prísť ešte s niečím novým? Ja si osobne myslím, že nie.Tento film je toho dôkazom. Čo sa azda zmenilo tak sú obete nasledovníka Jigsawa, ktorému sa zatiaľ úspešne darí zakrývať dvojakú identitu detektív/vrah a potom pasce číhajúce na obete, ktorými sú v tomto prípade okrem vyššie spomínaného úradnika z poisťovne aj jeho podriadení. Ako sa tak dívam na pasce v jednotlivých dieloch, stále si hovorím, že na to snáď majú nejakého osobitne vybraného človeka, ktorý má na starosti vymýšľanie a konštruovanie jednotlivých pascí. Aj keď sa priznám, že občas aj tie nástrahy mi pripadajú akoby recyklovali samy seba. Čo sa týka deja, tak ten nebol výrazný, či nejak prepracovaný ani v prvom diele. Bola tu zaujímavá myšlienka trestu, či vykúpenia, no nijak zvlášť prepracovaná. To však pri tomto type filmov nie je až také podstatné. No, ale ako sa vraví istá úroveň by predsa len mala existovať a to, čo predstavuje dej v najnovšom pokračovaní sa nedá nazvať inak ako ,,dojenie zdochnutej kravy,,.

Film znova len okopíroval dejovú schému z predošlých dielov. Jediné, čo sa zmenilo sú, ako som spomenul vyššie, hereckí predstavitelia. Film je opäť plný flashbackov, ktoré majú doplniť chýbajúce časti v deji. Opäť sa v nich stretávame so starým známym Jigsawom. Flashbacky poväčšine slúžia na doplnenie časti deja, alebo sa pomocou nich vraciame k nejakej podstatnej časti príbehu. No tu pôsobia len prekombinovane a úplne zbytočne nakoľko aj tie ,,medzery v deji,, sú len umelo vytvárané, aby bolo o čom točiť ďalší diel.

SAW VI (2009)

Tu sa dostávame ku koncu filmu, ktorý je opäť spravený tak, aby naň bolo možné hneď napojiť siedmy diel, ktorý je už na ceste. Pre niekoho chvalabohu, pre iného bohužiaľ. Je to už na vás, do ktorej skupiny sa pridáte, resp.do ktorej už patríte. A napokon SAW 6 by som odporučil len ozajstným fanúšikom žánru. Tí si prídu na svoje a vy ostatní, ak neuvidíte, o nič neprídete. Vy si vyberte radšej iný film z ponuky vášho kina.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Continental-film