Listy pre Júliu (Letters to Juliet)

23.8.2010|Zuzka Kožaková|
Listy pre Júliu (Letters to Juliet)

Shakespearovské dni sa na Slovensku oficiálne skončili pred nejakým časom, ale veľdielam famózneho Williama sa môžete povenovať aj od 19. Augusta 2010, pretože v „oný“ deň vstúpila do kín romantická dráma Listy pre Júliu režiséra Garyho Winicka. Film Listy pre Júliu nie je práve adaptáciou najslávnejšieho diela Williama Shakespeara, ale kráča cestou za vlastným príbehom, pričom sa k odkazu nesmrteľnej mileneckej dvojice hlási, na môj vkus, akosi málo. Nezúfajte však! Toto by mohol byť ten správny osviežujúci letný balzam pre každú romantickú dušu.

Verona. Miesto, kde Rómeo prvý krát stretol Júliu je aj miestom, kam sa vybrala mladá Sophie(Amanda Seyfried) so svojim snúbencom(Gael García Bernal). Pri potulkách mestom sa stretáva so skupinkou miestnych žien, ktoré odpisujú na listy, ktoré mladé ženy túžiace po láske, či sklamané z lásky, adresujú bájnej Júlii. Vkladajú ich do medzier v stene starobylého domu, ktorý mal byť svedkom tragickej lásky. Práve v jednej z týchto medzier neskôr nachádza Sophie list o nešťastnej láske. Ambiciózna Sophie sa napriek 50-ročnému odstupu rozhodne na list odpísať. Zamieša karty viac ako si predstavovala, pretože jej list aj po toľkých rokoch našiel sklamanú majiteľku....

Listy pre Júliu (2010)

Zdá sa, že sa Amanda vydáva na cestu za romantickými klišé. Po adaptácii Sparksovho diela Drahý John si na svoje konto pripisuje ďalšiu romantickú drámu. Z americkej pôdy sa však presunula do slnečného Talianska, konkrétne do oblasti Benátsko, kde sa bájna Verona nachádza. Režisér Winick sa sústredil na prvotnú líniu príbehu na úkor zaujímavejšieho prepojenia so slávnymi trpiacimi milencami, ktoré by mohlo dopomôcť filmu k väčším ambíciám. Keď si to však prerátame, mnoho adaptácii sa spája s Rómeom a Júliou, takže isté „osvieženie“ a odvedenie od tejto témy bolo taktiež ku prospechu. Napriek tomu sa vo filme preukazuje naivita, ktorá z onej filmovej lásky robí len obyčajnú frašku. Napriek tomu si myslím, že Listy sa stanú vcelku obľúbenou romantikou pre každého.

Listy pre Júliu (2010)

Ako som vyššie spomínala, Amanda Seyfried sa vydala na cestu romantickej divy, čo sa však odvážne snažila poprieť filmom Bacha, hryzie, kde sa ako naivná študentka pokúšala vyhnať Diabla z tela najlepšej priateľky v podaní Megan Fox. V Listoch pre Júliu si zahrala OPÄŤ! naivnú, až priveľmi ambicióznu mladú ženu, ktorá sa očividne vyzná v láske a rozhodne sa svoje rady ponúkať aj starším generáciám. Sophie v jej podaní síce pôsobí máličko otravne, ale za tých 100 minút Vás nestihne priviesť do stavu zožierajúcej nenávisti. Stále je to to sladké dievča z Mamma Mia. Chvalabohu! Vanessa Redgrave ako „oná“ majiteľka listu sa skutočne nezaprie. Kultivované vystupovanie na ceste za láskou jej hrá do karát. Na druhej strane Gael García Bernal pôsobí ako tŕň v zadku, ako nechty na tabuľu či ako kockovaná farmárska košeľa na svadbe. Rušivo a skutočne odpudzujúco. Ďalší mužský element vo filme, Christopher Egan ako miestami nadudraný, miestami roztomilý Charlie, je skutočnou lahôdkou pre oko, dámy ;-).

Čosi mi práve skrslo v mysli.
Zastav a nad láskou sa zamysli.
Zbrane sú na plátne ustavične,