Sexy 40 (The Rebound)

3.9.2010|Marek Gurský|
Sexy 40 (The Rebound)

Čo dnes potrebujeme na romantickú komédiu? Pár dvoch sympatických ľudí (zvyčajne rôzneho pohlavia), ktorí sa na začiatku filmu stretnú, v polovici si k sebe konečne nájdu cestu, v troch štvrtinách sa pohádajú a rozchádzajú, aby sa v samom závere mohli predsa len k sebe vrátiť, zopár vtipných vedľajších postáv, žitie ako v americkom sne a široké úsmevy i láskyplné objatia hercov prekrývajúce sa so záverečnými titulkami a prípadnou slzičkou nežnejších polovičiek. V zásade sú všetky rovnaké bez akejkoľvek invencie a aj keď sa v niektorých aspektoch odlišujú, zvyčajne tak môžeme čakať priebeh podľa šablóny opísanej o niekoľko riadkov vyššie. Akákoľvek zmena žánrových klišé je však vítaná a celkom príjemná zmena (hoci nie originálna) prichádza aj s romantickou novinkou v našich kinách.

Sandy (Catherine Zeta-Jones) žije v dome na predmestí, má dve krásne deti a milujúceho manžela. I keď, no, milujúceho... Milujúci možno je, ale evidentne na to nemyslel počas romániku so susedkou počas narodeninovej oslavy detí, na čo Sandy náhodou príde. Nech sa jej život dovtedy zdal akokoľvek ideálny, toto zdanie sa v priebehu okamžiku rozpadá ako domček z karát. Sandy sa zbalí, vezme svoje dve deti, odsťahuje sa do New Yorku, nájde si prácu i nových priateľov a opatrovateľku pre svoje deti. Teda vlastne opatrovateľa Arama (Justin Bartha) pracujúceho zároveň v kaviarni pod jej novým bytom. Jeden z klasických nábehov na romantickú komédiu je však v jednom ohľade iný ako desiatky podobných filmov – Sandy má (už podľa slovenského názvu) 40 rokov, zatiaľ čo Aram je 25-ročný mladík. Práve vekový rozdiel hlavných hrdinov dáva filmu akýsi „punc inakosti“ a Sexy 40 tak aspoň trochu vybočuje zo zabehnutých žánrových koľají. Toto vybočenie nie je nové (možno si spomeniete na Prime (2005) s Umou Thurman a jej zajačikom), no aj tak je prinajmenšom osvieženie oproti podobným filmom.

Sexy 40 (The Rebound)

Aram je pre Sandy fantastický partner – milý, príjemný, vtipný, pozorný, nápomocný, nekonfliktný, spoľahlivý, má rád jej deti a oni ho zbožňujú, priateľky jej ho závidia, no aj tak Sandy nie je presvedčená, že takýto vzťah je to pravé orechové. Rozdiel pätnástich rokov sa zdá byť pre Sandy pomerne veľkou prekážkou, keďže ona so svojimi štyrmi krížikmi na krku si už čo-to odžila, zatiaľ čo Aram vo svojom mladom veku nezažil ešte nič. Napriek tomu sa zdá, že ich vzťah funguje a predovšetkým Aram v ňom vidí spoločnú budúcnosť. Síce je občas terčom posmechov (napríklad od kolegov Sandy), no situáciu dokáže celkom šikovne otočiť vo svoj prospech. Horšie vzťah znáša Sandy, ktorá je síce maximálne šťastná, no jej vek ju predurčuje k tomu, aby sa na naň pozerala aj racionálne. A tento pohľad nemusí byť v súlade s tým, čo sama cíti.

Slovenský názov filmu Sexy 40 úplne presne vystihuje Sandy v podaní Catherine Zeta-Jones. Mnoho štyridsiatničiek (a zrejme aj veľa mladších žien) by jej mohlo iba ticho závidieť jej vzhľad. Svojím výzorom úplne pasuje do romantickej komédie, no je natoľko dobrá herečka, že aj vypätejšie situácie v jej podaní pôsobia uveriteľne a presne je vidieť, ako veľmi ju ranil manžel alebo strata ku koncu filmu. Justin Bartha jej sympatiami sekunduje, no okrem chápavého pohľadu, piatich výrazoch prekvapenia a asi dvadsiatich typov úsmevov nedostáva na nič ďalšie príležitosť.

Sexy 40 (The Rebound)

Stále sme však v romantickej komédii, ktorej základom je dobre fungujúca dvojica a síce klasický dej, no okorenený neopozerným a nie celkom štandardným prvkom. Odpoveď na to, či sa nakoniec dočkáme happy endu alebo vek bude predsa len neprekonateľnou bariérou, ktorá stojí medzi láskou a spoločným šťastím, zistíte buď v kine, alebo po pár mesiacoch na ľubovoľnom nosiči. Určite to nebude zle strávená hodina a pol.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Magic Box Slovakia