Avengers 2: Vek Ultrona

1.5.2015|Paľo Chodúr|

Nikto nebude tvrdiť, že to nebolo krátke čakanie. Od prvých Avengerov sa marvelovský vesmír natoľko rozbehol, že každý príbeh (a v súčasnosti dokonca aj ten seriálový) prekypuje nápadmi, nuánsami vecí budúcich a zároveň sa tu vytvára také to krásne prepojenie, kde všetko so všetkým súvisí a väčšina vecí ovplyvňuje veci iné.

Lokiho žezlo bolo ukradnuté Hydrou a je na našich hrdinoch aby ho našli. Nie je to ale také ľahké, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Tím je zohratejší. Vzťahy medzi nimi sa začínajú jednotlivo upevňovať a celkovo je prvá scéna scénou akú sme z napätím očakávali v prvom dieli. Lenže hrdinovia nerátajú s dvojicou nových postavičiek. Dvojičiek Maximoffových. Wanda dokáže ovládať rôzne energie a zároveň si hrať s ľudskou mysľou a Pietro je zase strašne rýchly. Takže to čo stačí na rozbehnutie zápletky je jednoduchý fakt, že si Wanda pohrá so Starkovou mysľou a jeho strach ho prinúti z ukradnutého Lokiho žezla zobrať energiu na vytvorenie obranného programu pred hrozbou z vesmíru nazvaného Ultron. No a odtiaľ to už ide od desiatich k piatim.

Joss Whedon mal veľmi neľahkú úlohu. Jeho Avengeri boli hitom. Ale všetky filmy pred týmto opusom nás na neho postupne pripravovali. V tomto druhom prípade sa trojročná pauza podpísala na kvalite určitých charakterov. Iron-man sa už nachádzal v 5 filmoch a kupodivu už v tomto filme nedokáže priniesť nič nové, alebo pamätné. Thorová a Captainová línia ešte nie je úplne uzatvorená, takže aj na tejto pôde sa pohybuje Whedon opatrne. Zvolil si ale dobrý prístup odklonenie sa od základných stavebných elementov tímu (pôvodných hrdinov) aj keď aj tých si riadne užijete a sústredil sa na tie postavy, ktoré nedostali zatiaľ toľko priestoru. Dozvieme sa niečo o Hawkeyovi, o Black Widow o novom Hulkovi a o dvojičkách. Whedon ich predstavuje natoľko umne a hravo, že sa v priebehu chvíle dokáže medzi nami ako divákom a filmovou postavou vytvoriť puto. Elizabeth Olsen je v úlohe Wandy veľmi pôsobivá a rovnako aj Taylor-Johnson v úlohe Pietra.

Avengers 2: Vek Ultrona

Dominantným prvkom je tu ale Ultron. Ten poháňaný strachom robí masívnu škodu, vytvára diabolský plán a ničí všetko čo sa mu postaví do cesty. Je to rovnako zaujímavý záporák, ako bol napríklad Loki. Nedosahuje síce takých veľkých sympatií, ale minimálne jeho pohnútku nie sú až tak priamočiare, ako by sa mohlo na prvý pohľad javiť a preto sú jeho kreácie zaujímavé.

Inak sa jedná o typické pokračovanie. Čím viac akcie, čím viac výbuchov tým lepšie. Klady tohto filmu ale spočívajú v prepojenosti. Nielenže predstavuje ďalšie styčné postavy marvelovského univerza, ale zároveň ukazuje ďalšie časti skladačky smerujúce k Thanosovi a k Infinity stones. A tým pádom k prepojeniu vesmíru Guardians of Galaxy s našimi pozemskými hrdinami. Plus si do toho zarátajme, že nás čaká ešte zoznámenie s Doctorom Strangeom, Ant-manom a ďalšími. Veď už tu sa nám predstavuje ďalšia zaujímavá postavička Vision.

Avengers 2: Vek Ultrona

Takže sa môžeme tešiť na zápletky bohaté tri roky, ktoré nás budú pomaly, ale isto viesť k epickému finále. Inak sú Avengers 2: Vek Ultrona zábavným filmom. Tylerová a Elfmanová hudba je omnoho melodickejšia a ústredným motívom presýtenejšia, ako v prípade Silvestriho zárezu. Vtipy stále fungujú, v príbehu sa stále niečo deje a je aj plný pôsobivých nápadov.

Jedná sa o jeden z tých veľkých blokbusterov, ktorý je v rámci žánru inteligentný a zároveň epický. Aj keď možno nie je dramaturgicky vyšperkovaný ako prvá časť, má v Marvelovskom filmovom vesmíre svoje pevné miesto.

Foto © Saturn Entertainment