Keď si Chuck bral Larryho (I Now Pronounce you Chuck and Larry)

25.9.2007|Olivia|

Dvaja heterosexuálni hasiči Chuck a Larry predstierajú, že sú homosexuálna dvojica, aby sa dostali k partnerským výhodám, ktoré z toho vyplývajú.

Chuck Levine (Adam Sandler - Click) a Larry Valentine (Kevin James - Hitch) sú pýchou požiarnickej stanice, kde pracujú ako požiarnici. Sú to dvaja chlapi, z ktorých jeden urobí všetko preto, aby ochránil svoju rodinu a ten druhý si nadovšetko váži svoju slobodu. Keď sa stane, že Chuck vďačí Larrymu za záchranu svojho života po tom, čo takmer uhorel v ohni, Larry si vyberie svoj diel veľmi zvláštnym spôsobom. Jeho neplnoleté deti totiž nemôžu obdržať peniaze, vyplatené z životnej poistky v prípade, že by sa mu niečo stalo. Problém môže vyriešiť len jediný zdrap papiera s podpisom partnera v domácnosti. Aké ľahké, a nikto sa nikdy nič nemusí dozvedieť. A tak sa z nich stáva homosexuálna dvojica. Na scénu však prichádza horlivý birokratický kontrolór, ktorý ich podozrieva z podvodu a Chuck a Larry sú nútení vylepšiť svoj doterajší vzťah a dať širokému okoliu najavo, že sú pre seba priam stvorení. Chuckovi je to na obtiaž, najmä po tom, ako sa zamiluje do prekrásnej advokátky Alex McDonough (Jessica Biel). Nemá však na výber.

Keď si Chuck bral Larryho (I Now Pronounce you Chuck and Larry, 2007)

Filmy s homosexuálnou tématikou čelia svojej obľube a určite si pamätáte pár dobrých kúskov, ako bola dojemná Skrotená hora, alebo staršia, ale veľmi úspešná komédia menom Klietka bláznov. A tu máme ďalšiu komédiu, ktorá tento krát pojednáva o právach homosexuálov ale je viac namierená na homofóbnych heterosexuálov, akým je aj Chuck v podaní Sandlera, keďže smiešne momenty vyplývajú najmä z jeho odmietavého postoja voči nápadom svojho kamoša Kevina Jamesa. Ten sa pred niekoľkými rokmi snažil pobozkať Willa Smitha v randiacej komédií Hitch, a teraz ho vidíme znovu poskakovať, tento krát okolo Adama Sandlera znovu prosiac o mokrý bozk. Zaujímavé, ale len do určitej miery.

Režisér Dennis Dugan má neslávnu reputáciu s pár nie príliš smiešnymi komédiami (National Security, Saving Silverman), ale je ich aj pár dobrých, do niektorých z nich už raz obsadil Adama Sandlera, napríklad Big Daddy (Adam Sandler, ako flákač, ktorý adoptuje malého chlapca, aby urobil dojem na svoju priateľku) alebo Happy Gilmore (Adam Sandler ako odmietnutý hokejový hráč, ktorý sa dá pre zmenu na golf), tento krát sa dal so Sandlerom znovu do kopy a je z toho komédia s podobným nádychom, trochu však "tuctovka", nič obzvlášť výnimočné. Iste, sú tam pasáže, na ktorých sa dá celkom dobre zasmiať, ale to na dobrý film nestačí. Inteligentným humorom film tiež nie je príliš napeckovaný. Niektoré gagy boli už raz použité a dá sa celkom dobre predvídať, čo sa stane ďalej. Ďalšia vec je, že Sandlerove repliky sú šplechy, ako keby pomimo deja a vôbec nekorešpondujú s tým, čo sa s ním práve deje. Treba však producentom nechať, že bez tohto herca by film mohol poputovať do Duganovej poličky nedokončených filmov a nie do svetových kín. Ale jednou zo silnejších stránok sú najmä vedľajšie role, napr. v podaní Dana Aykroyda (50 krát po prvý krát) , ako Chuckovho a Larryho nadriadeného. Steve Buscemi (Šarlotina Pavučina) je výborný v malej roličke mestského kontrolóra a nedá sa nespomenúť príťažlivá Jessica Biel ktorej scénka v spodnej bielizni nenechá žiadneho muža chladným.

Ako Sandlerovská komédia, ktorá predstavuje homosexuálne stereotypy určite rozosmeje veľkú časť publika, ale ako celkové filmové dielo, prinesie skôr priemerný zážitok.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © Universal Pictures

Mzda strachu (Le Salaire de la peur)