Zack a Miri robia porno (Zack and Miri make a porno)

21.8.2009|Lucia Masanová|

Keď som po prvý krát počula názov filmu Zack a Miri robia porno, myslela som si, že ide o recesiu a film v skutočnosti bude mať s pornom pramálo spoločné. Mýlila som sa a zároveň som mala pravdu. Či sa to dá?

Americký snímok z minulého roku sa až teraz dostal do slovenských kín a vďaka nahote niektorých hercov je neprístupný divákom mladším ako pätnásť rokov. Zack a Miri sú kamaráti už od strednej. Bývajú v jednom dome, každé ráno spolu chodia do práce a vedú dialógy o všetkom. Majú toho veľa spoločného až na to, že Zack Brown (Seth Rogen – poznáme z filmu Knocked up) je zanedbaný, má nejaké to kilo navyše a nie je príliš príťažlivý a Miriam Linky (Elizabeth Banks – Meet Dave, Spider man I,II,III) je kráska ako vystrihnutá z románu. Práve v deň ich stredoškolskej stretávky sa ich dom ocitne bez elektriny a vody, čo je dôsledkom ich nulového “badžetu“. Na stretávke však stretnú inšpiráciu a Zack prehovorí Miri na to, aby pre zlepšenie svojej finančnej situácie natočili porno film. Ani jeden z nich na začiatku netuší, že porno je pre nich synonymom pre ... lásku.

Počuť Setha Rogena v deckých animovaných filmoch je lahôdka. Má na to hlas, ktorý má dostatočnú hĺbku. Jeho slušné herecké výkony ukázal aj vo vydarenej komédii po boku sexy Katherine Heigl - Knocked up (Nabúchaná). Možno si poviete, že je príjemné vidieť krásne ženy konečne aj v náručí nie príliš príťažlivých mužov, ale tieto komédie sa aj napriek tomu nesú v duchu povrchnosti. A preto si myslím že výber Setha Rogena pre ďalšiu povrchnú komédiu nebol ten najsprávnejší. Lebo keď sa už chceme kĺzať po povrchu, tak nech má ten povrch aspoň nejaké tie svaly a peknú, nezarastenú tvár.

Zack a Miri robia porno (Zack and Miri make a porno, 2009)

Prvá polovička filmu, kde spoznávame dvojicu postáv a dozvedáme sa o ich šteklivých plánoch je celkom vzrušujúca a má svoje čaro. Možno to je spôsobené už názvom a človek sa na to tak nejak naladí. Napätie sa stupňuje až do momentu, keď začne kasting na štáb pornofilmu. Zack a Miri v ňom nie sú (našťastie) jedinými aktérmi. Nasleduje časť filmu, v ktorej sa naozaj točí porno. Je poňatá skôr parodicky a pohyby porno hercov v sexuálnom kŕči na vzrušení nepridajú, skôr naopak. Zackova a Mirina spoločná veľká scéna sa blíži. A po nej je všetkým prekvapeniam a zmysluplným scénam koniec. Miri na Zacka len nepríčetne zaláskovane zazerá a Zack je naďalej rovnako neohrabaný, ako predtým. Samozrejme vo filme sa nachádza množstvo nahých záberov, ale žiadne pikantné scény. Je tam mnoho hluchých scén, a príbeh sám o sebe je veľmi jednotvárny. Kamarátili sa, natočili porno a zaľúbili sa do seba. Je to Elizabeth Banks aka Miri kto drží všetko nad vodou a je vo filme jedinou hviezdou. Nie pre svoje herecké výkony, ale pre svoj žiarivý výraz. Hudba k filmu sa nesie v pomalom street hip hop štýle a je jedným z jeho highlightov. Kvalita snímky z audiovizuálnej stránky sa filmu určite uprieť nedá.

Stále si predstavujem, ako by táto snímka dopadla, keby bola poňatá o trochu ináč, keby nadobudla trochu hĺbky. Je škoda keď sa dej filmu dá vyrozprávať v jednej vete. Ako nápad to však neznie zle. Tento film je ale skôr pre násťročných, určite nie pre náročných.

Zdroj:  MovieMania.sk Foto © The Weinstein Company