Sirota (Orphan)

Deti ako pôvodcovia alebo nositelia zla nie sú ničím novým. Za posledné roky nám ako príklad môžu slúžiť napríklad francúzsky film Oni (2006), britské Deti (2009) alebo americký Satan prichádza (2006). Všetky tieto filmy využívajú fakt, že deti ako stelesnenie nevinnosti a čistoty predsa nemôžu byť zlé. Môžu byť neposlušné, ale nebezpečné? To snáď nie... Na najrôznejšie ľudské indivíduá, zdegenerované monštrá alebo vadné osobnosti sme vďaka množstvu hororov viac-menej zvyknutí, no postavu dieťaťa mávame zvyčajne spojenú s dobrom. Všetky vyššie spomenuté filmy nabúravajú túto premisu a preto sú tak odlišné od iných hororov minimálne v otázke hlavného „záporáka“, nech už je motivácia detských postáv v závislosti od príbehu akákoľvek.
Režisér Jaume Collet-Serra (na konte má aj Múzeum voskových figurín (2005) a Góóól! 2 (2007)) do svojho najnovšieho získal pomerne zaujímavé herecké osadenstvo. Hoci nemožno povedať, že by Vera Farmiga (hrala jedinú významnejšiu úlohu v Na druhej strane (2006)) a Peter Sarsgaard (Mariňák (2005)) patrili medzi hollywoodske hviezdy, svojich úloh sa zhostili minimálne so cťou. Vzhľadom na nie veľmi prekvapivý priebeh (najmä) strednej časti filmu, kde si jeden z rodičov uvedomuje, že nie všetko je úplne v poriadku, no druhý rodič mu neverí, však postavy nevedia nejako výraznejšie prekvapiť. Výkon oboch hlavných dospelých postáv úplne zatieňuje mladá Isabelle Fuhrman ako smrteľne nebezpečná Esther. Na jednej strane to je milé dievča so záľubou v maľovaní, ktoré si cení, že dostalo druhú šancu. Rovnaké dievča je však vlkom v ovčom rúchu. V rozžiarenej tvári sa tak v priebehu niekoľko málo okamihov objaví vražedná vypočítavosť, sebaistota a ctižiadosť dosiahnuť svoj cieľ.
VERDIKT MOVIE MANIA: 




Zdroj: MovieMania.sk Foto © Continental film




